tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Unikalna, kompleksowa metoda o sprawdzonych naukowo efektach

  • dla prawidłowego rozwoju neurologicznego, a zatem aby zapobiegać dysfunkcjom rozwojowym, m.in. dysleksji i problemom w nauce szkolnej
  • dla rozwoju potencjału intelektualnego: myślenia operacyjnego, pamięci, kreatywności, wyobraźni
  • dla rozwoju naturalnych, wrodzonych zdolności, które posiada każde dziecko od urodzenia – słuch absolutny, zdolności językowe i matematyczne
  • dla przyszłych sukcesów szkolnych i zawodowych

Zapraszamy do wysłania zgłoszenia

Jak zacząć prawidłowo wspierać rozwój dziecka
rocznego i 2-latka

Proces neurologicznego rozwoju dziecka można zarówno przyspieszyć, jak i opóźnić. Ten proces nie jest statyczny czy automatyczny. Jest dynamiczny, stale się zmienia i zależy od działań rodzica. Czy wiesz, że w pierwszym roku życia tworzy się więcej połączeń nerwowych niż przez całą resztę życia. To znaczy, że jest ono już na półmetku rozwoju, choć minął zaledwie rok. Czy dobrze wykorzystaliśmy ten czas?

Każde dziecko rodzi się wyposażone w szereg naturalnych zdolności, jak słuch absolutny, zdolności językowe i matematyczne. Ma mózg stworzony do myślenia operacyjnego i uczenia się. Zdolności te zanikają, jeśli nie są ćwiczone. Jedne już w wieku 6 miesięcy, a inne w wieku 3-4 lat.

Tymczasem 60% uczniów nie jest w stanie sprostać wymaganiom stawianym przez szkołę. W dużych miastach co trzeci uczeń ma dysleksję, wielu cierpi na nadwrażliwość dźwiękową, problemy ze skupieniem uwagi, problemy z pamięcią i liczne dysfunkcje. Jak to możliwe, że rodząc się z tak doskonałym mózgiem, nie potrafimy skorzystać z jego potencjału.

Najwięcej błędów popełniamy już w pierwszym roku życia. Dbamy wtedy o to, aby maleństwu było ciepło, aby było syte, czyste i bezpieczne, ale najpoważniej ograniczamy jego rozwój motoryczny i manualny. Tymczasem ten okres ma największe znaczenie dla całej przyszłości. Niewielu rodziców zdaje sobie sprawę, że jest ponad 30 gadżetów, które ułatwiają opiekę nad niemowlęciem, ale jednocześnie blokują rozwój dziecka – niestety wszyscy ich używamy.

Właśnie dlatego okres od roku do 2 lat jest decydujący dla całej przyszłości. Łatwo możemy uzupełnić zaniedbane obszary funkcjonalne mózgu i zapobiec dysfunkcjom. Możemy pomnożyć inteligencję i pogłębić zdolności. Im młodsze jest dziecko, tym jest to prostsze i wymaga stosunkowo niewielkich nakładów pracy i czasu.

Zatem poniżej znajdziesz odpowiedzi na pytania:

  • Jak wspierać rozwój mowy i co powinien umieć mówić roczniak i 2-latek? Kiedy możemy powiedzieć, że tempo rozwoju dziecka jest szybkie, średnie lub wolne?
  • Jak znaleźć zaniedbane obszary funkcjonalne mózgu i poprawić ich sprawność? Co ma wspólnego ominięcie pełzania z wolnymi postępami w zakresie mowy?
  • Jak wspierać rozwój intelektualny? W jaki sposób nauka mowy czyni człowieka bardziej inteligentnym? Dlaczego warto i jak uczyć w tak młodym wieku czytania, matematyki i języków obcych?
  • Dlaczego nie wolno uczyć liter oraz liczenia 1, 2, 3, 4…? Jak rozwijać wrodzone zdolności matematyczne każdego maluszka?
  • Ile trwa bunt 2-latka i jak z nim postępować? Jak uczyć cierpliwości?
  • Jak rozwijać słuch absolutny i kiedy zacząć uczyć grać na instrumencie? Jak rozwijać naturalne zdolności językowe i dlaczego zajęcia z angielskiego dla maluszków tego nie robią?

Najlepsze efekty osiągniesz biorąc udział w szkoleniach dla rodziców prowadzonych przez doktor Czerską: grupowych w Warszawie lub indywidualnych online (przez Skype).

Rozwój dziecka w wieku 1-2 lata

Z cyklu ośmiu szkoleń opracowanych przez doktor Czerską, dla rodziców dzieci rocznych i 2-letnich dedykowanych jest poniższe 7:

Rozwój mowy

Jak wspierać rozwój mowy?

Rozwój mowy nie jest procesem automatycznym, ale następuje w odpowiedzi na stymulujące bodźce. Można go zatem opóźnić przez brak właściwych bodźców lub stosowanie gadżetów takich jak smoczek. Można też przyspieszyć. Ale jak?

