tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

 O nas

Zajmujemy się edukacją i rozwojem małych dzieci nieprzerwanie od 2001 roku. Od tamtej pory nieustannie zdobywamy doświadczenie, stając się z roku na rok lepsi. Skutecznie pomagamy rodzicom małych dzieci, aby ich pociechy osiągnęły pełnię swojego potencjału. A rodzice dzieci z uszkodzeniami mózgu, dzięki naszej wiedzy, pomagają swoim dzieciom osiągnąć zdrowie lub poprawiają jakość ich życia.

Chcesz szybko dowiedzieć się wszystkiego co najważniejsze o metodzie Cudowne Dziecko i dr Anecie Czerskiej oraz wyrobić sobie własną opinię?
Chcesz wiedzieć, od czego się zaczęło i zobaczyć, jakie efekty osiągnęły dzieci, których rozwój był wspierany zgodnie z metodą Cudowne Dziecko?
O Instytucie

Kiedy w 2008 roku powstał Instytut Rozwoju Małego Dziecka, był jedyną instytucją w Polsce i w Europie promującą wszechstronny rozwój małego dziecka od urodzenia. Już w tym czasie oferowaliśmy pakiet ośmiu szkoleń dotyczących wczesnej nauki czytania, matematyki, pomnażania inteligencji, rozwoju ruchowego i manualnego, wspierania kreatywności i wyobraźni, balansu energetycznego i balansu emocjonalnego, a także szkolenie na temat pierwszego roku życia.

Od 2008 roku powstają też nasze materiały edukacyjne, wspierające wysiłki rodziców w zakresie edukacji małych dzieci.

Specjalizując się w jednym obszarze, jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom najwyższe standardy usług i wiedzę, jakiej nie oferują inni.

O metodzie

Metoda Cudowne Dziecko wszechstronnego wspierania rozwoju małego dziecka została opracowana w latach 2001-2003. Następnie poddana została 10-letnim badaniom efektywności. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że efektywność metody wynosi 90,4%.

Dzieci, których rozwój jest stymulowany metodą Cudowne Dziecko czytają ze zrozumieniem w bardzo młodym wieku (np.: Akademia Pana Kleksa w wieku 5 lat), odszyfrowują kod liter nawet po pół roku nauki, czasem nawet jeszcze nie umiejąc mówić (9-miesięczna Jagoda).

Duże znaczenie dla nauki czytania i matematyki ma rozwój ruchowy i manualny. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom dla rozwoju mózgu, dzieci naszych klientów spostrzegane są jako inteligentniejsze i bardziej ciekawe świata niż ich rówieśnicy. Mają wspaniałą wyobraźnię i pamięć oraz są bardzo kreatywne.

Badania pomogły zauważyć, że nie tylko opracowana metoda gwarantuje tak zadziwiające rezultaty. Efektywność zależy od wielu czynników związanych z dzieckiem, rodzicem i wykładowcą, dlatego obecnie podczas szkoleń prezentujemy metodę oraz sposoby jej modyfikacji i uatrakcyjniania, przygotowując rodziców do osiągania najwyższej efektywności.

O autorze

Autorem metody Cudowne Dziecko jest dr Aneta Czerska, pedagog, matematyk, specjalista rozwoju małego dziecka i lider wczesnej edukacji. Chcąc zapewnić najwyższe standardy, nieustannie się doskonali, studiuje setki publikacji naukowych, podróżuje po świecie poznając inne systemy edukacji, współpracuje z pedagogami i nauczycielami z różnych krajów, poznaje ośrodki i metody rozwoju małych dzieci stosowane w Ameryce i Japonii.

Swoją wiedzą dzieli się z rodzicami i nauczycielami podczas szkoleń, a także na konferencjach naukowych. Ideę wczesnej edukacji propaguje w publikacjach naukowych oraz artykułach w czasopismach dla rodziców.

 Publikacje naukowe

 

 

 A. Czerska, Pięciolatek w szkole szansą i wyzwaniem dla nauczyciela
[w:] V. Kopińska, J. Flanz (red.): Nauczyciel we współczesnej szkole. Zmiana – zadania – rozwój, Włocławek 2011, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa we Włocławku, s. 59-80 (54 440 znaków).

A. Czerska, Wczesnodziecięca nauka czytania i jej rola w rozwoju psychicznym dziecka
[w:] E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, A. Wąsiński (red.): Edukacja małego dziecka. T. 6. Wybrane obszary aktywności, Wy-dział Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ, Wydział Nauk Humanistycznych i Studiów Międzynarodo-wych, WSA w Bielsku-Białej (54 730 znaków).

