Oferta

Elementarz. Czytanki dla dzieci w pliku PDF

Czytanki dla dzieci – proste teksty do czytania z pytaniami, aby sprawdzić zrozumienie. Nowoczesny elementarz w pliku PDF do pobrania i wydruku.

Elementarz. Czytanki dla dzieci w pliku PDF

Elementarz zawiera proste czytanki dla dzieci, przedszkolaków i młodych uczniów, dzieci w wieku 6 lat lub 7 lat, które uczą się czytania metodą szkolną, przez składanie liter. Każda część elementarza to ok. 50 kart pracy. Proste teksty do czytania znajdują się w pliku PDF do pobrania i samodzielnego wydruku. Czytanki dla dzieci zawierają też pytania sprawdzające zrozumienie. O tych kartach pracy dziecko z dumą powie “Moje pierwsze czytanki”, kiedy samodzielnie odpowie na pytania do każdego tekstu.

Czytanki dla dzieci służą do nauki czytania.

Część 1

Czytanki Proste Teksty Do Nauki Czytania Dla Dzieci Elementarz Pdf

49 kart pracy

60,00Dodaj do koszyka

Część 2

50 kart pracy

72,00Dodaj do koszyka


Część 3

50 kart pracy

72,00Dodaj do koszyka


Nauka czytania pakiet PDF plików do pobrania i wydruku

237,00Dodaj do koszyka

Pakiet “Nauka czytania”

Elementarz. Czytanki dla dzieci – część I, II i III oraz karciana gra “Anagramy sylabowe”. W skład pakietu wchodzą 4 pliki PDF do pobrania i samodzielnego wydruku.

To 149 kart pracy, które zawierają proste teksty do czytania dla dzieci oraz pytania do tekstu, sprawdzające zrozumienie. Dodatkowo w pakiecie są “Anagramy sylabowe”, karty z sylabami, które można ustawiać w pary tworząc anagramy, np. to-war, war-to.


Dla kogo są proste czytanki?

Czytanki przeznaczone są dla dzieci, które uczą się czytać – dla przedszkolaków i uczniów, wczesnoszkolnych. Proste teksty do czytania przygotowane zostały z myślą o dzieciach

  • które poznają litery,
  • które znają litery, ale chcą uzyskać płynność w ich składaniu i położyć nacisk na zrozumienie.

Na czym polega nauka czytania z czytankami dla dzieci?

Litery wprowadzane są kolejno. Każda kolejna czytanka składa się w większej liczby liter.

Pierwsza czytanka zbudowana jest z czterech liter, w drugiej dochodzą trzy kolejne litery, a w trzeciej jeszcze dwie. Kolejne cztery czytanki zbudowane są z 9 liter. Do końca pierwszej części elementarza dziecko pozna w sumie 12 liter.

Codziennie dziecko otrzymuje dwie karty pracy. Jedna zawiera tekst czytanki a druga pytania do czytanki, które dziecko wykonuje samodzielnie. Wybiera prawidłowe odpowiedzi z listy lub oznacza, czy dane zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

Dziecko powinno czytać wszystko samodzielnie i po cichu. Czytanie na głos spowalnia tempo czytania i zmniejsza zrozumienie. Rodzic dowie się, na ile dziecko poradziło sobie z czytaniem, kiedy dziecko rozwiąże pytania testowe.

Jeśli dziecko jest przyzwyczajone do czytania na głos, to może przeczytać rodzicowi wyrazy pod czytanką. Rodzic może porozmawiać z dzieckiem o parach wyrazów, pozwolić dziecku zauważyć ich podobieństwa i różnice.

Elementarz Czytanki Dla Dzieci Cz1 wprowadzanie liter

Powyższy tekst jest złożony z grupy zaledwie 11 liter. Widzimy czytankę, w której pojawia się litera E. Wcześniejsze czytanki zbudowane były z 10 liter. Czcionka jest duża, wyrazy są krótkie, a tekst jest zbudowany z około 50 wyrazów.