Intuicja rodzicielska podpowiada, że należy mówić głośno i wyraźnie, rozbudowanym słownictwem. To są jednak bodźce działające na słuch, a nie na mowę. Okazuje się bowiem, że za poziom rozwoju mowy odpowiada rozwój ogólny mózgu – co zauważył G. Doman w roku 1974. Zatem chcąc usprawnić mowę, w równym stopniu należy zadbać o wzrok, słuch, dotyk, sprawność motoryczną i manualną – co opisane jest poniżej.

Co powinno umieć mówić roczne dziecko?

Przy średnim tempie rozwoju oczekujemy używania minimum dwóch słów spontanicznie w określonym znaczeniu. Świadczy to o ukształtowaniu początkowego poziomu korowego. Roczny maluch naśladuje dźwięki, które słyszy i używa ich świadomie. Nie ma znaczenia w jakim języku będą wypowiadane wyrazy, ale ważne jest, że układ nerwowy radzi sobie z symbolami dźwiękowymi. Tak wiec obserwujemy, że wymawia pojedyncze wyrazy i tworzy swoje słowa.

O szybkim tempie rozwoju dziecka mówimy, kiedy mając rok używa od 10 do 25 słów i wyrażeń dwuwyrazowych. O wolnym tempie mówimy, gdy tworzy dźwięki znaczące – używa konkretnego, niepowtarzalnego dźwięku, jako nazwy określonego przedmiotu lub aktywności, której pragnie. Jest wtedy skierowane na osiągnięcie celu.

Co powinno umieć mówić 18-miesięczne dziecko?

Przy średnim tempie rozwoju dziecka oczekujemy, że będzie ono używać od 10 do 25 słów i wyrażeń dwuwyrazowych – co świadczy o ukształtowaniu wczesnego poziomu korowego.

Przy tempie szybkim będzie ono w tym samym wieku używać 2 tysięcy słów oraz będzie budować krótkie zdania. Kiedy zaś tempo jest wolne, będzie ono używać kilku słów i tworzyć swoje słownictwo.

Co powinien umieć mówić 2-latek i 3-latek?

Mija kolejne 6 miesięcy. Przy średnim tempie rozwoju oczekujemy kilkudziesięciu słów i wyrażeń. W wieku 2 lat, przy średnim tempie, kształtuje się szósty poziom funkcjonalny – pierwotny poziom korowy. Powinien być on w pełni rozwinięty do wieku 3 lat. Wtedy też będziemy oczekiwać użycia znacznie większej liczby słów – 2 tysięcy – oraz budowania krótkich zdań.

Możemy poprawić sprawność w zakresie mowy, znajdując słabe punkty w neurologicznym rozwoju dziecka i uzupełniając zaniedbane (niechcący) struktury mózgu.

Ale to wymaga od rodzica odwagi – trudno jest bowiem spojrzeć krytycznym okiem na rozwój dziecka. Ale bez tego nie będziemy w stanie mu pomóc.

Jeśli jednak jesteś przekonany, że jedynym sposobem na poprawę mowy jest stymulacja w zakresie słuchu, to poniżej znajdziesz wiele zestawów edukacyjnych, które ci to ułatwią.

Rozwój motoryczny

Jak  wspierać rozwój motoryczny?

Zacznijmy od uzupełnienia zaniedbanych obszarów funkcjonalnych mózgu – co najczęściej stało się już w pierwszym roku życia – gdyż to jest później przyczyną licznych dysfunkcji i problemów szkolnych.

  • Pełzanie na dystansie 60-90 centymetrów kształtuje pierwszy poziom funkcjonalny (rdzeń przedłużony i rdzeń kręgowy).
  • Dynamiczne pełzanie ruchem naprzemiennym, na dystansie 50 metrów dziennie kształtuje drugi poziom funkcjonalny mózgu (most).
  • Raczkowanie dynamicznie i naprzemiennie, na dystansie 400 metrów dziennie kształtuje trzeci poziom funkcjonalny (śródmózgowie).

Jak zauważył amerykański badacz G. Doman, żadne zdrowe dziecko nie opuszcza ani jednego z tych etapów. Jeśli z przyczyn kulturowych (stosując popularne gadżety), zablokujemy rozwój i uniemożliwimy osiągnięcie którejkolwiek z powyższych czynności, to nie będzie w pełni zdrowe i normalne, dopóki nie uzupełni tych zaniedbanych obszarów.

