tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Unikalna, kompleksowa metoda o sprawdzonych naukowo efektach

  • dla sukcesów szkolnych w nauce czytania, matematyki i przyrody
  • dla prawidłowego rozwoju neurologicznego, a zatem aby zapobiegać dysfunkcjom rozwojowym, m.in. dysleksji i problemom w nauce szkolnej
  • dla rozwoju intelektualnego: myślenia operacyjnego, pamięci, kreatywności
  • dla rozwoju naturalnych, wrodzonych zdolności, które posiada każde małe dziecko, jak zdolności językowe i matematyczne

Zapraszamy do wysłania zgłoszenia

Jak zacząć prawidłowo wspierać rozwój dziecka
w wieku 7-10 lat

Okres od 7. do 10. roku życia to bardzo ważny czas dla całego życia dziecka. W tym czasie, który jest właściwie końcem okresu plastyczności mózgu, zaczyna się szkoła, co często wiąże się z ogromnym stresem. Młody uczeń ma nadal ogromną zdolność uczenia się, ale też zdolność oceny i porównania. Często zaczyna uczyć się czytać, ale musi czytać banały.

Choć mózg dziecka w wieku 8-10 lat jest niemal całkowicie ukształtowany, a wprowadzenie zmian w rozwoju będzie trudnym zadaniem, to w najbliższym roku zadzieje się w mózgu więcej niż przez całą resztę życia. Właśnie dlatego warto zrobić wszystko co tylko możliwe, aby wesprzeć rozwój dziecka, uzupełnić zaniedbane obszary i zapobiec dysfunkcjom. Im szybciej podejmiemy działania, tym większa szansa na sukces.

Rozwój intelektualny

Nauka czytania

Nauka czytania przez składanie liter jest najtrudniejszą z metod. Natomiast metoda sylabowa przynosi tylko pozorne efekty – choć dziecko artykułuje poprawnie wyrazy i zdania, to nie rozumie tego, co czyta. Wystarczy zasłonić obrazek lub skserować czytankę z inną ilustracją, aby zaobserwować zupełny brak zrozumienia treści. Czy są zatem inne, bardziej efektywne metody?

Może już słyszałeś, że czytanie na głos, spowalnia tempo i zmniejsza zrozumienie. Ale jakie są inne opcje? Może nie wiesz, jak codziennie ćwiczyć czytanie z dzieckiem i  jednocześnie być pewnym, że dziecko czyta poprawnie – ale jednocześnie nie kazać dziecku czytać na głos.

Kiedy już raz dziecko upora się z danym wyrazem, a występuje on często w tekście – jak imię głównego bohatera – to chcielibyśmy, aby rozpoznawało ten wyraz i czytało go szybko i płynnie w dalszych częściach tekstu. Tymczasem tak się nie dzieje. Co zatem stoi na przeszkodzie i co zrobić, aby dziecko nabyło tak oczywistą umiejętność?

Spotkajmy się zatem na szkoleniu dla rodziców „Czytanie dla rozwoju” – grupowym w Warszawie lub indywidualnym online.

Jeśli jeszcze nie podjąłeś decyzji, że chcesz omówić z doktor Czerską problemy twojego dziecka z nauką czytania i dowiedzieć się, jak im zaradzić, to możesz szukać inspiracji i informacji pod poniższym linkiem.

Uzupełnianie zaniedbanych struktur w rozwoju mózgu

Czy wiesz, że prawidłowe pełzanie i raczkowanie są odpowiedzialne za 3 poziomy rozwoju mózgu? Wszystkich poziomów jest 7. Zatem, dziecko, które nie pełzało prawidłowym ruchem naprzemiennym, dynamicznie na dystansie 50 metrów dziennie nie zdołało rozwinąć w pełni swojego mózgu, a przez to i swojego potencjału. Podobnie jest z dzieckiem, które nie raczkowało: dynamicznie, naprzemiennie, na dystansie 400 metrów dziennie.