A. Czerska, Edukacja małego dziecka profilaktyką dysfunkcji rozwoju
[w:]M. Boczkowska, E. Tymoszuk, P. Zielińska (red.): Wychowanie – profilaktyka – terapia. Szanse i zagrożenia, Kraków 2012, Oficyna Wydawnicza Impuls. (40 382 znaków).
A. Czerska, Edukacja rodziców i jej rola w rozwoju małego dziecka
[w:] B. Maj (red): Nierówność szans edukacyjnych-przyczyny, skutki, koncepcje zmian. Kraków 2012, Oficyna Wydawnicza Impuls. (46 941 znaków).

 

 

 

 

A. Czerska, Rola rodziny w edukacji i rozwoju małego dziecka
[w:] C. Langier (red):Współczesne problemy i wyzwania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej, s. 62-79 (52 717 znaków).

A. Czerska, Recenzja How to teach your baby to be a physically suberb. Birth to age six. More gentle revolution
[w:] E. Ogrodzka-Mazur (red):Ruch pedagogiczny, 4/2012, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, s. 175-178.

A. Czerska, Czytanie dla rozwoju w metodzie Cudowne Dziecko. Komunikat z badań
[w:] E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, A. Wąsiński (red.): Edukacja małego dziecka. T. 7 , Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ, Wydział Nauk Humanistycznych i Studiów Międzynarodo-wych, WSA w Bielsku-Białej, s. 161-170.

A. Czerska, Czytanie dla rozwoju. Wczesnodziecięca nauka czytania metodą Cudowne Dziecko
Warszawa 2016, Instytut Rozwoju Małego Dziecka

Wystąpienia

Dr Aneta Czerska udzieliła wywiadu Dorocie Wellman i Marcinowi Prokopowi  „Jak stymulować rozwój dziecka od urodzenia” 13 grudnia 2012 roku w programie „Dzień Dobry TVN”.
Przed wywiadem został emitowany reportaż „Mali geniusze” z zajęć dla dzieci prowadzonych metodą Cudowne Dziecko przez Joannę Pogodzińską – licencjonowanego nauczyciela metody. W archiwum TVN dostępnym online znajdziecie Państwo zarówno wywiad jak i reportaż.
Kliknij na link, aby obejrzeć wywiad i reportaż na stronie Dzień Dobry TVN

Dr Aneta Czerska udzieliła wywiadu Annie Jaroń dla Serwisu informacyjnego OżarówINFO telewizji Misericordia.

19 lutego 2016 roku na terenie plebanii Sanktuarium Miłosierdzia Bożego odbyło się spotkanie z dr Czerską, jako autorką książki „Czytanie dla rozwoju” oraz twórczynią innowacyjnej metody stymulacji rozwoju małego dziecka. Gospodarzem spotkania był Proboszcz Stanisław Zarosa, udział wzięli rodzice, nauczyciele i studenci.

Dr Aneta Czerska udzieliła wywiadu Krzysztofowi Michalskiemu w programie „Porozmawiajmy o nauce” 26 listopada  2014 roku dla telewizji regionalnej Warszawa.

Tematem wywiadu była wczesna nauka matematyki i czytania dla rozwoju.W programie wykorzystano filmiki video z udziałem dzieci, które uczyły się czytania i matematyki metodą Cudowne Dziecko. Filmiki zostały wykonane i przesłane przez rodziców. Materiał ten jest ważny dla rodziców zainteresowanych opinią o metodzie Cudowne Dziecko oraz o autorce Anecie Czerskiej.

Aneta Czerska udzieliła 28 grudnia 2010 roku wywiadu „Jak nie pozbawić dziecka geniuszu”.

Tematem wywiadu były naturalne, biologiczne zdolności małego dziecka, metoda „Cudowne Dziecko”, nauka czytania małych dzieci w wieku 0-6 lat, nowowydana seria 12 książek dla dzieci w wieku od 6 miesiecy do 6 lat pt.”Poczytam ci mamo. Poczytam ci tato.” Zaprezentowano także komputerowe programy edukacyjne „Cudowne czytanie” oraz „Cudowne matematyka”.

21 lutego 2008 Aneta Czerska udzieliła wywiadu Wydarzeniom telewizji Polsat. Tematem reportażu „Dzieci specjalnego znaczenia” jest rozwijanie zdolności i pomnażanie inteligencji małych dzieci.