Za brak pełzania odpowiada m.in.:

  • nieodpowiednie dobrane ubranie i podłoże, na którym spędza czas niemowlę,
  • nieodpowiednia pozycja do spania i w trakcie noszenia,
  • ponad 30 gadżetów pomagających w opiece nad maleństwem, które są promowane w prasie dla młodych rodziców – artykuły prasowe są podporządkowane kampaniom marketingowym produktów dla niemowląt,
  • brak ćwiczeń, które umożliwiłyby rozumienie położenia ciała w przestrzeni i poprawiłyby koordynację ruchową,
  • masaż noworodka, w szczególności stóp i dłoni,
  • czasem również nieodpowiednia dieta matki, a później kilkumiesięcznego maluszka,
  • niezdiagnozowane problemy neurologiczne, np. nieprawidłowe napięcie mięśniowe.

Z jednej strony uświadomienie sobie nieprawidłowości w rozwoju dziecka jest trudne i bolesne. Jednak taka świadomość przyniesie teraz dobre owoce. Nie można bowiem pomóc w rozwoju dziecku, jeśli nie znamy słabych punktów i nie wiemy, w czym leży problem. 

Jeśli okazało się, że twoja pociecha nie raczkowała lub pełzała poprawnie na wymaganym dystansie, to zamiast się zamartwiać, skupmy się na stymulacji, aby uzupełnić zaniedbane obszary mózgu i zapobiec dysfunkcjom. Rozwój dziecka jest przecież dynamicznym procesem, który można zarówno opóźnić, jak i przyspieszyć. Jeśli zatem rodzic nieświadomie opóźnił, to teraz może go świadomie przyspieszyć. Przez kolejne 5 lat życia zadbamy o sprawność motoryczną w taki sposób, aby zagwarantować prawidłowe ukształtowanie mózgu i zapewnić późniejsze sukcesy szkolne. Zatem spotkajmy się na Ruch kluczem do inteligencji.

Ruch kluczem do inteligencji

  • Jakie buty będą najlepsze, aby wspierać motoryczny rozwój dziecka rocznego i 2-latka?
  • Jak wygasić odruchy, co powinien zrobić rodzic w pierwszym roku życia, aby zapobiec problemom ze skupieniem uwagi?
  • Jak zdiagnozować i uzupełnić zaniedbane obszary mózgu, aby zapobiec dysfunkcjom i problemom w nauce?
  • Jakie ćwiczenia należy wykonywać, aby nie odczuło konsekwencji ominięcia raczkowania lub pełzania?
  • Dlaczego wiek podany na zabawkach dotyczy tylko i wyłącznie bezpieczeństwa, a nie rozwoju dziecka i jakie zabawki i aktywności zapewnią poprawną stymulację sprawności manualnej?

Jeśli dostrzegasz jakikolwiek inny problem, nie w obszarze motoryki, ale na przykład w zakresie mowy, skupienia uwagi, pracy ręki, emocji, czy relacji społecznych, to może mieć on związek z motoryką, gdyż za te wszystkie aktywności odpowiada ten sam narząd – mózg.

Rozwój intelektualny

Jak wspierać rozwój intelektualny?

„Mózgi są maszynami wyłapującymi reguły. Nie potrafią inaczej” – twierdzi M. Spitzer. Nasza inteligencja jest ściśle związana z odszyfrowywaniem reguł. Reguły są ukryte w mowie, dlatego ucząc się mówić, stajemy się bardziej inteligentni.

Na czym to polega? Ucząc się mówić człowiek nie powtarza usłyszanych zwrotów, ale kreuje własne. Najłatwiej zauważyć to u rocznego lub 2-latka. Zapytane, czy smakowało mu śniadanie, odpowie „Pyszne jajko z solem”, chociaż nie mogło nic podobnego nigdy usłyszeć. Przecież nikt tak nie mówi. „Sól” podobnie jak „stół” nie ma końcówki -a, a więc powinna być rzeczownikiem rodzaju męskiego. Skoro odmieniamy „ze stołem”, to powinniśmy odmieniać „z solem”. Ale jest to wyjątek. Wbrew pozorom dziecko poprawnie zastosowało regułę, która w tym przypadku nie działa. Ale ono ją odnalazło i umiało zastosować, mimo iż gramatyki i odmiany przez przypadki będzie się uczyć dopiero w klasie 4.

Ucząc się mówić człowiek osiąga wyższy poziom inteligencji, gdyż w chaosie informacji sam odnajduje reguły i zaczyna je poprawnie stosować. Bardzo podobnie uczy się sztuczna inteligencja. Im więcej tego typu procesów zachodzi, tym inteligentniejsza jest jednostka. Zatem dziecko może osiągnąć nie tylko ten, ale jeszcze wyższy poziom inteligencji, jeśli pozwolimy mu odnaleźć reguły w innym chaosie informacji – w nauce czytania lub matematyce, albo w języku obcym. Jeśli udostępnimy mu lub zorganizujemy odpowiednie doświadczenia, osiągnie kolejny i kolejny, i jeszcze wyższy poziom inteligencji.

Dlaczego nie warto uczyć liter, ale warto uczyć czytać?