Glenn Doman zauważył, że jeśli zdrowe dziecko z jakiegokolwiek powodu nie przejdzie choćby jednej fazy, to nie będzie w pełni zdrowe i normalne, dopóki nie będzie miało okazji uzupełnienia tego brakującego etapu. Tymczasem okres największej plastyczności mózgu dobiega końca, dlatego jak najszybciej należy podjąć wszelkie starania, aby uzupełnić rozwój zaniedbanych obszarów. Odpowiednie zalecenia przekazuje doktor Czerska w trakcie zajęć Ruch kluczem do inteligencji.

Przyczyn problemów z nauką szkolną jest więcej. Mogą być one związane z nieprawidłowym rozwojem manualnym, który należy stymulować już od urodzenia. Tymczasem niewielu rodziców wie, jak wspierać rozwój manualny w pierwszym roku życia. W tym czasie niemowlęta powinny osiągnąć aż cztery kluczowe umiejętności w zakresie sprawności manualnej.

Kolejnym problemem są niewygaśnięcie odruchy. Jedne mogą się objawiać nadwrażliwością dźwiękową, problemami ze skupieniem uwagi lub nieśmiałością. Są też takie, które powodują, że dziecko chodząc unosi pięty, jakby sprężynując. Po 10 roku życia nie będzie już można zapobiec dysfunkcjom i kłopotom w szkole. Dlatego spotkajmy się na zajęciach grupowych lub indywidualnych online – Ruch kluczem do inteligencji.

Skrzyżowana lateralizacja

Problemy z nauką, a w tym dysleksję, będą miały też dzieci, które mają skrzyżowaną lateralizację. Może być ona dziedziczna, ale często jest spowodowana nieodpowiednio dobranymi do wieku ćwiczeniami manualnymi i zabawami ruchowymi. Można ją z łatwością osiągnąć stosując na przykład hulajnogę.

Lateralizacja jest jednostronna, jeśli wiodące jest oko, ręka, noga i ucho po jednej stronie ciała, a więc dla przykładu prawe oko, prawa ręka, prawa noga i prawe ucho. Przeciwna ręka, noga, oko i ucho mają rolę asystującą. Dziecko może wybrać jako wiodące oko, rękę, nogę i ucho po lewej stronie – tak też będzie dobrze. Ale w każdym innym przypadku będziemy mówili o skrzyżowanej lateralizacji, a z tym wiążą się problemy z nauką szkolną czytania czy matematyki.

O ile dzieci  ze skrzyżowaną lateralizacją nie mogą uczyć się metodami szkolnymi, to mogą odnieść sukces w czytaniu i matematyce inną metodą – opracowaną przez doktor Czerską, którą to metodę możesz poznać tylko podczas szkoleń dla rodziców: grupowych w Warszawie lub indywidualnych online przez Skype.

Z całego cyklu (ośmiu warsztatów) dla rodziców dzieci w wieku 7-10 lat przeznaczonych jest sześć. Kolejność będzie uzależniona od indywidualnych preferencji i problemów, które dostrzega rodzic.

Niechęć do nauki szkolnej

Z jednej strony dostrzegasz problemy w nauce szkolnej, podczas gdy twoje dziecko jest znudzone szkołą i nauką. Nie chce czytać, ani odrabiać zadań z matematyki. Zastanawiasz się, jak je zmotywować i jak sprawić, aby czytanie i matematyka były dla niego interesujące. Dlatego warto zupełnie zmienić metodę. Czy wiesz, że od wielu lat do układania programu nauki matematyki w klasach 1-3 nie został zaproszony żaden matematyk. Program nauczania początkowego układają humaniści – nawet w zakresie matematyki. Dlatego popełnione są drastyczne błędy. Z tych powodów w ciągu pierwszych 8 miesięcy nauki w pierwszej klasie liczba dzieci uzdolnionych matematycznie spada o połowę. A na początku, gdy młodzi uczniowie rozpoczynali naukę aż połowa z nich była uzdolniona matematycznie, a 25% było wybitnie uzdolnionych.

Zobacz jakie efekty przynosi Matematyka dla rozwoju

Twoje dziecko może błyskawicznie i w pamięci robić działania na ułamkach zwykłych i obliczać procenty z liczby. A dodatkowo będzie dostrzegać piękno w liczbach i uwielbiać matematykę. Pomóż mu cieszyć się tym, co i tak musi robić.

Jak nauczyć dziecko matematyki?