Dzięki czytankom dla dzieci

  • dziecko nauczy się łączyć litery w wyrazy,
  • młody czytelnik skupi uwagę na znaczeniu tekstu,
  • dziecko nauczy się czytać coraz dłuższe teksty, które mimo długości nadal będą łatwe – złożone z niewielu liter i pozbawione trudności – rozbieżności w brzmieniu liter (co zostanie opisane poniżej),
  • rodzic natomiast będzie wiedzieć, co dziecko rozumie i ile jeszcze pracy pozostało do osiągnięcia pełnego sukcesu.

 

Zalety prostych czytanek dla dzieci

Elementarz to wyjątkowy zbiór prostych czytanek dla dzieci. Teksty pozbawione są trudności. Litery nie zmieniają dźwięku – nie ubezdźwięczniają się i nie udźwięczniają się. Występują w swojej podstawowej formie.

W prostych tekstach do czytania autorka nie użyła wyrazu:

  • wtorek, wstaje, kwiat, bitwa, zabawka – gdyż litera w ubezdźwięcznia się do F,
  • blond, budka, brud – bo litera d ubezdźwięcznia się do T,
  • bieg – bo litera g ubezdźwięcznia się do K,
  • coraz – bo litera z ubezdźwięcznia się do S,
  • torebka – bo litera b traci swoją dźwięczność i staje się P,

ale używa wyrazu drabina, pogoda, wazon, w których każda litera ma swoje podstawowe brzmienie.

 

Dlaczego jest to najlepszy elementarz z czytankami dla dzieci?

Dziecko, które uczy się czytać boryka się z wieloma trudnościami. Trudności te zostały maksymalnie złagodzone i wprowadzane są kolejno, a nie wszystkie na raz.

1.

Czytanki zbudowane są z krótkich wyrazów, których długość stopniowo rośnie. W pierwszej części średnia długość wyrazów w czytankach wynosi na początku około 3 litery, później 4 litery, a w drugiej i trzeciej części wyrazy mają średnio długość 5 liter.

Zwiększa się też długość najdłuższych wyrazów użytych w czytankach. W pierwszej czytance najdłuższy wyraz ma 4 litery, w drugiej – 5, aby stopniowo rosnąć do 10 liter, a w trzeciej części elementarza nawet do 15 liter.

2.

Teksty są coraz dłuższe, ale stopniowo. Dzięki temu czytanki są coraz ciekawsze.

W pierwszej części Elementarza czytanki złożone są z 30-50 wyrazów, w drugiej części 50-140 wyrazów, w trzeciej części 120-300 wyrazów.

Umożliwia to zorganizowanie codziennych 15 minutowych ćwiczeń z nauki czytania. Dzięki temu dziecko staje się coraz bardziej biegłe i sprawne.

3.

Czytanki są napisane coraz mniejszą czcionką, ale rozmiar zmienia się stopniowo – wolno. Kilka kolejnych czytanek napisanych jest tą samą czcionką, a w kolejnych rozmiar zmienia się niezauważalnie – o jeden lub dwa punkty.

Elementarz Wykres Poziom Trudnosci Czytanek Liczba Wyrazow Wielkosc Czcionki

Wykres pokazuje poziom zaawansowania czytanek dla dzieci w części I, II i III Elementarza, prostych tekstów do czytania.

Wykres pokazuje wzrost liczby wyrazów w czytankach przy jednoczesnym stopniowym zmniejszeniu czcionki. Rozmiar czcionki zmienia się wolno. Wiele sąsiednich tekstów napisanych jest czcionką w tym samym rozmiarze. Jeśli wprowadzana jest nowa litera, to tekst jest upraszczany, gdyż litera stanowi już trudność. Wtedy tekst może mieć nieznacznie większą czcionkę, a przy tym mniej wyrazów.

4.

Dziecko poznaje nowe litery, ale wolno. Kilka kolejnych czytanek zbudowanych jest z tej samej grupy liter, aby dziecko poczuło się swobodnie zanim pozna kolejne litery i zacznie czytać trudniejsze teksty.

Kolejność wprowadzanych liter nie jest przypadkowa. Uwzględniono częstotliwość występowania, ale wzięto także pod uwagę trudności logopedyczne dzieci, a także to, że niektóre dzieci uczą się za granicami Polski.

