tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Trudna matematyka za łatwa dla dzieci?

Post 237 of 310

Wszystkie małe dzieci dysponują ogromnym potencjałem. Coraz szersze grono badaczy sądzi, że zdolności można aktywować we wczesnym dzieciństwie, a nierozwijane zanikają.

Małe dzieci z łatwością dostrzegają różnicę między bardzo licznymi zbiorami, przy czym zadanie to jest trudne dla osoby dorosłej.

 

Prowadząc szkolenia dla rodziców pytam, na której karcie jest 27 kropek. To trudne pytanie, kiedy na decyzję mamy kilka sekund i nie możemy policzyć obiektów.

Rodzice, uczestnicy szkolenia „Cudowne matematyka”, pytają mnie, ile kropek jest na drugiej. W odpowiedzi  jeden z ojców odparł: „- Eee, to podpucha. Pewnie na obu jest tyle samo.”

Dzieci, które są zaznajamiane w ten sposób z pojęciem liczb nie mają kłopotu z wyborem.

Wszystkie dzieci dysponują umiejętnością rozróżniania liczby obiektów, ale większość nie może o tym poinformować, gdyż nie mając stosownych doświadczeń, nie znają nazw dla widzianych zbiorów.

Małe dziecko spostrzega zbiór jako całość. Dysponuje zdolnościami, które zaczynają ulegać wygaszeniu w wieku 3 lat. Dlatego przedszkolaka trudniej jest nauczyć matematyki, podczas gdy młodsze dzieci uwielbiają uczyć się arytmetyki.

Jak pokazały moje dziesięcioletnie badania, im młodsze jest dziecko, tym jest bardziej zainteresowane nauką. Nauka starszego dziecka wymaga więcej zaangażowania ze strony rodzica, aby utrzymać zainteresowanie dziecka, ale nadal wspiera proces rozwoju mózgu.

Ucząc matematyki dziecko w wieku 0-6 lat metodą Cudowne Dziecko, rozwijamy jego wzrok, słuch, mowę, myślenie operacyjne, kreatywność i wyobraźnię, a przez to pomnażamy inteligencję.

 

Chcesz wiedzieć, jak rozwijać zdolności matematyczne, aby dziecko w przyszłości błyskawicznie liczyło w pamięci i aby rozumiało matematykę, bez tłumaczenia? Chcesz zacząć prawidłowo wspierać rozwój dziecka i zapobiec nienawiści do matematyki – co zdarza się coraz częściej?

, , , , , ,

This article was written by dr Aneta Czerska

Menu