Liczenie przedmiotów po kolei osłabia naturalne zdolności matematyczne, a tłumaczenie działań z użyciem przedmiotów takich jak kasztany czy patyczki, osłabia zrozumienie. Pokazały to badania na Uniwersytecie Chicago. Nie wolno także ograniczać się do liczenia w zbiorze do 20. Ale tak właśnie jest ułożony program nauczania w szkole podstawowej w klasach 1-3.

O ile nauczyciel nie może zmienić programu nauczania, to jest odpowiedzialny za niechęć i lęk przed matematyką. Młody uczeń przejmuje te negatywne odczucia do matematyki od swojej nauczycielki. Prof S. Bellock tłumaczy, że większość z nich to humanistki, które nienawidzą matematyki, a na studiach wybrały pedagogikę, aby nie mieć nigdy w życiu do czynienia z matematyką.

Zatem nie powinno nikogo dziwić, że w mimo iż rodzimy się z mózgami wyposażonymi w zdolności matematyczne, to co trzeci dorosły wolałaby umyć łazienkę niż rozwiązać zadanie z matematyki, a połowa dzieci wolałaby zjeść brokuły (badania fundacji Change the Equation i Raytheon Corporation). Tymczasem wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów o umysłach ścisłych.

Podczas szkolenia „Cudowna matematyka” zdobędziesz wiedzę, jak uczyć i bawić się z dzieckiem nie tylko dodając i odejmując, ale także mnożąc i dzieląc – nie tylko liczby naturalne, ale także ułamki zwykłe, dziesiętne, liczby ujemne oraz licząc procenty. Będziesz wiedzieć, jak pracować z dzieckiem zarówno dziś, jak i przez kolejne lata – aż do klasy szóstej. W metodzie Cudowne Dziecko rodzic niczego nie tłumaczy, a jedynie pozwala na obserwacje. Dzięki temu rodzice nie będą odpowiedzialni za to, że źle coś wytłumaczyli. A przy okazji uczeń będzie inteligentniejszy, gdyż samodzielne myślenie i wyciąganie wniosków zmienia fizycznie mózg, podczas gdy słuchanie czyjegoś tłumaczenia nie tylko niczego nie zmienia, ale jest nudne.

Dieta a inteligencja

Za spowolnione myślenie, ociężałość umysłową i niechęć do pracy odpowiada w dużej mierze dieta. Badania na temat związków diety i problemów neurologicznych są rzadkie, ale wiemy obecnie, przy jakiej diecie dzieci z problemami neurologicznymi i uszkodzeniami mózgu nie miałyby szans na rozwój. Jedne produkty spowalniają myślenie, a inne są niezbędne dla myślenia i prawidłowego rozwoju. Więcej informacji uzyskasz podczas Balansu energetycznego, na którym omawiamy diety i terapie naturalne dla zdrowia i rozwoju dziecka.

Słaba motywacja

Od bardzo wczesnego dzieciństwa uczymy dziecko natychmiastowej gloryfikacji, dając mu niewielkie nagrody za zachowanie zgodne z naszymi oczekiwaniami. Rodzice reagują entuzjazmem i biciem brawo, kiedy dziecko zrobi siusiu na nocnik i kiedy wygra w grze planszowej. Przedszkolanka nagradza dziecko cukierkiem za siedzenie cicho i za grzeczne rysowanie. Dentysta nagradza nalepką lub malutkim upominkiem za wizytę. Tymczasem najważniejsze rzeczy wymagają cierpliwego budowania i długiego czekania na efekt. Jest tak z edukacją, odchudzaniem, oszczędzaniem i budowaniem związków. Czy zatem twoje dziecko umie cierpliwie czekać na efekt? Czy aby na pewno jest dobrze przygotowane do życia? Spotkajmy się zatem na Balansie emocjonalnym.

Problemy wychowawcze

Czy twoje dziecko wykonuje polecenia od razu? Czy wydajesz polecenia raz, czy musisz je wielokrotnie powtórzyć? Jeśli dziecko ich nie wykonuje, to po co je w ogóle wydawać. Tymczasem dziecko może utożsamiać się z twoimi poleceniami. Może nie tylko je wykonywać, ale nawet być przekonane, że samo tego chciało i to wymyśliło.

