tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Matematyka dla dzieci – czego nie wiesz, a powinieneś

Artykuły i reportaże wideo

Sprawdź efekty wczesnej nauki matematyki

Czy chcesz zacząć prawidłowo wspierać naturalne zdolności matematyczne, z którymi rodzi się każde dziecko?

Nie zwlekaj! Zacznij tak szybko, jak to możliwe. Nawet jeśli Twoje dziecko ma 6 miesięcy lub 6 lat.

Jak powstawała metoda Cudowne Dziecko i jakie dziś przynosi efekty

Obszerny reportaż zrealizowany przez telewizję regionalną TVP Warszawa prezentuje małe dzieci, które uczą się czytania i matematyki od urodzenia.

Już dwu-, trzy- i czteroletnie pociechy mogą czytać książki. Sprawdź!

Matematyka dla niemowlaka – dowody naukowe na wrodzone zdolności matematyczne u każdego małego dziecka

Czy wiesz, że niemowlęta mają mózgi wyposażone w sprawne struktury odpowiedzialne za arytmetykę elementarną? To dlaczego dużo ludzi twierdzi, że nie jest stworzona do matematyki? Dlaczego, rodząc się z mózgiem stworzonym do obliczeń, arytmetyki, w wielu przypadkach nie potrafimy rozwinąć tego daru? Co powoduje, że dzieci zaczynają bać się matematyki w szkole?

Dziecięca matematyka – nauka liczenia bez błędów

Prawie każda zabawa, którą wymieniają rodzice, zabija naturalne zdolności matematyczne małego dziecka.
Rodzice, wychowawcy przedszkolni i nauczyciele osłabiają zainteresowanie matematyką. Sprawdź jak!

Dlaczego, rodząc się z mózgiem stworzonym do obliczeń nie potrafimy rozwinąć tego daru?

Dlaczego tak wielu z nas nienawidzi matematyki?

Blisko jedna trzecia Amerykanów wolałaby umyć swoja łazienkę niż rozwiązać problem matematyczny – wykazały badania. Większość uczniów wolałaby zjeść brokuły niż rozwiązać zadanie. Na świecie wzrasta…

 

Dlaczego musisz rozmawiać ze swoją pociechą o matematyce

Wielu z nas mówi o literach i słowach. Czytamy książki na dobranoc. Uczymy czytać swoje imię. Ale czy mówimy o liczbach, ułamkach czy procentach? Wyniki badań potwierdzają, że liczba rozmów prowadzonych w domu…

Manipulowanie przedmiotami utrudnia naukę matematyki?

Badacze z Uniwersytetu w Chicago wykazali, że  w nauce matematyki bardziej pomaga gestykulacja niż manipulowanie przedmiotami. Manipulowanie przedmiotami ma dwie wady…

 

Nauczycielki zaszczepiają młodym uczniom lęk przed matematyką

Badania na Uniwersytecie w Chicago pokazują, że uczniowie przejmują lęk i stereotypy dotyczące matematyki od nauczycielek nauczania wczesnoszkolnego. Profesor Psychologii Sian Beilock stwierdziła, że zjawisko to dotyczy w szczególności…

 

Lęk przed matematyką wywołuje fizyczny ból – potwierdzają neurolodzy

Lęk przed matematyką aktywuje te same obszary mózgu co fizyczny ból – wynika z badań amerykańskich naukowców Zobacz jakie bodźce mogą wywoływać HMA (ang. high math anxiety) . Czy można odczuwać dolegliwości fizyczne w związku z egzaminem, który odbędzie się dopiero za kilka lat? Czy można być chorym patrząc na podręcznik? Jak temu zaradzić?

 

Matematyka dla niemowląt i małych dzieci

Kiedy rozpocząć naukę matematyki i jakie będą z tego korzyści? Czy można zapobiec niechęci i nienawiści do matematyki? Czy Twoej dziecko ma zdolności matematyczne? Jak to wykryć i jak rozwijać?

 

Japonia rezygnuje ze studiów humanistycznych

Dlaczego Japonia rezygnuje z kierunków humanistycznych na wyższych uczelniach?jaka przyszłość czeka kierunki humanistyczne i społeczne, ale także ekonomiczne i prawne? Czy we współczesnym świecie wzrasta zapotrzebowanie na pracowników o wysokich umiejętnościach w zakresie inżynierii, matematyki, informatyki, technologii i nauki? Jak przygotować na te wyzwania dziecko?

 

Czy dyskalkulia istnieje?

Czy dysleksja i dyskalkulia są chorobą, czy tylko wymówką dla lenistwa? Jeśli to choroby, to dlaczego ich nie leczymy. Jeśli lenistwo, to znaczy, że źle wychowujemy dzieci. Dysfunkcje to nie choroba, ani nie lenistwo, ale problemy z funkcjonowaniem mózgu. Można im zapobiec, ale tylko w określonym okresie życia.

 

Jak nie zgubić matematycznych talentów?

Uzdolnieniami matematycznymi obdarzona jest więcej niż połowa dzieci w klasie zerowej, a 1/4 jest wybitnie uzdolniona. Po ośmiu miesiącach nauki liczba wybitnie uzdolnionych uczniów spada o połowę, wskazują wyniki badań prof. zw. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Badając młodzież szkolną uważa się, że uzdolnienia matematyczne przejawia 8-12 procent uczniów. Oznacza to, że edukacja szkolna nie tylko nie rozwija zdolności matematycznych, ale je zabija. Przyjrzyjmy się, kto jest za to odpowiedzialny i jak temu przeciwdziałać.

 

Trudna matematyka za łatwa dla dzieci?

Wszystkie małe dzieci dysponują ogromnym potencjałem. Coraz szersze grono badaczy sądzi, że zdolności można aktywować we wczesnym dzieciństwie, a nierozwijane zanikają. Małe dzieci z łatwością dostrzegają różnicę między bardzo licznymi zbiorami, przy czym zadanie to jest trudne dla osoby dorosłej.

 

 

Zestaw kart do nauki matematyki czy program komputerowy?

Jeśli chcesz kupić zestaw kart z czerwonymi kropkami do nauki matematyki metodą Domana, to przeanalizuj czy program komputerowy lepiej spełni Twoje oczekiwania.

Menu