tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Duńska szkoła postrzegana z perspektywy nauczycieli, uczniów i rodziców

Post 6 of 359

Od kilku miesięcy na rynku jest już najnowszy, jedenasty tom obszernej publikacji naukowej „Edukacja małego dziecka” pod redakcją Ewy Ogrodzkiej-Mazur oraz Urszuli Szuścik. Książke wydało wydawnictwo Impuls.

Edukacja małego dziecka – tom 11

Tematem tomu 11 jest nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji. Stanowi on wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa.

W publikacji znalazł się też rozdział mojego autorstwa:

Duńska szkoła postrzegana z perspektywy nauczycieli, uczniów i rodziców

W tekście porównuję system edukacyjny w Polsce i w Danii. Obserwacje dotyczą dwóch typów szkół podstawowych: państwowej i  prywatnej. Dodatkowo prezentuję polską szkołę w Danii, która finansowana jest przez państwo polskie. Analizuję różnice i ich przyczyny w kontekście nauczycieli, rodziców i uczniów.

Recenzentem tomu jest prof. zw. dr hab. Maria Jakowicka – legenda polskiej myśli pedagogicznej.

A. Czerska, Duńska szkoła postrzegana z perspektywy nauczycieli, uczniów i rodziców [w:] E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, B. Oelszlaeger-Kosturek (red.): Edukacja małego dziecka. T. 11. Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ, Cieszyn-Kraków.

KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ I PRZECZYTAĆ

  

 

This article was written by dr Aneta Czerska

Menu