tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

 

Rozwój dziecka
kalendarz rozwoju

od urodzenia do 6 roku życia

Sprawdź, czy Twoje dziecko nie jest opóźnione.

Poznaj zagrożenia dla kluczowych umiejętności.

Rozwiń mózg i pomnóż inteligencję od urodzenia.

Do 6 roku życia mózg jest na tyle plastyczny, że można zapobiec dysfunkcjom i rozwinąć naturalne zdolności, które posiada każde małe dziecko. Tymczasem …

w pierwszym roku życia kształtują się cztery z siedmiu poziomów funkcjonalnych mózgu. Choć dbamy o bezpieczeństwo i wygodę dziecka, w tym okresie najpoważniej krzywdzimy dziecko neurologicznie.

Ale nawet jeśli Twoje dziecko jest dużo starsze, mam  dla Ciebie dobrą wiadomość.

W piątym roku życia – ostatnim roku największej plastyczności – w mózgu dzieje się więcej niż od wieku 6 lat do końca życia. Dlatego nie zwlekaj i już dziś sprawdź, jakie obszary niechcący zaniedbałeś.

Czy wiesz, że dynamiczne pełzanie ruchem naprzemiennym na dystansie 50 metrów jest kluczową umiejętnością. Jeśli Twoja pociecha osiągnęła to w wieku 2 i pół miesiąca, to świadczy o prawidłowym rozwoju neurologicznym.

Taki cel mogą zrealizować tylko te niemowlęta, które mając miesiąc przemieszczały się na dystansie 90 centymetrów.

Jeśli podczas ciąży mało się poruszałaś lub poród odbył się przez cesarskie cięcie, albo Twoje maleństwo ulewa lub ma jakiekolwiek problemy ze zdrowiem, to osiągnięcie kluczowych umiejętności opisanych w poniższym kalendarzu, będzie trudne. Jeśli używasz w łóżeczku klina lub innych gadżetów, jeśli zauważasz jakąkolwiek asymetrię ciała, a maluszek niechętnie leży na brzuszku, to musisz mu pomóc. Bez Twojej pomocy nie będzie możliwy prawidłowy rozwój dziecka.

Dzięki Tobie niemowlę może nauczyć się prawidłowego pełzania nawet w wieku 4 tygodni, a raczkowania w wieku 4 miesięcy – i to na dystansie 400 metrów dziennie.

Nawet jeśli Twoje dziecko nie pełzało, możesz zapobiec negatywnym skutkom do 6 roku życia.

Tymczasem samodzielne siedzenie nie tylko nie zalicza się do kluczowych umiejętności, ale nawet może blokować inne kluczowe umiejętności. Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego, dalej dowiesz się więcej o mózgu Twojego maleństwa – od urodzenia do 6 roku życia.

Tej unikalnej wiedzy nie znajdziesz w czasopismach dla rodziców ani na portalach parentingowych, które są podporządkowane kampaniom marketingowym gadżetów dla najmłodszych. Czy wiesz, że maty edukacyjne blokują zdobycie kluczowych umiejętności? Czy zdajesz sobie sprawę, że żadna zabawka dla niemowlęcia nie jest dostosowana do jego neurologicznego rozwoju, a jedynie zawiera informacje o tym, że jest bezpieczna w określonym wieku.

Jeśli wiedza o mózgu Twojego maluszka nie jest dla Ciebie łatwa, albo nie masz czasu na wnikliwe czytanie tej strony, to przyjdź na szkolenie „Cudowny start – rozwój w pierwszym roku życia” i kolejne siedem.

 

Rodzice małych dzieci – absolwenci tego szkolenia – naliczyli około 30 gadżetów, które blokują rozwój dziecka od urodzenia. Niestety wszyscy ich używamy – nieświadomie.

Aż 30 gadżetów do pielęgnacji i opieki nad maluszkiem, które wszyscy używamy, blokuje rozwój.

Zanim skupisz swoją uwagę na umiejętnościach, które dotychczas powinno zdobyć dziecko, poznaj kilka faktów, które lepiej pozwolą zrozumieć dalsze informacje.