Czy zależy ci na tym, aby dziecko posprzątało pokój, sprzątnęło swoje rzeczy z przedpokoju lub zmyło po sobie talerz? Nawet jeśli dziś dziecko wykona twoje polecenie, to czy uporządkuje swoje rzeczy, kiedy ciebie zabraknie, na przykład podczas letniego obozu czy wyjazdu szkolnego?

Relacje między mężem i żoną rzutują na relacje rodziców z dzieckiem. Na przykład, jeśli jeden z małżonków krytykuje przy dziecku drugiego, to jednocześnie przyzwala, aby dziecko było niegrzeczne względem tego drugiego rodzica. Ale często przyczyną kłótni między rodzicami jest złe zachowanie dziecka. Zatem problemy wychowawcze z dzieckiem generują kłótnie małżeńskie, a kłótnie małżeńskie generują problemy wychowawcze z dzieckiem. Czy wiesz, jak wyjść z tego błędnego koła?

Działa też inne błędne koło. Jeśli dziecko jest niegrzeczne, rodzice niechętnie spędzają z nim czas. Wolą zostać w pracy. A im mniej czasu spędzają z dzieckiem, tym słabsza jest ich relacja, a dziecko jest jeszcze bardziej nieznośne.

Szkolenie Balans emocjonalny zaczynamy od zapisania wszystkich problemów uczestników. Następnie poszczególne zagadnienia objęte szkoleniem są omawiane na przykładach, które podali uczestnicy, aby każdy otrzymał odpowiedź na swoje problemy i pytania.

Rozwój motoryczny

To bardzo dobrze, jeśli dostrzegasz problemy motoryczne swojego dziecka. Dzięki temu możemy mu pomóc i uzupełnić rozwój obszarów, które wymagają wsparcia. Być może twoje dziecko unika, jakiegoś rodzaju ruchu lub dźwięku. Być może coś sprawia mu dyskomfort. Dziecko poprawnie rozwinięte powinno uwielbiać wszelkie rodzaje ruchu: wspinanie, bieganie, skakanie, bujanie, zjeżdżanie, jazdę na dwukołowym rowerze, przeskakiwanie po kamieniach w strumieniu itp.Jeśli spostrzegasz swoje dziecko jako spokojne, to zastanów się, dlaczego unika szalonego, dynamicznego ruchu. Spotkajmy się na Ruch kluczem do inteligencji, aby pomóc mu uporać się z tym, co je blokuje.

Zestawy edukacyjne dla dzieci w wieku 7-10 lat

Nauka czytania

Program komputerowy Cudowne Czytanie
Najważniejsze narzędzie rodzica usprawniającego naukę czytania młodego ucznia. Dostępny tylko dla absolwentów warsztatów o nauce czytania.
Zestaw 2 do nauki czytania „Fascynujący nos”
Zestaw kart i gier wraz z książkami o fascynującym świecie zwierząt (38 stron każda) – w języku polskim oraz angielskim. Sprawia, że w bardzo szybkim czasie dziecko odczuwa przyjemność czytania. Nie powinien być wdrażany w oddzielaniu od innych działań, ale jako narzędzie motywujące do oglądania prezentacji w programie komputerowym.
Cena: 120 zł

Matematyka

Program komputerowy Cudowna Matematyka
Wspomaga naukę matematyki przez lata, aż do klasy 6. Zawiera gigantyczną bazę działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) na liczbach naturalnych, ułamkach zwykłych, dziesiętnych, liczbach ujemnych, a także liczenie procentów z liczby. Dostępny jest tylko dla absolwentów Matematyka dla rozwoju.
Karciana gra matematyczna „Tylko pięć”
Matematyczna gra karciana dla dzieci, ale także uczniów i dorosłych. Nie zawiera instrukcji. Przeznaczona dla absolwentów szkolenia Matematyka dla rozwoju.
Cena 35 zł

Przyroda, geografia, biologia

Bity inteligencji 
Pozwalają rozwijać wiedzę, ale także inteligencję, pamięć i zdolności językowe. Dostarczą wiedzy dzieciom, młodzieży, a nawet dorosłym. 7 części.
Cena: 30 zł za jedną część

Kreatywność

Bity kreatywności
Karty do rozwijania kreatywności i wyobraźni. Mogą też być narzędziem do oceny psychologiczno-pedagogicznej zarówno dzieci jak i dorosłych. Dwie części.
Cena: 20 zł za jedną część

Kim jest doktor Czerska?