Z myślą o rocznych maluszkach i 2-latkach opracowana została nowa, unikalna metoda nauki czytania, która stymuluje wzrok, słuch, mowę, ale także myślenie operacyjne, kreatywność, wyobraźnię i pamięć. „Czytanie dla rozwoju” jest jedyną metodą na świecie, której efektywność została zbadana i wynosi ponad 90%. Badania naukowe trwały 10 lat.

Na podstawie wielu obserwacji, widzianych wyrazów i zdań, dziecko samo dochodzi do wniosku, która litera odpowiada za jaki dźwięk. Uczy się czytać niemal samoistnie, a w wieku 3-4 lat czyta już tak płynnie jak 8-10 latki. Odnajdywanie reguł odbywa się zatem nie tylko w mowie, ale także w nauce czytania.

Natomiast nie jest korzystne uczenie liter, gdyż umiejętność konieczna do ich złożenia kształtuje się około 6-7 roku życia. Ponadto stosowanie metod szkolnych w edukacji przedszkolaków i dzieci młodszych nie przynosi spodziewanych rezultatów. Takie dzieci uczą się czytać znacznie słabiej, niż ich rówieśnicy (zauważono to już w roku 2009). To dlatego, że metody szkolne osłabiają naturalne zdolności charakterystyczne dla wieku roku i 2 lat.

Maluszki, uczone we wczesnym dzieciństwie czytania metodą opracowaną przez doktor Czerską „Czytanie dla rozwoju”, spostrzegane są jako inteligentniejsze od rówieśników. Sam zobacz dlaczego – obejrzyj film poniżej. Te 2 minuty odmienią twoje spojrzenie na możliwości małego człowieka! Ten film starcza za 1000 słów!

Zobacz jakie efekty przynosi „Czytanie dla rozwoju”

Już w wieku 4 lat może pięknie, szybko i płynnie czytać zarówno po polsku, jak i po angielsku – i to ze zrozumieniem.

Kiedy ma 6 lat, czyta

  • w języku angielskim 177 wyrazów na minutę, jak 12-latki w Wielkiej Brytanii,
  • w języku polskim 115 wyrazów na minutę, jak 13-latki w Polsce,
  • w języku niemieckim 97 wyrazów na minutę, jak 11-latki w Niemczech,
  • w języku hiszpańskim 100 wyrazów na minutę, jak 11-latki w Hiszpanii,
  • w języku czeskim 70 wyrazów na minutę, jak 10-latki w Czechach,
  • w języku duńskim 156 wyrazów na minutę, jak 12-latki w Danii.

Obejrzyj film i przekonaj się, jaki potencjał tkwi w twoim dziecku. Pamiętaj, że jest ono zdolne, bystre i może myśleć jeszcze sprawniej. Metodę „Czytanie dla rozwoju” możesz poznać tylko biorąc udział w szkoleniu dla rodziców: grupowym w Warszawie lub indywidualnym online.

Czytanie dla rozwoju

  • Jak to możliwe, że już 3-latki czytają płynnie dowolne książki?
  • W jaki sposób przebiega wczesna nauka czytania, że u aż 70% poprawia się wzrok, a u 60% mowa?
  • W jaki sposób wczesna nauka czytania pomnaża inteligencję u 63% badanych?
  • Dlaczego nie należy uczyć liter i  dlaczego korzystniejsza jest sytuacja, kiedy dziecko samo odgaduje, która litera odpowiada za którą głoskę? Co ma to wspólnego z myśleniem operacyjnym i pomnażaniem inteligencji?
  • Dlaczego w wyniku stosowania innych metod dzieci nie rozumieją, co czytają?
  • Dlaczego czytanie bajek na dobranoc nie zaszczepia miłości do książek i do czytania? A jak w takim razie zaszczepić taką miłość?
  • Jak powinna wyglądać książka, aby dziecku chciało się ją czytać?
  • Czy, kiedy i jak uczyć czytania w innych językach? Co jest w takiej nauce najważniejsze?

Spotkajmy się na szkoleniu grupowym w Warszawie lub indywidualnym przez Skype.

Jeśli jeszcze nie podjąłeś decyzji, że chcesz spotkać się z doktor Czerską i dowiedzieć się, jak pomnażać potencjał przedszkolaka, to zapoznaj się z listą 33 powszechnych błędów w nauce czytania.

Dlaczego  warto rozwijać wrodzone zdolności matematyczne,

ale nie należy uczyć liczyć po kolei 1, 2, 3…?

Każde zdrowy noworodek rodzi się z naturalnymi zdolnościami matematycznymi. Tymczasem tak wiele osób nienawidzi i boi się matematyki. Jak to możliwe?

Liczenie przedmiotów, takich jak kasztany, schody czy patyczki, osłabia zrozumienie matematyki (badania na Uniwersytecie w Chicago) oraz niszczy naturalne wrodzone zdolności matematyczne każdego dziecka.

