tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Blog

Gry i zabawy matematyczne wspierają naukę matematyki małych dzieci, gdyż pokazują dziecku, że jak może wykorzystać swoją wiedzę. Dziecko rozumie wtedy, dlaczego powinno uczyć się matematyki. To zwiększa motywację i zainteresowanie matematyką. U dzieci starszych zabawy matematyczne pomagają przełamać lęk przed matematyką. Kiedy sama myśl o szkole, matematyce wywołują u dziecka panikę, zabawy pozwalają ćwiczyć…

Czytanie globalne jest często przeciwstawiane nauce czytania przez składanie głosek. Czytanie globalne to nauka czytania przez obserwowanie całych wyrazów, często prezentowanych wielokrotnie, w celu zapamiętania obrazu słowa i jego znaczenia. Przeciwnicy czytania globalnego dowodzą, że dobrzy czytelnicy mają wysoko rozwinięte umiejętności związane z głoskami – potrafią identyfikować głoski w wyrazach, sprawnie dokonują analizy i syntezy głoskowej, co jest celem…

Lęk przed matematyką aktywuje te same obszary mózgu co fizyczny ból – wynika z badań amerykańskich naukowców. Ian M. Lyons i Sian L. Beilock dowiedli w badaniach neurologicznych, że im większy strach ludzie odczuwają przed zadaniami z matematyki, tym silniejsze pobudzenie rejonów mózgu odpowiedzialnych za instynktowne wykrywanie zagrożenia i doświadczanie fizycznego bólu. Badani czuli panikę…

Czy chcesz wiedzieć: jak pomnożyć inteligencję małego dziecka, jak rozwinąć wzrok, słuch, mowę, a także kreatywność, wyobraźnię i pamięć – ucząc matematyki i czytania, jak rozwijać dziecko w pierwszym roku życia, jak czuć się zdrowo, myśleć lepiej, jak osiągnąć balans emocjonalny i wychować dziecko o wysokim poziomie inteligencji emocjonalnej, jak zapobiec dysleksji, dysfunkcjom rozwojowym i kłopotom…

Czytanie globalne (także czytanie holistyczne, ang. whole language) to metoda nauki czytania, w której traktuje się słowa jako podstawowe cząstki mowy. Czytanie globalne przebiega analogicznie do nauki mowy: rodzic mówi i prezentuje całe wyrazy – nie sylabizuje, ani nie głoskuje. Metoda jest dostosowana do rozwoju i rozumienia świata nawet przez noworodki i niemowlęta. Można ją stosować także we…

Wyniki najnowszych badań, opublikowanych przez Sutton Trust i Durham University w Wielkiej Brytanii, obnażają szereg powszechnie stosowanych praktyk, które nie mają uzasadnienia naukowego. Wśród wielu przykładów przekonań społecznych, dla których nie znaleziono dowodów naukowych, jest teoria o stylach uczenia się. Na podstawie tej teorii dzieli się ludzi na grupy w zależności od zmysłu, który przeważa w ich…

Większość rodziców nieświadomie zaniedbuje rozwój ruchowy i manualny swojego dziecka – już od urodzenia. Jeśli do 6 roku życia dziecko nie będzie miało okazji rozwinąć zaniedbanych obszarów, to będzie miało kłopoty w nauce. Ponad połowa dzieci szkolnych ma problemy ze skupieniem uwagi lub pamięcią, kłopoty z czytaniem lub zrozumieniem matematyki, dysleksję lub dysgrafię, problemy emocjonalne lub wahania…

Opuszczamy właśnie Wrocław, jedno z najstarszych miast w Polsce. W 1000 roku, za panowania Bolesława Chrobrego, założono tu biskupstwo – jedno z czterech na terenie Polski. W VI wieku słowiańskie plemię Ślężan osiedliło się nad Odrą i wzniosło na Ostrowie Tumskim gród, który w X wieku umocnił Władysław I. W średniowieczu kronikarz Gall Anonim naliczył…

4 listopada 2014 r. o godz. 12.00 na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, w auli im. Kazimierza Lepszego odbyła się uroczysta promocja 30 doktorów i doktorów habilitowanych, którzy w ostatnim roku otrzymali stopień doktora lub habilitację. Punktualnie o godzinie 12 do auli pełnej gości wkroczyli Rektorzy, Dziekani i Profesorowie, rozpoczynając tym samym uroczystość. Rangę można było rozpoznać po kolorze togi i…

Naukę matematyki możemy rozpocząć tak jak naukę mowy – od urodzenia. Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał Matki niemowląt słusznie zakładają, że im więcej będą mówić do dziecka, tym szybciej ono zacznie mówić. Mówią więc do dziecka, mimo iż ono zupełnie nic nie rozumie. Przynajmniej na początku. Jeśli matka nie mówiłaby…

Menu