tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Blog

W cyklu Wieczór Odkrywców (Program Pierwszy PR) we wtorek 6 maja o godzinie 21.30 Krzysztof Michalski rozmawia z dr Anetą Czerską. Rozmowa o życiu, o pasji, ale przede wszystkim o małych dzieciach i efektach wczesnej edukacji. Odpowiemy na pytania: Skąd pomysł, aby wspierać rozwój małego dziecka? Kiedy najlepiej rozpocząć naukę matematyki? Kiedy można zacząć uczyć małe dziecko czytać?…

Jak uczyć czytać dzieci 47 lat po sukcesie Glenna Domana? Dlaczego metoda Domana jest nudna dla dzieci zdrowych? Dlaczego można zniechęcić dziecko do nauki czytania ucząc metodą Domana? Czy dziś wiemy więcej o rozwoju mózgu niż przed pół wieku? Czy ucząc czytać małe dziecko możemy też rozwijać jego zdolnośc? Czy ucząc niewłaściwie czytać możemy zmniejszyć…

Dobre przygotowanie rodzica jest niezwykle ważne w nauce dziecka. Od niego zależy, czy dziecko będzie się interesować nauką czytania dwa tygodnie, czy też wystarczająco długo, aby nauczyć się czytać. Pełne przygotowanie rodzica do kilkuletniej pracy z dzieckiem zabiera 10 godzin. Poniżej zamieszczamy kilka informacji o tym jak przebiega nauka, ile słów dziecko się uczy i jakich…

W małym dziecku płonie nieograniczona żądza wiedzy. Wystarczy dać dziecku nieograniczone możliwości rozwoju. Badania mózgu prowadzone na zwierzętach dowodzą,  że poziom inteligencji radykalnie wzrasta, jeśli stworzy się im odpowiednie warunki. To samo dotyczy ludzi. Na początku XX wieku pierwsza włoska kobieta lekarz Maria Montessori wskazała, że okres od urodzenia do szóstego roku życia ma decydujące…

Pięćdziesiąt procent naszej zdolności uczenia się rozwija się w ciągu pierwszych czterech lat życia. Wtedy w mózgu dziecka kształtuje się większość połączeń między komórkami mózgowymi, a właśnie te połączenia umożliwiają późniejszą naukę. W związku z tym rodzice są najważniejszymi nauczycielami dziecka. Wychowanie i rozwój dzieci jest jednym z najważniejszych obowiązków rodziców. Prawie każdy geniusz dziecka…

Od lat dzieci zaczynały szkołę w wieku 7 lat. Dlaczego? Co dzieje się, gdy dziecko pójdzie do szkoły wcześniej? Rozwój dziecka nie uzasadnia wcześniejszego obowiązku szkolnego. Wcześniejsze rozpoczęcie szkolnej nauki czytania i matematyki nie jest korzystne dla rozwoju dziecka przed ukończeniem 7 roku życia. Wczesna nauka szkolna wywiera negatywny wpływ na delikatny balans, jaki panuje…

Menu