Od wielu lat na całym świecie wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów o umysłach ścisłych. Tymczasem aż jeden na trzech dorosłych wolałby umyć łazienkę niż rozwiązać zadanie z matematyki (badania fundacji Change the Equation). Połowa dzieci wolałaby zjeść brokuły (Raytheon Corporation).

W edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, matematyki uczą humanistki, które nienawidzą  i boją się matematyki. Wybrały na studiach pedagogikę, aby nie mieć nigdy w życiu do czynienia z matematyką. Tymczasem dzieci bardzo łatwo przejmują ten lęk i niechęć od swoich pierwszych nauczycielek – zauważyła prof. Sian Beilock z Uniwersytetu Chicago.

Prawie każda zabawa matematyczna, jaką wymieniają rodzice, osłabia naturalne wrodzone zdolności matematyczne. Jeśli chcesz poznać zabawy i rozwijać naturalną matematyczną zdolność subitacji, weź udział w warsztatach „Cudowna matematyka„. To łatwiejsze niż sądzisz.

Zobacz jakie efekty przynosi Matematyka dla rozwoju

Zacznij już teraz, aby w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym dziecko błyskawicznie i w pamięci robiło działania na ułamkach zwykłych i obliczało procenty z liczby. Sam się przekonaj, oglądając ten film.

Pamiętaj, że te naturalne zdolności matematyczne zaczynają wygasać od wieku 3 lat. Dlatego nie zwlekaj. Zacznij jak najszybciej stosować tę cudowną metodę.

Matematyka dla rozwoju

  • Na czym polegają naturalne, wrodzone zdolności matematyczne każdego małego dziecka i jak je pomnażać, zanim w wieku 3 lat zaczną zanikać?
  • W jaki sposób bawić się, aby rozwijać umiejętność błyskawicznych kalkulacji?
  • Dlaczego nie wolno uczyć liczyć 1, 2, 3, …?
  • Dlaczego stosowanie kasztanów, patyczków lub klocków osłabia zrozumienie matematyki?
  • Dlaczego nie wolno ograniczać się do liczenia w zakresie 20?
  • Jak nauczyć  przegrywać i jakie niesie to efekty w grach strategicznych?
  • W jaki sposób opracowuje się strategię w grze i jak naprowadzić na to dziecko?
  • Co to jest matematyczna poezja i jak ułatwia dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie?
  • Co to jest język matematyczny i dlaczego trzeba go używać już od wczesnego dzieciństwa?
  • W jaki sposób uczyć matematyki, aby pomnażać kreatywność i inteligencję 2-latka i rocznego maluszka?
  • Jak nauczyć miłości do matematyki, zarówno dziecko, jak i dorosłego?

Spotkajmy się na szkoleniu grupowym w Warszawie lub indywidualnym przez Skype.

Sprawdź, kiedy odbywają się szkolenia grupowe w Warszawie lub wykup indywidualne spotkanie online.

Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany, że chcesz spotkać się z doktor Czerską, to przeczytaj listę 29 powszechnych błędów, jakie popełniamy ucząc matematyki.

Rozwój emocjonalny i społeczny

O rozwój społeczny w tradycyjnym ujęciu – poprzez zabawę z innymi – będzie czas w okresie przedszkolnym. Roczny maluszek lub 2-latek poznaje relacje przez pryzmat swojej rodziny. Zatem warto poprawnie zdefiniować relacje w rodzinie.

Relacje rodziców z dzieckiem odzwierciedlają relacje między ojcem a matką. Na przykład, jeśli jeden z małżonków krytykuje przy dziecku drugiego, to nieświadomie przyzwala, aby dziecko było niegrzeczne względem tego drugiego rodzica. Kłótnie małżeńskie generują problemy wychowawcze z dzieckiem, a problemy wychowawcze z dzieckiem generują kłótnie małżeńskie. Czy zatem wiesz, jak wyjść z tego błędnego koła?

Działa też inne błędne koło. Jeśli dziecko jest niegrzeczne i manipuluje rodzicem, to rodzic niechętnie spędzają z nim czas. Woli zostać w pracy. A im mniej czasu spędzają, tym słabsza jest ich relacja, a dziecko jest jeszcze bardziej niegrzeczne.

Ile trwa bunt dwulatka i jak z nim postępować?

Dlaczego nie ma buntu rocznego dziecka? Bo rodzice są przekonani, że ono słabo rozumie i nie wydają poleceń. Dodatkowo wiele czynności wykonują za dziecko.

Dlaczego jest bunt dwulatka? Bo rodzice zaczynają mieć oczekiwania względem 2-latka i wydają polecenia, a one nie są realizowane. Dodatkowo rodzice czują się manipulowani – zresztą słusznie. Zatem zmieniają zachowanie. Można byłoby zatem nazwać to zjawisko buntem rodziców. Czy wiesz, że maluch jest tym bardziej niegrzeczny, im słabiej rodzice radzą sobie z jego wychowaniem.