5.

W czterech pierwszych częściach elementarza zrezygnowano zupełnie z trudności, jakimi są udźwięcznienia i ubezdźwięczniania wielu głosek. Zbudowano teksty z użyciem tylko podstawowej formy zapisu danej głoski, czyli danej literze odpowiada tylko jedna głoska – podstawowe jej brzmienie.

Trudności te zostaną wprowadzone dopiero, gdy dziecko stanie się znakomitym czytelnikiem, który skupia uwagę na czytaniu ze zrozumieniem i z łatwością radzi sobie z długimi tekstami i długimi wyrazami.

6.

Teksty są niezwykle ciekawe, ale także promujące wartości, w których chcemy wychowywać nasze dzieci. Zarówno my, jak i dzieci, czytamy z dwóch powodów:

  • albo tekst nas śmieszy,
  • albo dostarcza nam nowej wiedzy, ciekawych informacji.

Zatem dzieci dowiedzą się o różnych krajach, zwierzętach, a nawet nurtach w malarstwie. Będą towarzyszyć dziecięcym bohaterom w wycieczkach do lasu, kina, teatru i muzeum, w zabawach ze pupilami, wakacjach w egzotycznych krajach, w pracach ogrodowych i zakupach.

7.

Czytanki są znakomicie opracowane metodycznie. Skupiono się na nowym podejściu fonetycznym.

8.

Ilustracje są kolorowe, ale jednocześnie minimalistyczne. Nie zdradzają treści czytanki.

Niekiedy rysunek uzupełnia tekst. Na przykład, kiedy teksty zbudowane są z grupy zaledwie 12 liter, czytamy, że w domu Tadka jest deska, a na rysunku widoczna jest deskorolka. W tym przypadku nie została wprowadzona jeszcze litera R, a słowo deskorolka mogłoby być zbyt długie dla początkującego czytelnika. Jednak rysunek nie zdradza, ile lat ma Tadek i kim jest jego matka oraz za co Tadek ją ceni. Popatrz na ilustrację poniżej.

W innych tekstach rysunek ma zaciekawić czytelnika i zachęcić do przeczytania czytanki.

Ważne jest, że dziecko nie może odpowiedzieć na żadne pytanie bazując na ilustracji.

 

Kto jest autorem czytanek dla dzieci?

Autorem Elementarza jest dr Aneta Czerska, dydaktyk i pedagog z ponad 20-letnim doświadczeniem, a także matematyk. Pracowała z dziećmi zdrowymi i z dziećmi z problemami neurologicznymi, dysleksją oraz uszkodzeniami mózgu.

Opracowała metodę Cudowne Dziecko – metodę wszechstronnego rozwoju dziecka od urodzenia do wieku wczesnoszkolnego. Przeprowadziła unikalne badania efektywności metody, które trwały 10 lat i zostały zwieńczone doktoratem. Dzięki temu metoda Cudowne Dziecko jest jedyną metoda na świecie zweryfikowaną naukowo. Efektywność metody przekroczyła 90%.

Pracowała z dziećmi polskimi i międzynarodowymi (z Danii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Japonii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Kanady). Od 16 lat mieszka w Danii, ale odbyła też podróże do Japonii w celach poznania azjatyckich metod edukacji. Łączy i wykorzystuje najnowsze odkrycia naukowe do rozwoju potencjału intelektualnego dzieci.

 

Zawartość

Elementarz to zbiór prostych teksty do nauki czytania. Każda część składa się z ok. 50 kart pracy, które są ułożone parami. Na jednej stronie jest czytanka, a na drugiej pytania, które pozwalają rodzicowi ocenić zrozumienie tekstu przez dziecko.

Czytanki dla dzieci znajdują się w pliku PDF do pobrania i samodzielnego wydruku.

Powyższy tekst w części II elementarza jest zbudowany z grupy zaledwie 15 liter. Zawiera 84 wyrazy. Czcionka została zmniejszona względem tej z części I, ale stało się to stopniowo, wręcz niezauważalnie. Przypomnijmy, że w I części Elementarza czytanki złożone są z 30-50 wyrazów, w II części z 50-140 wyrazów, a w III części ze 120-300 wyrazów.