Jeden z nielicznych pedagogów, którzy łączą i wykorzystują najnowsze odkrycia naukowe do rozwoju inteligencji, pamięci, wyobraźni, kreatywności i naturalnych zdolności dziecka

  • doktor w zakresie pedagogiki,
  • matematyk i dydaktyk matematyki,
  • uczy najnowszych technik wspierania potencjału dziecka,
  • opracowała unikalną metodę wszechstronnego wspierania rozwoju dziecka od urodzenia,
  • przeprowadziła unikalne na skalę światową badania efektywności metody wczesnej edukacji

Zapraszamy do wysłania zgłoszenia

Szkolenia dla rodziców dzieci w wieku 7-10 lat

Czytanie dla rozwoju
Równolegle z nauką szkolną, rodzic może organizować szereg aktywności w domu, które usprawnią czytanie i ułatwią zrozumienie treści. Ćwiczenia w zakresie czytania powinny być wykonywane codziennie przez 10-15 minut. Indywidualne szkolenie online pozwala na dopasowanie metod do poziomu zaawansowania nauki.
Matematyka dla rozwoju
Szkolna matematyka jest nie tylko nudna, ale uniemożliwia dziecku dokonywanie samodzielnych obserwacji i wyciąganie wniosków. Uczeń musi opanować sposób myślenia nauczyciela. Nauczyciel, jako humanista, nie potrafi zaszczepić miłości do matematyki, a narzucony mu program nauczania zawiera karygodne błędy w zakresie dydaktyki matematyki. Dlatego to rodzic musi stać się najlepszym nauczycielem swojego dziecka.
Balans energetyczny – dieta i terapie naturalne dla zdrowia i rozwoju dziecka
Niektóre produkty wywołują otępienie umysłowe, a inne są niezbędne dla prawidłowego rozwoju neurologicznego. Poznaj dietę, która pozwoli twojemu dziecku myśleć sprawniej, a przy tym być w najlepszym zdrowiu i kondycji fizycznej.
Balans emocjonalny
Dziecko jest na tyle niegrzeczne, na ile rodzicowi brakuje umiejętności wychowawczych. Obecnie psychologia wycofuje się z dawania dziecku nieograniczonej swobody wyboru. Wiele z technik wychowawczych nie działa, gdyż są to techniki manipulacji – im częściej je stosujemy, tym szybciej stają się nieskuteczne. Naprawmy razem sytuację na wszystkich frontach. Jest to prostsze niż myślisz.
Ruch kluczem do inteligencji
Czy twoje dziecko ma problemy ze skupieniem uwagi, łatwo się rozkojarza lub jest nieśmiałe? Czy twoje dziecko nie pełzało prawidłowym ruchem naprzemiennym, dynamicznie, na dystansie 50 metrów dziennie? Czy twoje dziecko nie raczkowało prawidłowym ruchem naprzemiennym, dynamicznie, na dystansie 400 metrów dziennie? Możemy jeszcze uzupełnić zaniedbane obszary i zapobiec dysfunkcjom.
Tajemnica kreatywności
Czy brakuje ci zabaw, które rozwiną kreatywność, pamięć fotograficzną i wyobraźnię. Jeśli szukasz sposobów, na pożyteczne spędzenie czasu z dzieckiem i budowanie z nim więzi, to na tym szkoleniu otrzymasz warsztat wielu zabaw.

Zanim wyślesz zgłoszenie, zapoznaj się z cennikiem i promocjami. Jeśli nie mieszkasz w okolicach Warszawy, to spotkania online będą korzystniejsza opcje. Wybierając pakiet 3 lub więcej tematów online, możesz skorzystać z promocji.

Sprawdź, kiedy odbywają się szkolenia grupowe w Warszawie

Spotkajmy się – grupowo w Warszawie lub indywidualnie online. Wyślij zgłoszenie lub złóż zamówienie na wybrane zestawy edukacyjne.

 

Menu