tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Blog

22 września 2014 r. w Warszawie odbyła się Konferencja Naukowa pt. Troska o edukację małego dziecka. Między teorią a praktyką, która została zorganizowana przez Uczelnię Warszawską im. Marii Skłodowskiej – Curie. Tematem konferencji były: Możliwości edukacyjne małego dziecka Programy edukacyjne w nauczaniu początkowym Trudności i szanse edukacyjne we wczesnym nauczaniu Metodyka nauczania zintegrowanego Współpraca z rodzicami…

Rozpoczął się rok szkolny. Najmłodsi uczniowie będą uczyć się z nowego elementarza, który jeszcze nie dotarł. Czekamy też na akceptację i pieniądze na nowe ćwiczenia do elementarza, które były zrobione przez wiele wydawnictw w pośpiechu. Niektóre można obejrzeć na Internecie. Ćwiczenia do nowego elementarza Jedne przypominają zeszyty ćwiczeń z poprzednich lat – ćwiczenia ułożone są tylko…

Bajka z elementami wiedzy encyklopedycznej i muzyki klasycznej, albo program o eksperymentach naukowych lub też Animal Planet. Próbujemy wybierać programy telewizyjne, które nauczą nasze dziecko wiedzy o świecie. Czy faktycznie nauczą? Czy telewizja może być użyteczna w rozwoju dziecka? Wini się przecież telewizję za coraz większy odsetek uczniów z problemami w nauce, za dysleksję, otyłość,…

Telewizor wini się za problemy dzieci z nauką, dysleksję, otyłość, a nawet problemy z wypowiadaniem własnych myśli. Czy słusznie? Zacznijmy od początku … … czyli od urodzenia. Jak pokazują badania, telewizor nie niesie z pewnością żadnych korzyści rozwojowych dla dzieci do 2 lat. Co więcej dla dzieci w wieku 9-18 miesięcy, które uczą się chodzić lub…

Zazwyczaj martwimy się, a logopedzi ugruntowują nasze obawy, że dziecko, które uczy się języka obcego, później będzie mówiło w języku ojczystym. Czy jest to równoznaczne z opóźnieniem rozwoju mowy? Chcąc odpowiedzieć na to pytanie, watro wyobrazić sobie proces rozwoju mowy jako proces rozwoju mózgu. Dźwięki dochodzą przez uszy do mózgu – czyli bodźce nerwowe są transportowane dzięki połączeniom nerwowym…

Niegdyś uważano, że uczenie małych dzieci języków obcych jest daremnym trudem. W Polce tymczasem nadal króluje opinia, że nauka języka obcego jest szkodliwa w zbyt młodym wieku i opóźnia rozwój mowy w języku ojczystym. Jak jest naprawdę? Czy i dlaczego uczyć małe dzieci języków obcych? Kiedy zacząć? Ilu i jakich języków można uczyć? I jak…

Dziecku nie jest łatwo wysiedzieć przez cały dzień w szkole. Na podstawie nowych badań naukowców z Michigan State University i University of Vermont można wnioskować, że  oferując najmłodszym dzieciom codziennie zajęcia sportowe przed szkołą można zmniejszyć takie objawy jak nieuwaga, nastrojowość i trudności z nadążaniem za innymi, które często wiązane są z ADHD. Badania sugerują, że aktywność fizyczna może…

W raporcie Edukacja małych dzieci: standardy, bariery, szanse zauważono, że w Polsce brakuje świadomości, że edukacja wczesnodziecięca, od urodzenia do pójścia do szkoły, odgrywa zasadniczą rolę w rozwoju dziecka. „Problem dotyczy wszystkich poziomów życia społecznego: od administracji państwowej – rząd i poszczególne ministerstwa, poprzez władze ustawodawcze i samorządowe, przedstawicieli instytucji edukacyjnych, aż po rodziców”. Powszechnie przyjmuje się,…

Absolwenci szkolenia Jak pomnożyć inteligencję małego dziecka poznają na zajęciach dla rodziców najefektywniejsze sposoby zaprezentowania dziecku dowolnego tematu z zakresu wiedzy encyklopedycznej. Przez zabawę można nauczyć bardzo małe dziecko malarstwa polskiego i światowego, wiedzy o układzie słonecznym, organach wewnętrznych, a nawet związków chemicznych.   Dlaczego warto? Małe dzieci zapamiętują wszelkie informacje niezwykle łatwo. Teraz mogą nauczyć…

Dziecko mające kilka tygodni nie ma ustalonych preferencji w zakresie stylu grafiki, a nierzeczywiste obrazy mogą wprowadzać je w błąd. W okresie wczesnego dzieciństwa rozdzielenie pola wizualnego od pola sensu staje się niemożliwe. Szczególna cecha ludzkiego spostrzegania, powstająca we wczesnym dzieciństwie, polega na tzw. rzeczywistym spostrzeganiu. Dlatego dopiero w momencie krytycznym, w wieku około 3 lat, uproszczone…

Menu