Jak długo to trwa? Aż rodzice nauczą się wychowywać i godzić miłość z zasadami. Zazwyczaj trwa to długie lata, aż do osiągnięcia dorosłości. Dlatego istnieje pojęcie buntu 3-latka i nawet buntu 4-latka. Mamy wszystkie możliwe bunty, łącznie z buntem nastolatka.

Tymczasem buntu dwulatka może w ogóle nie zaistnieć. W wychowaniu jest jak w tańcu towarzyskim – kiedy jedno zmienia krok, to drugie też musi. Zatem spotkajmy się na Balansie emocjonalnym. Zaczniemy od zapisania wszystkich problemów uczestników. Następnie poszczególne zagadnienia objęte szkoleniem będą omawiane na przykładach, które podali uczestnicy, aby każdy rodzic otrzymał odpowiedź na swoje problemy i pytania.

Jeśli musisz powtarzać polecenie, aby zostało wykonane, nie czekaj. Z każdym dniem będzie gorzej. Okazuje się bowiem, że poradnikowe metody nie działają. Są one oparte na technikach manipulacji, a im częściej je stosujemy, tym szybciej okazują się nieskuteczne. Co widać wokół nas. Jeszcze nigdy maluszki nie były tak niegrzeczne, jak obecnie.

Nauka cierpliwości

Nieustannie uczymy natychmiastowej gloryfikacji – najczęściej nieświadomie. Dajemy niewielkie nagrody za zachowanie zgodne z naszymi oczekiwaniami. Reagujemy entuzjazmem i biciem brawo, kiedy dziecko zrobi siusiu na nocnik i kiedy wygra w grze planszowej. Opiekunka nagradza cukierkiem za siedzenie cicho. Dentysta nagradza nalepką lub malutkim upominkiem za wizytę. Tymczasem najważniejsze rzeczy w życiu wymagają cierpliwego budowania i długiego czekania na efekt. Jest tak z edukacją, odchudzaniem, oszczędzaniem i budowaniem związków. Czy zatem będzie umiało cierpliwie czekać na efekt? Spotkajmy się zatem na Balansie emocjonalnym.

Balans emocjonalny

  • Jak wydawać polecenia, aby zawsze były wykonywane – i to z zaangażowaniem i po jednym razie, bez powtarzania?
  • W jaki sposób dziecko manipuluje rodzicem i jak to skończyć?
  • Jak znaleźć idealny balans miedzy miłością i stawianiem granic?
  • Jak reagować na płacz, krzyki, agresję?
  • W jaki sposób rodzice są odpowiedzialni za to, że ich pociechy nie panują nad emocjami?
  • Jak sprawić, aby dziecko o czasie kładło się spać, bez dyskusji i przeciągania?
  • Jak stworzyć idealny poranek przed wyjściem z domu, gdzie wszystko będzie działo się zgodnie z planem w spokoju i szczęściu?
  • Jak reagować na konflikty między rodzeństwem i sprawić, aby ich nie było?

Spotkajmy się na szkoleniu grupowym w Warszawie lub indywidualnym przez Skype.

Rozwój manualny

Większości rozwój manualny kojarzy się z farbami, kredkami i ciastoliną. Tymczasem już w ciągu pierwszego roku życia twoja pociecha powinna osiągnąć 4 kluczowych umiejętności w tym zakresie, a mając 18 miesięcy piątą. Tymczasem producenci zabawek nie wiedzą o tym, a oznaczenia wieku dotyczą jedynie bezpieczeństwa. Zatem poznaj cele dla sprawności manualnej, aby następnie je kolejno osiągać – zamiast robić to co wszyscy.

Słuch absolutny i zdolności językowe

Jak uczyć języka obcego?

Każdy maluch może nauczyć się dowolnego języka. Dla noworodka każdy język jest przecież obcy. Zatem każdy maluch może się nauczyć wszystkich języków świata.Te naturalne zdolności można utrzymać i rozwinąć – aby w przyszłości, może w wieku 12 czy 22 lat człowiek mógł nauczyć się dowolnego języka obcego, jaki wtedy wybierze. Jeśli nie są ćwiczone, to zdolności językowe wygasają – a cały proces zaczyna się już w wieku 6 miesięcy. Nauka słówek w zabawie i piosenkach oswaja z językiem obcym, ale nie uczy mówić, ani nie chroni przed zanikiem naturalnych zdolności językowych. W jaki sposób stymulować te zdolności, przekazuje doktor Czerska na Jak pomnożyć inteligencję 

Jak uczyć grać na instrumencie i rozwinąć słuch absolutny?