Elementarz Czytanki Dla Dzieci Część 3

Instrukcja jak korzystać z Elementarza

Elementarz opatrzony jest w kilka stron informacji od autorki. Jednakże warto wziąć udział w szkoleniach dla rodziców Nauka czytania.

Szkolenie podstawowe “Nauka czytania” prezentuje naukę czytania w metodzie Cudowne Dziecko.

Szkolenie drugiego stopnia “Nauka czytania 2” poświęcone jest innym metodom nauki czytania oraz nauce czytania oraz ćwiczeniom, które zwiększają efektywność metody szkolnej.

 

Korzyści

Jeśli chcemy zapoznać dziecko z literami, a przy tym pragniemy, aby dziecko skupiło się nie na artykułowaniu tekstu, ale na jego znaczeniu, to ten “Elementarz – czytanki dla dzieci” będzie najlepszym podręcznikiem do nauki czytania.

Elementarz może być stosowany przez dzieci na emigracji. Trzy pierwsze części nie zawierają liter typowych tylko dla języka polskiego.

Część 1

Czytanki Proste Teksty Do Nauki Czytania Dla Dzieci Elementarz Pdf

49 kart pracy

60,00Dodaj do koszyka


Część 2

50 kart pracy

72,00Dodaj do koszyka


Część 3

50 kart pracy

72,00Dodaj do koszyka


Pakiet “Nauka czytania”

Nauka czytania pakiet PDF plików do pobrania i wydruku

149 kart pracy + gra

237,00Dodaj do koszyka


Czytanki dla 6-latka w pliku PDF

Jeśli szukasz czytanek dla dziecka w wieku 6 lat, dziecka przedszkolnego, to Elementarz pozwoli ci na regularne, codzienne ćwiczenia. Skupisz uwagę dziecka nie na artykulacji, ale na rozumieniu znaczenia.

 

Krótkie teksty do nauki czytania w pliku PDF

Matka 6-letniego dziecka, oceniła podczas szkolenia Nauka czytania, że część 1 Elementarza będzie dla jej dziecka zbyt łatwa. Rozważała raczej kupno II części, bo część III wydawała się trudna.

Mimo to, klientka kupiła wszystkie trzy części. Dziecko zaczęło od pierwszej czytanki. Wtedy matka odkryła, że dziecko umie wyartykułować tekst, to nie rozumie treści. Dotychczas dostawało brawa za czytanie na głos, ale nie zdawało sobie sprawy, że tekst niesie znaczenie.

 

Elementarz Proste Teksty Do Czytania Część 1 Czytanki dla dzieci Nauka czytania

W części pierwszej Elementarza czytanki są krótkie, złożone są z 30-50 wyrazów, a przy tym napisane dużą czcionką.
Większość zdań nie przechodzi do drugiej linii. Są one krótkie.

Elementarz Czytanki Dla Dzieci Nauka Czytania Część 2

W drugiej części czytanki stopniowo stają się dłuższe i liczą od 50 do 140 wyrazów. Są przy tym naprawdę ciekawe – albo pasjonujące, albo zabawne.
Nadal większość zdań nie przechodzi do drugiej linii. Taki zabieg ma ułatwić dziecku zrozumienie tekstu.

W trzeciej części trudno powiedzieć, że czytanki są krótkie, gdyż zawierają 120-300 wyrazów.
Nadal są jednak proste.
Złożone są z niewielkiej grupy liter, nie zawierają głosek, które ubezdźwięczniają się lub udźwięczniają – czyli zmienią brzmienie.
Nie zawierają jeszcze dwuznaków typu ch, sz, rz, cz, dz, ani innych trudnych liter jak ą, ę, gdyż można je przeczytać na 5 różnych sposobów.

 

 

Czytanki do wydruku za darmo

Zanim pobierzesz czytanki do wydruku za darmo upewnij się, że

  • autor jest specjalistą w zakresie edukacji małych dzieci
  • czytanki nie zawierają błędów, w które obfituje większość prostych tekstów do nauki czytania dla dzieci.