 

15 listopada 2011 roku Aneta Czerska wystąpiła na ogólnopolskiej konferencji naukowej „Edukacja małego dziecka. Szanse i zagrożenia” z referatem „Wczesnodziecięca nauka czytania i jej rola w rozwoju psychicznym dziecka”. Konferencja została zorganizowana w Cieszynie przez Uniwersytet Śląski, Univerzita Mateja Bela oraz Wyższą Szkołę Administacji. Referat zostanie opublikowany pod koniec roku 2012.

19 października 2011 roku Aneta Czerska wystąpiła na ogólnopolskiej konferencji naukowej „Szkoła w zmieniającym się społeczeństwie. Nauczyciel we współczesnej szkole” z referatem „Pięciolatek w szkole szansą i wyzwaniem dla nauczyciela”. Konferencja została zorganizowana  przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową we Włocławku. Referat został przyjęty do druku.

 

W ramach XXIV Forum Pedagogów Aneta Czerska przedstawiła referat „Edukacja rodziców i jej rola w rozwoju małego dziecka”. Ta międzynarodowa konferencja została zorganizowana w październiku 2011 roku  przez Uniwersytet Wrocławski.

W ramach ogólnopolskiej konferencji naukowej „Wychowanie – Profilaktyka – Terapia. Szanse i zagrożenia” Aneta Czerska przedstawiła referat „Edukacja małego dziecka profilaktyką dysfunkcji rozwoju”. Konferencja została zorganizowana w październiku 2011 roku przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

W ramach międzynarodowej konferencji naukowej „Edukacja dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym wobec wyzwań i zagrożeń współczesności” Aneta Czerska przedstawiła referat „Rola rodziny w edukacji i rozwoju małego dziecka”. Konferencja została zorganizowana w październiku 2011 roku przez Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej oraz Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej Akademii Jana Długosza w Częstochowie.

7 lutego 2008 roku Aneta Czerska była gościem radia Kampus i udzieliła półgodzinnego wywiadu. Rzetelnie, bez oceny i sarkazmu. Polecamy. Słuchaj >>pliku mp3>>.

zdjęcie: Fotoreakcja

Artykuły w czasopismach dla rodziców

W czasopiśmie katolickim Misericordia od stycznia 2015 roku dr Aneta Czerska prowadzi stałą rubrykę dla rodziców. Co miesiąc rodzice mogą przeczytać dwustronicowy artykuł o wychowaniu, rozwoju i edukacji dziecka.

Czasopismo Misericordia wydawane jest przez Sanktuarium Miłosierdzia Bożego Archidiecezji Warszawskiej. Numer bieżący można kupić po sumie o godzinie 12, a numery archiwalne w Instytucie Rozwoju Małego Dziecka w przerwie szkoleń.

Czterostronicowy artykuł Anety Czerskiej pod tytułem „Nauka z pasją” dla numeru 3/2011 (lipiec) magazynu dla dzieci i rodziców Fika.

„Czy możemy ocalić pasję, z jaką małe dziecko poznaje świat? Czy nauka może być najlepszą zabawą na świecie?”

 Sześciostronicowy artykuł Anety Czerskiej pod tytułem „Ćwiczenia charakteru” dla numeru 4/2011 (wrzesień) magazynu Fika.
„Jakże byłoby wspaniale, gdybyśmy, wykonując określone ćwiczenia, mogli modyfikować cechy charakteru. Nie musielibyśmy być już nigdy roztargnieni i nieśmiali. Ćwiczeniami rozciągającymi poprawialibyśmy koncentrację. Czołgając się i biegając, usprawnialibyśmy pamięć. Słuchając głośnej muzyki, stawalibyśmy się śmiali, odważni i towarzyscy.To nie marzenie. To rzeczywistość. Niestety tylko w przypadku małych dzieci.”

 

 Obszerny artykuł Anety Czerskiej pod tytułem „Co ma wspólnego nauka czytania z nocnikiem” dla numeru 5/2011 (listopad) czasopisma Fika.

„Podróżując po świecie przyglądam się różnym sposobom wychowywania dzieci, różnym przekonaniom rodziców i opiekunów oraz odmiennym efektom ich wysiłków. Od czasów PRL-u ukształtowało się w nas przekonanie, że na zachodzie rozwija się cywilizacja lepsza od naszej. Kiedy mamy okazję mieszkać, pracować i uczyć się poza granicami naszego kraju, nasze przekonania mają okazję ulec weryfikacji.”