Słuch absolutny też tracimy z wiekiem, o ile nie jest rozwijany. „Słuch absolutny jest zaszczepiony w zasadzie w każdym człowieku, ale łatwo jest go stracić w niemowlęctwie lub dzieciństwie, kiedy nie jest podtrzymywany i rozwijany” – podsumował E. Terhardt. Jak można aktywować słuch absolutny, dowiesz się na Jak pomnożyć inteligencję małego dziecka. Mimo iż żaden uczestnik nie potrafili wcześniej czytać nut i nie grał na żadnym instrumencie, każdy potrafi zagrać 4 utwory, których uczy się na spotkaniu z doktor Czerską.

Pak pomnożyć inteligencję 

  • Jak aktywować słuch absolutny?
  • Jak przez zabawę nauczyć grać na instrumencie – mimo iż statystyczny rodzic nie zna nut i nie umie grać na żadnym instrumencie?
  • Jak nauczyć języka obcego przy minimum i maksimum pracy?
  • Jak ćwiczyć zdolności językowe, aby je utrzymać i poszerzyć, i aby w wieku 12 lub 22 lat nauka przebiegała równie łatwo jak w wieku 2 lat?
  • W jaki sposób wybierać zajęcia dodatkowe, również w zakresie nauki języków i gry na instrumencie?
  • Jak przygotować 2-latka do przedstawienia w operze, a rocznego do przedstawienia teatralnego?
  • Jak osłuchiwać z muzyką poważną, aby rozpoznawało kompozytora utworu, który słyszy po raz pierwszy?
  • Jak uczyć malarstwa, aby rozpoznawało autora obrazu, nawet jeśli widzi go po raz pierwszy?

Spotkajmy się na szkoleniu grupowym w Warszawie lub indywidualnym przez Skype.

Jak zająć dziecko roczne i dwulatka?

To w ciągu tych najbliższych, niepowtarzalnych lat ukształtuje się potencjał intelektualny: zdolności, umiejętności i zainteresowania. To z potencjału ukształtowanego w tych latach będzie czerpało dziecko do końca życia. Dlatego należy dać mu wszelkie możliwości zdobywania wiedzy, co sprawia mu największą przyjemność. Niedorzeczne jest twierdzenie, że jeśli zaspakajamy nienasyconą ciekawość małego człowieka, i to w sposób, który ono uwielbia, to pozbawiamy je drogocennego dzieciństwa. Zatem roczne, jak i 2-letnie, powinny uczyć się czytać, matematyki, języków obcych, gry na instrumencie i wiedzy o świecie. Najlepszym narzędziem do pomnażania wiedzy i inteligencji okażą się liczne zestawy edukacyjne opracowane przez doktor Czerską, m.in. Bity inteligencji.

   

Dieta dla rozwoju dziecka rocznego i 2-latka 

Nasza wiedza o rozwoju dziecka wzbogaca się dzięki obserwacjom, badaniom i wspieraniu osób z problemami neurologicznymi i uszkodzeniami mózgu. Wiemy na przykład, że jeśli wobec takich niemowląt zastosuje się chustę, to jego rozwój zostanie zablokowany. Zdrowe niemowlę może się nauczyć pełzania i raczkowania, mimo iż dla niego także chusta jest utrudnieniem. Ale skoro wiadomo, że utrudnia ona naukę pełzania, to po co w ogóle ją stosować?

Podobne wnioski można wysnuć dla diety. Skoro są produkty, które blokują rozwój, to po co w ogóle je stosować. Warto natomiast znać te, które są niezbędne dla prawidłowego rozwoju. Tylko z powodu niewłaściwej diety maluszek może być zmęczony, otępiały, ociężały umysłowo lub agresywny. Może nie rozumieć poleceń rodzica. Osiągnięcie kluczowych umiejętności będzie wymagało znacznie więcej czasu i pracy. A zatem spotkajmy się na Balansie energetycznym.

Balans energetyczny – dieta i terapie naturalne dla zdrowia i rozwoju dziecka

  • Jakie produkty spowalniają i utrudniają rozwój dziecka?
  • Jakie produkty są niezbędne dla prawidłowego rozwoju?
  • Jak wykonać masaż refleksologiczny stopy, kiedy zmagamy się z gorączką, przeziębieniem, grypą lub bólem gardła?
  • Jak stawiać bańki i po co?

Spotkajmy się na szkoleniu grupowym w Warszawie lub indywidualnym przez Skype.

Kim jest doktor Czerska?

