tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Blog

Słuch absolutny u dorosłych wynika z wczesnych lat rozwoju. Można go aktywować  we wczesnym dzieciństwie a nierozwijany zanika. Biografie wielkich muzyków dowodzą, że słuch absolutny i geniusz dziecka kształtuje się w kontakcie z rodzicem, jego pracą i zamiłowaniami. Dziecko, które nie będzie miało odpowiednich doświadczeń, jak na przykład obserwowanie grających muzyków czy bezpośredniej możliwości dotykania…

Jest wiele metod nauki czytania, a każda wymaga innych umiejętności związanych z rozwojem dziecka i jego mózgu. Szkolna nauka czytania (połączona z nauką pisania) wymaga od dziecka nie tylko umiejętności analizy i syntezy dźwiękowej, ale także sprawnego funkcjonowania zmysłu wzroku, co naukowo nazywamy analizatorem wzrokowym. Mówiąc o sprawnym funkcjonowaniu zmysłu wzroku nie mamy na myśli…

W przedszkolach nie uczy się obecnie czytania, a przygotowanie do nauki czytania obejmuje elementarne kompetencje. Dlaczego? Po opublikowaniu w roku 2008 nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego w wielu przedszkolach zrezygnowano z nauki czytania. Czytając podstawę programową odnosi się wrażenie, że kompetencje związane z nauką czytania oczekiwane u dzieci kończących przedszkole są bardziej elementarne niż inne opisane kompetencje,…

Wczesna edukacja może także ocalić zdolności muzyczne. Obecnie wielu badaczy rozwoju i muzyków jest zgodnych, że człowiek rodzi się ze słuchem absolutnym. Zdaniem Ernsta Terhardta łatwo jest go stracić w niemowlęctwie lub dzieciństwie, kiedy nie jest on używany ani rozwijany przez naukę nazw dźwięków muzycznych. Azjaci górą Obserwuje się, że w Europie około 3% populacji…

Mniej niż 10% dzieci je zalecaną ilość warzyw i owoców. Kluczem do sukcesu jest zwiększenie zainteresowania dziecka warzywami i ułatwienie do nich dostępu. Dziecko, które ma łatwy dostęp do słodyczy i produktów mlecznych, nie będzie sięgać po warzywa. Dlaczego? Bo słodycze natychmiast zaspakajają głód, a produkty mleczne sycą na długo. Tymczasem zgodnie z badaniami dr…

Rodzice starają się znaleźć chwilę, aby spędzić czas z dzieckiem. A czego chcą dzieci? Czy rodzice słusznie dążą do spędzania, jak najwięcej czasu z dzieckiem? Jak wygląda sytuacja? Na zlecenie The Family and Parenting Institute, firma badawcza Childwise przeprowadziła wywiady z 255 dziećmi w wieku od sześciu do dziesięciu oraz z ich rodzicami – z jednym rodzicem każdego dziecka (Wielka Brytania). Jeden na…

Wyniki nowych badań amerykańskich potwierdziły, że poziom możliwości dziecka zmienia się wraz z dietą. Spożywanie fast foodów zmniejsza możliwości poznawcze dzieci. Badacze z  UWA oraz the Telethon Kids Institute (Waszyngton) objęli badaniami 602 uczniów w wieku 14 lat i ponownie 3 lata później. Okazało się, że osoby, które spożywały w tym czasie żywność przetworzoną lub rafinowaną, słodkie…

Tylko 52% pięcioletnich dzieci w Anglii osiągnęło dobry poziom rozwoju. W niektórych częściach kraju poziom „dobry” osiągnęło tylko 28% dzieci. „Nie przestajemy zawodzić naszych dzieci. To jest nie do przyjęcia, że ​​tylko połowa z naszych 5-letnich dzieci osiąga dobry poziom rozwoju” – podsumowuje wyniki badań profesor Sir Michael Marmot, dyrektor londyńskiego the Institute of Health Equity,…

Nauczyciel może dowiedzieć się wielu ciekawych faktów o domowym życiu swoich podopiecznych. Spójrzmy na siebie i naszą rodzinę oczami dziecka. Może to skłoni nas do innego planowania czasu. Pierwsza klasa. 20 dzieci siedzi z nauczycielką w kole. Po kolei wstają i przedstawiają się. Mówią jak mają na imię. Jedno dziecko nie wie, ile ma lat,…

Im jesteś starszy, tym trudniej Ci się nauczyć nowego języka. Dlaczego? Każde małe dziecko dużo łatwiej uczy się języka obcego niż osoba dorosła. Małe dzieci nie tylko zapamiętują szybciej informacje takie jak nowe słówka, ale także słyszą dźwięki specyficzne dla danego języka, których my dorośli nie tylko nie słyszymy, ale także nie potrafimy już odtworzyć? Wrażliwość…

Menu