Artykuł Anety Czerskiej pod tytułem „Zdolności matematyczne: wrodzone czy wyuczone?” dla numeru 6/2012 (styczeń-luty-marzec 2012) czasopisma Fika.
” Chyba żaden inny przedmiot szkolny nie dzieli uczniów, rodziców i nauczycieli tak, jak matematyka. Nie można się jej wyuczyć jak geografii czy biologii. Dla wielu jest oznaką zdolności i inteligencji. Czy istnieje coś tak niesprawiedliwego, jak zdolności matematyczne, na które wcale nie trzeba zapracować?”
Do numeru załączone są karty do stymulacji wzroku i zdolności matematycznych autorstwa Anety Czerskiej.

Artykuł Anety Czerskiej pod tytułem „Tabletka na inteligencję” dla numeru 7/2012 (kwiecień-maj-czerwiec 2012) magazynu Fika.

„… Takie praktyki mogą zwiększyć chwilowo naszą wytrzymałość na stres i zmęczenie, ale nie powodują wzrostu inteligencji. Możemy jednak poprawić funkcjonowanie mózgu poprzez odpowiednie odżywianie. Jak to zrobić? … „

Obszerny artykuł Anety Czerskiej na temat zdolności językowych i słuchu absolutnego małego dziecko oraz ich wpływu na pamięć – „Słuch absolutny: geny czy wychowanie?” dla numeru 8/2012 (lipiec-sierpień-wrzesień 2012) magazynu Fika.
„Każde małe dziecko ma słuch absolutny. Jeśli nie jest rozwijany – zanika.
O ile wzrok nowonarodzonego dziecka jest bardzo źle rozwinięty i z czasem dzięki różnym bodźcom staje się coraz sprawniejszy, to w zakresie słuchu sytuacja ma się zupełnie inaczej. Im młodsze jest dziecko, tym jego słuch jest bardziej wrażliwy. Małe dziecko słyszy dźwięki w o wiele szerszym zakresie częstotliwości, niż osoba dorosła. Dlatego, kiedy osoba dorosła… „

Artykuł Anety Czerskiej pod tytułem „Czy szczęścia można się nauczyć?” dla numeru 9/2012 (pażdziernik-listopad-grudzień 2012) magazynu Fika.
„Możemy nauczyć dziecko niemal wszystkiego, począwszy od wiedzy encyklopedycznej, a skończywszy na przeróżnych umiejętnościach takich jak pływanie, taniec, czy gra w szachy. Ale czy możemy nauczyć bycia szczęśliwym?
W czasach, kiedy ludzie większość swojego czasu poświęcają na eksploatowanie świata zewnętrznego, powinniśmy przesunąć zainteresowanie do świata wewnętrznego i zacząć przypatrywać się samym sobie, aby odkryć swoją naturę, o której zapominamy wśród codziennych obowiązków.”

Artykuł Anety Czerskiej pod tytułem „Co sprawia, że piszemy: ręka czy mózg?” dla numeru 10 magazynu Fika.

Artykuł Anety Czerskiej pod tytułem „Po co dzieciom bajki?” dla numeru 11 magazynu Fika.
„Baśnie pobudzają wyobraźnię dziecka, rozwijają osobowość i budują system wartości moralnych. Pozwalają znaleźć sens życia i kształtują aktywną postawę wobec problemów. Uczą cierpliwości. Mogą ćwiczyć kreatywność i pamięć fotograficzną, a przez to wspierać naukę czytania i matematyki. Skoro są tak wszechstronnym narzędziem w rozwoju dziecka, warto wiedzieć, jak ich używać”.

Dwustronnicowy artykuł Anety Czerskiej we wrześniowym numerze 2008 roku miesięcznika Uśmiech Rodziców pod tytułem „Jak wychowac geniusza”.

„Mózg małego dziecka od kilkudziesięciu lat zadziwia badaczy. Nadal trwa spór czy za geniusz dziecka odpowiadają geny czy wychowanie. Nie znaleziono jeszcze genu odpowiedzialnego za uzdolnienia, ale znaleziono sposoby wychowywania, które pozwalają wydobyć naturalne wrodzone zdolności każdego małego dziecka.”

Inne

Aneta Czerska (autorka metody Cudowne Dziecko) i Robert Moskwa (aktor i karateka – 2. Dan) zapraszają serdecznie na zajęcia dla dzieci w wieku 4-6 lat, które odbywają się w szkole Karate Stars w centrum Warszawy przy ul. Miedzianej.

W maju 2011 roku w Warszawie podczas Targów Przedszkolaka absolwentka zajęć Uniwersytetu Rodziców, opowiada jak z łatwością i formie zabawy rozwija różne sprawności i uzdolnienia swoich małych dzieci. Pełny program zajmuje tylko 15 minut dziennie.

Instytut rozwoju Małego Dziecka brał udział w Targach Przedszkolaka w maju 2011 roku.

 

Menu