Jeden z nielicznych pedagogów, którzy łączą i wykorzystują najnowsze odkrycia naukowe do rozwoju dziecka i jego potencjału intelektualnego – myślenia operacyjnego, pamięci, kreatywności, wyobraźni oraz naturalnych, wrodzonych  zdolności jak słuch absolutny, zdolności językowe i matematyczne

  • doktor pedagogiki, matematyk i dydaktyk,
  • wykładowca, który uczy najnowszych technik pomnażania potencjału intelektualnego,
  • autorka unikalnej metody wszechstronnego wspierania rozwoju dziecka od urodzenia,
  • specjalista rozwoju, która przeprowadziła unikalne na skalę światową badania naukowe efektywności metody wczesnej edukacji

Zapraszamy do wysłania zgłoszenia

Zestawy edukacyjne dla dziecka rocznego i 2- latka

Nauka czytania

Zestaw 1 do nauki czytania „9 książek w 9 tygodni”
Wystarczy tylko tydzień, aby dziecko przeczytało swoja pierwszą książkę. Pamiętajmy jednak, że czytanie to umiejętność charakterystyczna dla wzroku. My dorośli czytamy oczami, a nie ustami. Dlatego roczny maluch może umieć czytać, mimo iż nie umie jeszcze mówić. Będzie to z korzyścią nie tylko dla pomnożenia jego potencjału intelektualnego. Czytanie na głos utrudnia zrozumienie. Za 9 tygodni będzie umiał przeczytać 9 książek. Zestaw zawiera instrukcję, ale nie prezentuje całej metody Czytanie dla rozwoju, która jest tematem szkolenia dla rodziców.
Cena 175 zł
Program komputerowy Cudowne Czytanie
Ważne narzędzie do usprawnia czytania, pamięci i myślenia operacyjnego. Dostępny tylko dla absolwentów warsztatów o nauce czytania.
Zestaw 2 do nauki czytania „Fascynujący nos”
Zestaw kart i gier wraz z książkami o fascynującym świecie zwierząt (38 stron każda) – w języku polskim oraz angielskim.
Cena: 120 zł

Matematyka

Program komputerowy Cudowna Matematyka
Zawiera gigantyczną bazę działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) na liczbach naturalnych, ułamkach zwykłych, dziesiętnych, liczbach ujemnych, a także liczenie procentów z liczby. Dzięki temu stanowi najważniejsze narzędzie do pomnażania zdolności matematycznych i nauki matematyki przez lata, aż do klasy 6. Dostępny jest tylko dla absolwentów Matematyka dla rozwoju.
Karciana gra matematyczna „Tylko pięć”
Matematyczna gra karciana dla najmłodszych, ale także uczniów i dorosłych. Nie zawiera instrukcji. Rodzice dzieci rocznych i 2-latków używają tych kart do zilustrowania poezji matematycznej, co jest omawiane na szkoleniu Matematyka dla rozwoju.
Cena 35 zł

Przyroda, geografia, biologia

Bity inteligencji 
Pozwalają poszerzać wiedzę, ale także inteligencję, pamięć i zdolności językowe. Dostarczą wiedzy dzieciom, młodzieży, a nawet dorosłym. 7 części.
Cena: 30 zł za jedną część

Kreatywność i wyobraźnia – dla 2-latka

Bity kreatywności
Karty do usprawniania kreatywności i wyobraźni. Mogą też być narzędziem do oceny psychologiczno-pedagogicznej zarówno dzieci jak i dorosłych.  Przeznaczone dla dzieci od 2 roku życia. Dwie części.
Cena: 20 zł za jedną część

Na czym polega metoda Cudowne Dziecko?

W metodzie opracowanej przez doktor Czerską, wczesna edukacja wspiera rozwój neurologiczny – pomnaża inteligencję i zdolności, jednocześnie zapobiegając dysfunkcjom. Dziecko uczy się samo, choć to rodzic odpowiedzialny jest za dostarczanie stymulujących bodźców. Nauka czytania, matematyki, wiedzy encyklopedycznej, języków obcych przebiega tak naturalnie, jak nauka mowy.

Instytut Rozwoju Małego Dziecka – kim jesteśmy?

Wspieraniem rozwoju dziecka przez wczesną edukację zajmujemy się od 2008 roku. Od tego momentu nieprzerwanie pogłębiamy wiedzę i kontynuujemy badania, gdyż chcemy osiągnąć najwyższą pozycję na rynku. Przekazujemy rodzicom unikalne informacje i efektywne techniki, aby mając pół godziny lub godzinę dziennie, mogli pomnażać intelektualny potencjał swojej pociechy, świetnie się przy tym bawiąc – w atmosferze miłości i akceptacji, budując przy tym głęboką relację.

Zanim wyślesz zgłoszenie, zapoznaj się z cennikiem i promocjami. Jeśli nie mieszkasz w okolicach Warszawy, to spotkania online będą korzystniejsza opcje. Wybierając pakiet 3 lub więcej tematów online, możesz skorzystać z promocji.

Sprawdź, kiedy odbywają się szkolenia grupowe w Warszawie

Spotkajmy się – grupowo w Warszawie lub indywidualnie online. Wyślij zgłoszenie lub złóż zamówienie na wybrane zestawy edukacyjne.

 

Menu