tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Aleksander – rekordzista

Project 6 of 13

Aleksander po pół roku nauki (w wieku 15 miesięcy) rozszyfrował kod liter, wskazywał i nazywał litery, rozpoznawał wyrazy, które wcześniej były prezentowane i potrafił przeczytać nowe wyrazy. Przez cały okres nauki był także bardzo zaangażowany w naukę czytania, inicjował sesje, prosił o ich powtórzenie lub kontynuację, o czytanie mu książek, ale także samodzielnie kartkował książki.

Aleksander rozpoczął naukę czytania metodą Cudowne Dziecko w wieku 9 miesięcy. W czasie 14 miesięcy nauka była regularna, choć sporadycznie zdarzał się dzień przerwy. Chłopiec uczony był wyrazów i zdań, czytano mu książki do nauki czytania. Miał kontakt z wieloma różnymi materiałami dydaktycznymi przygotowanymi zgodnie z założeniami metody Cudowne Dziecko.

Aleksander uczy się czytania głównie w języku polskim, ale matka, jako absolwentka zajęć Jak pomnożyć inteligencję małego dziecka wprowadziła również elementy nauki czytania w innych językach, m.in. ukraińskim i chińskim. Od dziewiątego miesiąca życia matka wykonywała z nim także ćwiczenia rozwijające równowagę, bardzo przez chłopca lubiane. Uczył się pełzania i raczkowania, regularnie brał udział w zajęciach ruchowych oraz nauce pływania dla małych dzieci. Dzięki temu mając półtora roku wspaniale się poruszał: biegał, skakał, pływał i nurkował. Jego rodzice nie ograniczali mu możliwości eksploracji otoczenia.

Matka (pracująca zawodowo, wykonująca pracę umysłową) była zaangażowania w naukę i rozwój chłopca. Kierowała się zarówno chęcią rozwinięcia zdolności dziecka, jak i pragnieniem, aby dziecko kochało czytanie. Zarówno dziecko lubiło naukę czytania, jak i ona uwielbiała uczyć syna. Jej rodzina była nastawiona pozytywnie, a znajomi sceptycznie. Metodę Cudowne Dziecko matka poznała uczestnicząc we wszystkich ośmiu zajęciach grupowych Uniwersytetu Rodziców prowadzonych przez autora metody. Była to pierwsza używana przez nią metoda do nauki czytania i rozwoju dziecka, choć wcześniej znała inne. Wysokie efekty zdeterminowane zostały przez wszystkie czynniki związane z rodzicem, dzieckiem i wykładowcą.

Menu