tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Dlaczego tak wielu z nas nienawidzi matematyki?

Post 206 of 290

Blisko jedna trzecia Amerykanów wolałaby umyć swoja łazienkę niż rozwiązać problem matematyczny – wykazały badania fundacji Change the Equation.

Tymczasem Raytheon Corporation zapytała o opinię tysiąc uczniów. Większość dzieci wolałaby zjeść brokuły niż rozwiązać zadanie z matematyki.

Na świecie wzrasta zapotrzebowanie na pracowników o wysokich umiejętnościach w zakresie inżynierii, matematyki, informatyki, technologii i nauki.

Według szacunków amerykańskiego Departamentu Handlu w latach 2008-2018 wzrośnie zapotrzebowanie na specjalistów o umysłach ścisłych o 17%, podczas gdy inne zawody odnotują wzrost co najwyżej 9,8%.

Oznacza to w praktyce, że o każdą pracę ubiegają się cztery osoby, podczas gdy na każdego absolwenta kierunków matematyczno-technicznych czekają dwie oferty pracy.

Zdaniem JD Chesloff, dyrektora Rady Biznesu Massachusetts, kluczem do sukcesu jest inwestowanie w dzieci i rozwijanie matematycznych umiejętności i zainteresowań u najmłodszych.

Jego zdaniem inwestycja we wczesną edukację zmniejszy w przyszłości liczbę aresztowań nieletnich, a zwiększy liczbę absolwentów szkół wyższych. Badania pokazują, że przedszkolaki są bardzo otwarte na naukę matematyki, a najmłodsi uczniowie z chęcią uczą się logiki.

Małe dzieci są urodzonymi naukowcami i inżynierami – pisze Chesloff. Wczesna edukacja musi zapewnić dzieciom najlepsze otoczenie do odkrywania swoich naturalnych zdolności i zainteresowań konstruowaniem i badaniem.

 

Chcąc zapewnić rozwój gospodarczy, musimy znaleźć sposoby, aby młodzi ludzie wybierali kierunki matematyczno-techniczne, a nie woleli sprzątać łazienki czy jeść brokuły.

 

A najlepszym sposobem jest inwestowanie w edukację małych dzieci.

 

Muszę przyznać, że jestem jedną z tych osób, które skrywają w sobie niechęć do matematyki. Ale dlaczego tak wielu z nas nie lubi matematyki. Nie sądzę, że dlatego, że jest ona trudna czy nudna. Myślę, że jest to związane ze strachem.

 

To przerażające, że czujesz, że czegoś nie rozumiesz i wiesz, że i tak będziesz oceniany, jak poradzisz sobie z tym zadaniem. Mój rozsądek podpowiada mi, że ludzie nie lubią matematyki, bo jej nie rozumieją, a ten brak zrozumienia sprawia, że czują się niekompetentni i podatni na zranienie. Czy zgadzasz się ze mną?

, , , , , , ,

This article was written by dr Aneta Czerska

Menu