Aktualności

Zwiedzanie z dzieckiem, z… krasnoludkami i z pasją

Opuszczamy właśnie Wrocław, jedno z najstarszych miast w Polsce. W 1000 roku, za panowania Bolesława Chrobrego, założono tu biskupstwo – jedno z czterech na terenie Polski.

W VI wieku słowiańskie plemię Ślężan osiedliło się nad Odrą i wzniosło na Ostrowie Tumskim gród, który w X wieku umocnił Władysław I.

W średniowieczu kronikarz Gall Anonim naliczył Wrocław do trzech najważniejszych stolic Królestwa Polskiego (obok Krakowa i Sandomierza). Obecnie Wrocław jest czwartym największym miastem w Polsce (pod względem liczby ludności).

Wrocław jest piątym miastem w Europie pod względem liczby mostów. Wyprzedza go Hamburg, Amsterdam, Wenecja i Petersburg.

Na nas wrażenie zrobił gotycki Stary Ratusz na Rynku.

Zwiedzanie Wrocławia z dziećmi bardzo ułatwiły nam… krasnoludki. Można je znaleźć w całym mieście, ale najliczniej oblegają stare miasto.

Najpierw spotkaliśmy dwóch łakomczuchów, którzy kradli słodycze. Ten na parapecie sklepowym odłożył swój lód z trzema gałkami, aby pomóc przyjacielowi wciągnąć na górę pudełko z czekoladowymi wafelkami.

Następnie próbowaliśmy pomóc znaleźć drogę na mapie krasnoludkowi turyście. Kilka metrów dalej chcieliśmy skorzystać z bankomatu banku WBK w oddziale “Krasnoludzkim”. Dostaliśmy też mały prezencik od krasnoludka pracującego w sklepie z pamiątkami. Kiedy dotarliśmy do Pizzy Hut, dla małego obżartucha było już za późno. Leżał z brzuchem wielkości piłki na talerzu i nie mógł się ruszyć.

Dzieci biegały po Starówce, mimo iż tego dnia zwiedzały już wrocławskie zoo, Ostrów Tumski i katedrę. Przejście  z Ostrowa Tumskiego na Starówkę pokonaliśmy z latarnikiem, który już od 30 lat codziennie zapala we Wrocławiu gazowe latarnie. Czułam się, jakby przeniesiono mnie w czasie do XIX wieku.

Jak poinformował nas kelner w restauracji hotelu im. Jana Pawła II, funkcja ta jest honorowa. Jeśli obecnie pełniący obowiązki latarnik zrezygnowałby, zbierze się rada, która powoła nowego latarnika.

W hotelu im. Jana Pawła II, położonym przy Katedrze na Ostrowie Tumskim, podziwialiśmy też pięknie rzeźbione stare meble gdańskie, przyhotelową kaplicę i zapierający dech w piersiach żyrandol, który sięgał aż do piwnicy.

Hotelowa restauracja zapewniła nam kojący wypoczynek i oczarowała daniami kuchni polskiej. Było to nam potrzebne po wyczerpującym, ale ekscytującym zwiedzaniu wrocławskiego zoo, w którym tydzień temu otwarto nową ekspozycję.

W potężnym dwukondygnacyjnym budynku – Afrykarium – znajduje się olbrzymi zbiornik wodny, w którym podziwiać można rafę koralową i jej mieszkańców. Nas urzekły rekiny, płaszczki i wielkie żółwie. Ich piękno przytłumił jednak tunel prowadzący przez środek akwarium.

Byliśmy z czterech stron otoczeni przez wodę: z boków, z góry i dołu. Woda mieniła się w intensywnym świetle reflektorów. Nad nami pływały płaszczki, pod nami wielkie ryby denne, a po obu stronach rekiny.

Choć widziałam już kilkadziesiąt parków w Europie, a nawet szłam już podobnym tunelem w Akwarium w Greeno w Danii, to wrocławski podmorski tunel zrobił na mnie niezapomniane wrażenie.

Tunel zaprowadził nas do pingwinów i fok. Pingwiny chciały się bawić i jak rakiety mknęły przez wodę. Foki majestatycznie obracały się wokół własnej osi. Zahipnotyzowały mnie swoimi ruchami, co porównać mogę do obserwowania płomieni lub ogniska w błogiej bezczynności.

afrykarium-wroclaw-zoo

afrykarium2

afrykarium1

Jak zaplanować ekscytująca wycieczkę z dzieckiem?

Planując wycieczkę do Wrocławia, lub doi innych pięknych polskich miast, warto zacząć od wykonania bitów inteligencji (co jest tematem szkolenia Jak pomnożyć inteligencję małego dziecka), aby przekazać dziecku ważne fakty o mieście i zaprezentować zabytki.

Dzięki temu nie zanudzimy dziecka podczas zwiedzania. Spacerując po mieście, dziecko ucieszy się na widok każdego znanego budynku lub pomnika.  od rzeczy

Wycieczkę zaczynamy od miejsc mniej ciekawych, a kończymy na najbardziej ekscytujących. Wtedy mimo zmęczenia dziecko będzie chętnie zwiedzało.

Zwiedzając zamki, pałace lub inne zabytki architektury, przechodźmy przez nie szybko, pozwalając dziecku odczuć klimat tego miejsca. W towarzystwie małego dziecka nie możemy delektować się każdym obrazem czy meblem. Możemy jednak zwrócić uwagę dziecka na styl – barok czy gotyk odróżnić jest łatwo.

Musimy zarezerwować czas na odpoczynek. Możemy zjeść kanapki na zamkowym placu, albo wypić herbatę w kawiarni będącej świetnym punktem widokowym – jednocześnie oglądając panoramę.

Zakończmy dzień przyjemnym akcentem, kupując dziecku pamiątkę. Wcześniej jednak musimy się z dzieckiem umówić, że zabawkę kupimy tylko jedną i to dopiero po zakończeniu zwiedzania (więcej na ten temat podczas szkolenia Balans emocjonalny).

[call_to_action url=”https://cudownedziecko.pl/dt_catalog/pomnazanie-inteligencji/” button_text=”CZYTAJ”]Chcesz wiedzieć więcej, jak przygotować dziecko do wizyty w galerii sztuki czy operze?[/call_to_action]

[call_to_action url=”https://cudownedziecko.pl/dt_catalog/balans-emocjonalny/” button_text=”CZYTAJ”]Chcesz wiedzieć więcej, jak wydawać polecenia, aby dziecko wykonywało je tak chętnie, jakby były to jego pomysły?[/call_to_action]