tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Czy dziecku w wieku 7 lub 8 lat można pomóc metodą Cudowne Dziecko?

Rodzice zastanawiają się, czy opracowana przeze mnie metoda może pomóc dzieciom, które mają kłopoty w szkolnej nauce czytania i matematyki.

Z wiekiem kreatywność, pamięć fotograficzna i naturalne zdolności matematyczne, muzyczne  oraz językowe każdego małego dziecka są coraz słabsze, ale nadal możemy:

  • uczyć czytania szybko i przyjemnie, poprawiając tempo czytania i zrozumienie,
  • uczyć matematyki poprawnie, łatwo i interesująco, aby zapobiec lękowi i niechęci do matematyki,
  • poprawić koncentrację wygaszając odruchy z wczesnego dzieciństwa, których wygaśnięcie nieświadomie utrudniliśmy i zaniedbaliśmy,
  • stworzyć dietą najlepsze warunki neurologiczne do funkcjonowania i nauki,
  • stworzyć najkorzystniejsze warunki emocjonalne do nauki oraz do funkcjonowania w rodzinie i szkole,
  • ćwiczyć kreatywność, wyobraźnię i pamięć.

Dlatego rodziców młodych uczniów zapraszam na szkolenia:

Czy metoda Cudowne Dziecko pomoże młodemu uczniowi, który ma problemy z nauką czytania?

Metoda Cudowne Dziecko może być traktowana dwojako:

  • Jako jedna z metod nauki czytania – w przypadku każdego dziecka, które nie czyta płynnie i ze zrozumieniem.
  • Jako metoda stymulacji rozwoju neurologicznego mózgu i pomnażania zdolności – w przypadku każdego dziecka, którego rozwój neurologiczny jeszcze trwa, a zdolności nie zostały wygaszone.

W przypadku starszych dzieci – sześcio- i siedmioletnich, u których rozwój neurologiczny jest już prawie zakończony, metoda Cudowne Dziecko powinna być traktowana przede wszystkim jako metoda nauki czytania.

Być może jednak rozwój neurologiczny dziecka jeszcze się nie zakończył. Nawet w siódmym roku życia dzieje się w mózgu dziecka więcej, niż w ciągu całej reszty życia. Dlatego teraz warto jest pomagać i inwestować w dziecko. Przyniesie to znacznie lepsze efekty, niż jeśli zrobimy to później.

Być może zdolności dziecka nie zostały jeszcze w pełni wygaszone. Być może dziecko nie było wcześniej uczone czytania i matematyki metodami szkolnymi i nadal dysponuje pamięcią fotograficzną i zdolnościami matematycznymi. Wtedy opracowana przeze mnie metoda, nie tylko ocali te zdolności, ale nawet je rozwinie.

Dlatego zapraszam serdecznie na szkolenie, na którym wyjaśnię, wszystko o nauce czytania, czyli

  • jak w ogóle uczyć dziecko czytać, zarówno opracowaną przeze mnie metodą, jak i innymi,
  • jak te metody mieszać i które mogą być stosowane jednocześnie i z jakim skutkiem,
  • jak uczyć dziecko analizy i syntezy dźwiękowej: sylabowej i głoskowej, co przydaje się w nauce szkolnej,
  • jak usprawniać czytanie, aby dziecko czytało szybciej i z lepszym zrozumieniem, na każdym etapie nauki.

Dla niektórych młodych uczniów metoda Cudowne Dziecko jest jedyną metodą, którą potrafią nauczyć się czytać, gdyż jest dla nich łatwa i szybko przynosi efekty – czytanie z łatwością i przyjemnością, a przede wszystkim ze zrozumieniem.

Można uczyć czytać nawet jeśli dziecko

  • ma kłopoty ze skupieniem uwagi i koncentracją,
  • łatwo traci cierpliwość,
  • nie ma umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, które są niezbędne przy nauce szkolnej i składaniu głosek,

Czy metoda Cudowne Dziecko pomoże młodemu uczniowi, który ma problemy z nauką matematyki?

Im dziecko jest starsze, tym słabsze są zdolności matematyczne – szczególnie jeśli nie są rozwijane. Zdolności matematyczne są wrodzone – i to nie tylko u ludzi. Mają je także zwierzęta.

Zdolności te zaczynają zanikać u statystycznego dziecka około 3 roku życia. Nauka szkolna proces ten przyspiesza. Ale nawet gdyby zdolności matematyczne już wygasły, to nadal Twoje dziecko zasługuje, aby uczyć się matematyki łatwo i przyjemnie, a do tego ze zrozumieniem.

Nauka matematyki metodą Cudowne Dziecko jest dla młodego ucznia antidotum na lęk przed matematyką, niechęć i znudzenie.

Jest bardzo wiele powodów problemów młodych uczniów z matematyką w pierwszych klasach szkoły podstawowej:

  1. Nauczycielki nauczania wczesnoszkolnego są humanistkami i nienawidzą matematyki. Właśnie dlatego na studiach wybrały pedagogikę, jako kierunek humanistyczny. Miały nadzieję, że już nigdy w życiu nie będą musiały zajmować się matematyką.
  2. Młodzi uczniowie, którzy rozpoczynają naukę szkolną, są wrażliwi i empatyczni. Z łatwością przejmują lęk i niechęć do matematyki od „swojej Pani”.
  3. Szkoła nie uczy poprzez odkrywanie, ale poprzez wykładanie wiedzy i wtłaczanie do głów. Nauczyciel przekazuje uczniom swój tok myślenia, ignorując dziecięcy sposób myślenia.
  4. U małych uczniów umiejętności logicznego myślenia nadal się rozwijają. Dodatkowo mają oni problemy z koncentracją, przez co nie są w stanie przyswoić toku rozumowania nauczyciela.
  5. Program nauki matematyki nie jest układany przez matematyka, a przez humanistów. Dlatego w pierwszej klasie popełnia się wszystkie możliwe błędy, jakie można popełnić ucząc maluchy matematyki. Na przykład nie wolno jest uczyć liczyć na zbiorze liczb do 20, bo na tak małym zbiorze nie można dostrzec reguł, które działają między liczbami.

Ucząc matematyki metodą Cudowne Dziecko unikniesz błędów, nawet jeśli dziecko ma 7 lub 8 lat.

Pokażesz mu jak ciekawa i fascynująca jest matematyka, jak działania magicznie wiążą liczby i je zmieniają.

Dzięki Twojej pomocy dziecko poczuje się wolne, a nie umęczone niewolą zamknięcia na zbiorze liczb do 20.

Na szkoleniu dla rodziców omawiamy cały zakres szkoły podstawowej:

  • dodawanie, odejmowanie, dzielenie i mnożenie na liczbach naturalnych do 150 i więcej,
  • ułamki zwykłe, ich skracanie oraz działania dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia,
  • ułamki dziesiętne, działania na nich oraz znajdywanie ich  odpowiedników w ułamkach zwykłych,
  • liczby ujemne oraz działania na nich,
  • obliczanie procentu z liczby,
  • potęgowanie oraz działania na potęgach
  • pierwiastkowanie i inne trudniejsze zagadnienia.
Menu