Rodzice pytają o przedszkole Cudowne Dziecko. Które przedszkola prowadzą wczesną edukację metodą Cudowne Dziecko? Pytają o to rodzice, którzy rozpoczynają szkolenia, gdyż są zachwyceni unikalnością i nowoczesnością podejścia do edukacji i wychowania dziecka.
Ostatecznie jednak sami zajmują się stymulacją rozwoju swojego dziecka. Okazuje się, że zajmuje to naprawdę niewiele czasu, ale stymulacja powinna odbywać się kilka razy w ciągu dnia. Te pojedyncze dawki stymulacji rzeźbią mózg dziecka, niczym kropla rzeźbiąca skałę. Dlatego nazywam je kroplami stymulacji.
Metoda Cudowne Dziecko staje się swojego rodzaju stylem życia, obejmującym nie tylko naukę i rozwój dziecka, ale także wychowanie i emocje, dietę i zdrowie. Prowadząc wczesną edukację metodą Cudowne Dziecko rodzice tworzą z dzieckiem głęboką więź.
Kiedy rodzic ma wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, to nie pyta o zabawki. Uczę rodziców, aby znajdowali słabe punkty w rozwoju dziecka, stawiali przed sobą cele, a wtedy zobaczą najkrótszą drogę, aby ten cel osiągnąć.
Wtedy nie szukamy przedszkola Cudowne Dziecko, a jedynie takiego, które nie popsuje naszej pracy. Jeśli jesteś ciekaw, w jakim kluczu szukać przedszkola, to opowiadam o tym na bezpłatnych webinarach dla rodziców, absolwentów 10 szkoleń.
Lista licencjonowanych przedszkoli metody Cudowne Dziecko
Lista licencjonowanych przedszkoli metody Cudowne Dziecko jest pusta. Nie ma przedszkola, które prowadzi wczesną edukację metodą Cudowne Dziecko.
Nie ma też nauczycieli przedszkolnych ani wczesnoszkolnych, którzy odbyli wszystkie szkolenia i znaliby metodę Cudowne Dziecko.
Niekiedy dyrektorzy i właściciele przedszkoli po przeczytaniu książki “Czytanie dla rozwoju” lub artykułów na naszej stronie, czują się zainspirowani. Czy prawdziwe jest wtedy zdanie, że ich nauczanie jest inspirowane metodą Cudowne Dziecko?
Czy takie zdanie umieszczone w opisie przedszkola i metod nauczania przekazuje rodzicom prawdę, czy bazuje na niedomówieniu?
Szkolenia dla przedszkoli prowadzone przez dr Anetę Czerską
Dla przedszkoli opracowuję specjalne szkolenia. Są one odpowiedzią na potrzeby nauczycielek, dzieci i rodziców.
Przedszkole Cudowne Dziecko – dlaczego przedszkola nie prowadzą wczesnej edukacji metodą Cudowne Dziecko?
Czy przedszkole może zagwarantować wysoką efektywność wczesnej edukacji?
Zaplanowaliśmy 11 szkoleń tematycznych oraz specjalne szkolenia nauczycielskie.
Zaplanowaliśmy również cykliczne spotkania doszkalające dla przedszkolanek, gdyż metoda nieznacznie ewoluuje, zmienia się, bo jest dostosowywana do zmieniających się potrzeb dzieci i rodziców. Ponadto w trakcie pracy nauczyciele mają wiele różnych problemów i sytuacji, które wymagają omówienia.
Tymczasem już po pierwszym szkoleniu tematycznym (dotyczącym nauki czytania) dyrektorka sama podjęła się roli wykładowcy i uczyła pracownice przedszkola. Nie znała jeszcze metody Cudowne Dziecko i nie miała doświadczenia w pracy tą metodą.
Nauka czytania prowadzona w przedszkolu nie miała nic wspólnego z metodą Cudowne Dziecko. Podobne były jedynie karty do nauki czytania.
Przedszkolanki zmieniały metody pracy, gdyż nie rozumiały, czemu służyły poszczególne zalecenia i reguły w metodzie Cudowne Dziecko.
Ostatecznie dzieci zostały zniechęcone do nauki czytania w ogóle i nie chciały już chodzić do tego przedszkola.
Historia ta posłużyła jako przykład braku efektów, gdy nauka czytania jest prowadzona przez osobę do tego nieprzygotowaną, w oderwaniu od ogólnego rozwoju dziecka, w szczególności z pominięciem rozwoju ruchowego i diety.
Z tego powodu efektywność metody nie osiągnęła 100%, a lekko przekroczyła 90%. Zostaliśmy też zmuszeni do wejścia na drogę prawną.
Czy nauczyciel może zostać przeszkolony w zakresie wczesnej edukacji metodą Cudowne Dziecko?
Najważniejsze jednak, że prawie wszyscy byli rodzicami małych dzieci. Wykonywany zawód zazwyczaj nie jest przeszkodą w rozpoczęciu poprawniej stymulacji rozwój dziecka.
Po szkoleniach lekarze neurolodzy pytają, dlaczego nie uczono ich tego na studiach. Lekarze ginekolodzy widzą, jak wielką mają władzę nad dalszym rozwojem dziecka. Specjaliści w zakresie sztucznej inteligencji widzą zastosowania wiedzy w ich pracy, jak i w rozwoju inteligencji ich dziecka.
Niestety nauczyciele szkolni skupieni są na realizacji podstawy programowej i najczęściej nie chcą uczyć swoich podopiecznych metodą Cudowne Dziecko, nawet jeśli zostali przeszkoleni w zakresie nauki czytania lub matematyki.