WSTĘP

Jak przebiega rozwój i od czego zależy poziom inteligencji?

Dojrzewający mózg potrafi wykonać coraz bardziej precyzyjne i skomplikowane czynności, które wymagają coraz lepszych połączeń nerwowych.

Rozwój mózgu nie postępuje automatycznie jak pory roku. Uzależniony jest od bodźców, które do niego docierają.

Rozwój dziecka można opóźnić, jak i przyspieszyć. Im więcej właściwych bodźców i im korzystniejsze otoczenie, tym szybszy rozwój neurologiczny.

Dlatego jedni rozwijają się szybciej i są spostrzegani jako inteligentni, a inni wolniej. Poniżej znajdziesz informacje, które pozwolą Ci samodzielnie ocenić,poziom inteligencji.

Umiejętności obserwować będziemy w 6 obszarach: wzrok, słuch, mowa, dotyk, ruch, rozwój manualny.

 

Po co mózg jest plastyczny?

Noworodek wydaje nam się bezbronny i zupełnie nieprzygotowany do życia. Inne ssaki potrzebują dnia, a czasem kilku godzin, aby ich potomstwo zaczęło chodzić, podczas gdy człowiek potrzebuje na to roku.

To nie przekleństwo, ale błogosławieństwo.

Mózg noworodka jest z jednej strony niedojrzały, ale z drugiej bardzo plastyczny – gotowy nauczyć się nawet tych umiejętności, do których nie zdążył się przystosować w drodze ewolucji, a które wynikają z naszej kultury i cywilizacji.

Na przykład mózg nie jest ewolucyjnie przygotowany do czytania. Nie ma komórek nerwowych, które odpowiadają za czytanie. Tymczasem może do tego celu wykorzystać inne, wolne neurony. Dziecko może się tego nauczyć, bo jego mózg jest niezwykle plastyczny.

Dr Aneta Czerska opracowała nowoczesną metodę o sprawdzonych rezultatach (przebadaną naukowo w trakcie 10 lat badań), idealną dla rozwoju dzieci od urodzenia.

Kiedy kształtuje się mózg?

Przez pierwszych 6 lat życia mózg jest najbardziej plastyczny. Można wtedy zapobiec dysfunkcjom takim jak dysleksja.

W tym czasie dojrzewa kolejno 7 poziomów funkcjonalnych mózgu.

Kliknij, aby powiększyć.

Co się dzieje w pierwszym roku?

W pierwszym roku życia kształtują się pierwsze cztery poziomy funkcjonalne mózgu. Pozostałe trzy poziomy kształtują się w ciągu pozostałych 5 lat.

To pokazuje, jak dynamicznie rozwija się mózg w pierwszym roku życia.

Choć nie jest to wiedza powszechna, w pierwszym roku życia możesz zrobić dla dziecka więcej niż w ciągu kolejnych lat.

Czy nie jest już za późno?

Wiele naturalnych zdolności, jak słuch absolutny, zdolności językowe czy matematyczne zaczynają wygasać około 3-4 roku, jeśli nie są rozwijane.

Ale nawet w wieku 5-6 lat można je odzyskać. Do 6 roku życia można też zapobiec dysfunkcjom rozwojowym takim jak dysleksja.

Nauczyciele obserwują, że aż 60% dzieci ma kłopoty z nauką, a w dużych miastach wskaźnik dysleksji osiąga 50%.

Co to jest poziom funkcjonalny?

Na każdym poziomie funkcjonalnym omówimy 6 umiejętności we wspomnianych obszarach: wzrok, słuch, mowa, dotyk, ruch i sprawność manualna.

Poniższy kalendarz pozwoli Ci ocenić tempo i wykryć rozbieżności.

Mózg kształtuje się od struktur położonych u podstawy do struktur położonych wyżej. Dlatego schemat obok należy czytać od dołu.

Kliknij na rysunek, aby powiększyć.

Jak ocenić tempo i wykryć rozbieżności?