Lista błędów, które zawierają inne czytanki do wydruku, szczególnie jeśli są to czytanki za darmo:

  1. Czcionka – wiele darmowych tekstów do czytania napisanych jest czcionką, która utrudnia naukę czytania i zmniejsza tempo oraz zrozumienie. Tekst może być napisany literami wielkimi, małymi, pisanymi, drukowanymi, czcionką szeryfową lub bezszeryfową.
  2. Ilustracje – darmowe teksty do czytania ozdobione są ilustracjami, które odwracają uwagę dziecka od tekstu i które zdradzają znaczenie. Przez to dziecko nie może skupić się na znaczeniu.
  3. Poziom trudności – czytanki do wydruku za darmo to krótkie teksty, na tematy bliskie dzieciom. Nie są to teksty łatwe, nie omijają trudnych liter – liter, które można przeczytać na kilka sposobów. Poziom trudności mierzony jest długością tekstu.
  4. Metoda – bezpłatne czytanki nie są opracowane przez metodyka, zatem nie ma w nich zamysłu, jak dziecko przeprowadzić przez trudności w nauce czytania. Zdaniem dr hab. B. Rocławskiego, nawet nauczyciele wczesnoszkolni są na tyle źle przygotowani do nauki czytania, że ostatecznie wywołują u dzieci trudności w nauce czytania. Rocławski wini nauczycieli za dysleksję u dzieci. Czy masz zatem pewność, że autor czytanek do wydruku za darmo nie wywoła u Twojego dziecka dysleksji?

Pamiętaj, że jeśli produkt jest bezpłatny, to Ty jesteś produktem.

 

Teksty do nauki czytania PDF

W nauce czytania dziecko musi się mierzyć z kilkoma trudnościami.

  1. Coraz więcej liter do zapamiętania i zastosowania
  2. Jeden znak graficzny może brzmieć na kilka sposobów
  3. Coraz dłuższe wyrazy
  4. Coraz dłuższe są teksty
  5. Tekst trzeba zrozumieć, choć dotychczas wystarczało przeczytać go na głos
  6. Ilustracja dekoncentruje dziecko – czasem podpowiada znaczenie, ale czasem wprowadza w błąd.

Wybierz takie czytanki, które nie każą dziecku borykać się z wieloma trudnościami na raz.

Wybierz teksty do czytania dla dzieci, które przeprowadzą przez wszystkie te trudności delikatnie i powiodą dziecko do sukcesu.

 

Moje pierwsze czytanki PDF do druku

Moje pierwsze czytanki to Elementarz. Obecnie jest na rynku kilkanaście Moich pierwszych czytanek, napisanych przez różnych autorów, zilustrowanych przez różnych ilustratorów i wydanych przez różne wydawnictwa.

Tylko niekiedy czytanki są proste, złożone z niewielkiej liczby liter.

Nie ma natomiast czytanek, w których autorzy unikają trudności w postaci udźwięcznień i ubezdźwięcznień.

Nie ma też Moich pierwszych czytanek, które zilustrowane byłyby minimalistycznie, bez podpowiadania dziecku znaczenia. zasadniczo ilustracja wystarcza. Czytać wcale nie trzeba.

Najważniejsze jednak, że Moje pierwsze czytanki nie zawierają pytań sprawdzających zrozumienie.

Elementarz. Czytanki dla dzieci autorstwa dr Anety Czerskiej, to pierwsze czytanki, które zwracają uwagę dziecka na znaczenie.

 

Proste czytanki dla dzieci do druku

Czytanki dla dzieci są proste, gdyż złożone z niewielkiej grupy liter. Pierwsza czytanka zbudowana jest zaledwie z czterech liter. W pierwszej części Elementarza dziecko przeczyta aż 25 czytanek, które złożone będą z zaledwie z 12 liter.

Druga część prostych czytanek dla dzieci to kolejne 25 czytanek, które wprowadzają kolejne 4 litery, a 5 głosek i odpowiadających im grafemów. W trzeciej części dziecko przeczyta kolejnych 25 czytanek, które złożone będą z 20 liter, ale 23 głosek.