 

Wraz z wiekiem nasza pociecha osiąga coraz to nowe umiejętności: raczkowanie, chodzenie, mówienie, współpraca dwóch rąk… i wiele innych. Jedne z nich są kluczowe i świadczą o prawidłowym rozwoju, a inne nie mają większego znaczenia. Wiek w jakim zdobywane są kluczowe umiejętności świadczy o tempie i poprawności rozwoju.

Jeśli Twoje dziecko nie osiągnęło w wymaganym czasie wyszczególnionych poniżej umiejętności, to oznaczać może problemy neurologiczne. Jeśli jednak maleństwo jest w pełni zdrowe, to znaczy, że nieświadomie blokujesz jego rozwój i utrudniasz mu zdobycie tych umiejętności.

Rodzice, którzy są absolwentami naszych szkoleń wiedzą jak wspierać i ułatwiać osiągnięcie poszczególnych umiejętności, dlatego często ich pociechy osiągają je w czasie dwa razy szybszym.

 

Przeczytaj, jakie umiejętności powinno osiągnąć twoje dziecko.

Rozwój dziecka – Kalendarz

W pierwszym miesiącu życia

I poziom rozwoju neurologicznego – rdzeń przedłużony i kręgowy

W drugim i trzecim miesiącu życia

II poziom rozwoju neurologicznego – most

Od 4 do 7 miesiąca życia

III poziom rozwoju neurologicznego – śródmózgowie

Od 8 do 12 miesiąca życia

IV poziom rozwoju neurologicznego – początkowy poziom korowy

Od 13 do 18 miesiąca życia

V poziom rozwoju neurologicznego – wczesny poziom korowy

Od 1,5 roku do 3 lat

VI poziom rozwoju neurologicznego – pierwotny poziom korowy

 W wieku 3- 6 lat

VII poziom rozwoju neurologicznego – pierwotny poziom korowy

Jeśli chcesz zacząć prawidłowo dbać o maleństwo  i przestać blokować postępy Twojej pociechy, już teraz zapisz się na szkolenie, na którym zdobędziesz niezbędne przygotowanie.

 

Już na pierwszych wybranych zajęciach poznasz i zrozumiesz poniższy profil. Po ukończeniu wszystkich szkoleń będziesz w stanie ocenić poziom swojego maleństwa, znaleźć słabe obszary i kreować zabawy, które je rozwiną – co zapobiegnie dysfunkcjom.

 

Jeśli chcesz wychować zdrowe neurologicznie, zdolne i kreatywne dziecko, wolne od dysfunkcji, zaburzeń i problemów neurologicznych, pomożemy Ci dobrać mix istotnych elementów, które to zapewnią.

 

To bardzo dobrze, że czytasz tę stronę, ponieważ pozwoli Ci to w porę zapobiec nieprawidłowościom.

Nie pozwól, aby Twój brak wiedzy na temat potrzeb w pierwszym roku życia, spowodował opóźniony rozwój dziecka. Pamiętaj, że sama wiedza nie wystarczy – trzeba ją jeszcze wesprzeć umiejętnościami. Spróbuj osiągnąć wyznaczone cele, jeszcze zanim spotkamy się na naszym wspólnym pierwszym szkoleniu.

Dr Aneta Czerska jest pedagogiem, znanym ekspertem, który uczy najnowszych technik wspierania rozwoju.

Z jej usług korzystają rodzice, którzy już uświadomili sobie, jak ważne są pierwsze lata dla dalszych sukcesów w życiu.

Jest jednym z nielicznych pedagogów, którzy łączą i wykorzystują najnowsze odkrycia naukowe do pomnażania inteligencji i zdolności małego dziecka.

Aby umówić się na spotkanie napisz: instytut@cudownedziecko.pl lub zadzwoń: (22) 292 31 42 / 501 184 420.

Zapisz się na szkolenie już teraz. Liczba miejsc jest ograniczona.

 

 

Osoby, które nie mogą przyjechać na szkolenie grupowe, mogą odbyć indywidualne szkolenie online w formie skróconej. Pamiętaj jednak, że jest to forma zastępcza i nie zapewnia tak gruntownego przygotowania jak jednodniowe zajęcia grupowe.

 

 

Menu