Autorka Elementarza w czterech pierwszych częściach unikała wyrazów, które zawierają ubezdźwięcznienia lub udźwięcznienia. Nie zastosowano na przykład wyrazu “konewka”, gdyż litera “w” ubezdźwięcznia się do “f”. Zastosowano natomiast wyrażenie “wielka konewa”, gdyż w nim litera “w” brzmi tak, jak się dziecko spodziewa.

 

Krótkie czytanki dla dzieci do wydruku

Na początku czytanki są krótkie, ale ich poziom niepostrzeżenie rośnie. Każda kolejna czytanka składa się z nieznacznie większej liczby wyrazów. Z tego powodu te krótkie czytanki dla dzieci do wydruku powinny stać się codzienną rutyną. Naukę czytania trzeba ćwiczyć codziennie. Dzięki temu dziecko niepostrzeżenie czytać będzie teksty, które już nie będą w cale krótkie.

Tylko w części pierwszej Elementarza czytanki są krótkie, złożone są z 30-50 wyrazów, a przy tym napisane dużą czcionką. W drugiej części czytanki dalej stopniowo stają się dłuższe i liczą od 50 do 140 wyrazów. Są przy tym naprawdę ciekawe – albo pasjonujące, albo zabawne. W trzeciej części trudno powiedzieć, że czytanki są krótkie, gdyż zawierają 120-300 wyrazów.

Poziom zaawansowania czytanek rośnie, ale rośnie też poziom zaawansowania dziecka. Staje się ono coraz lepszym czytelnikiem.

 

Krótkie i proste czytanki dla 6 latka do druku

Wiele dzieci w wieku 6 lat zna już litery. Niektóre potrafią je nawet składać i budować wyrazy. Głównym problemem jest jednak zrozumienie.

Przyczyn jest kilka.

  1. Dzieci w wieku 6 lat radzą sobie co najwyżej ze złożeniem 5-6 liter. Są zatem w stanie złożyć tylko bardzo krótkie wyrazy. Tymczasem wyrazy mają średnio 5-6 liter, a to oznacza, że są wyrazy krótsze, ale także dłuższe. Aby swobodnie czytać teksty z elementarza, dziecko powinno umieć złożyć wyrazy złożone z kilkunastu liter.
  2. Rodzice i nauczyciele każą dziecku artykułować wyrazy na głos. Dziecko zatem sądzi, że celem jest poprawna artykulacja, a nie zrozumienie. Zwykle nikt nie skupia uwagi dzieci na zrozumieniu. Dzieci zazwyczaj nie odpowiadają na pytania, nie rozwiązują testów na zrozumienie.
  3. Zwykle dzieci nie uczy się pracy z tekstem. Tego typu sprawność ćwiczy się dopiero w ostatnich latach szkoły podstawowej lub w szkole średniej. Tymczasem jest to bardzo ważna umiejętność, która powinna być rozwijana od początku.
  4. Ilustracje do tekstów zdradzają znaczenie. Przez to zmniejszają zainteresowanie tekstem, ale też nie pozwalają dziecku stanąć na własnych nogach. To tak, jakbyśmy nieustannie wozili dziecko wózkiem, odciążając jego kości i mięśnie, a następnie w wieku 7 lat kazali mu chodzić samodzielnie. Będzie ciężko!
  5. Testy dla dzieci są drukowane nieodpowiednią czcionką. Najtrudniejsze są teksty zapisane wielkimi drukowanymi literami. Użyteczność takich tekstów jest także bardzo niska. Miażdżąca większość tekstów jest napisana małymi i wielkimi literami drukowanymi. Ale ważny jest nawet krój i kolor czcionki.
  6. Czytanki dla dzieci zawierają ogrom utrudnień. Kiedyś podręczniki pisał sztab naukowców, teraz są to przypadkowe osoby, dość często przedszkolanki, które nie odebrały pięcioletniego wykształcenia o języku polskim i nie zdają sobie sprawy z rozbieżności między tym co widzimy, a tym jak czytamy.
  7. Nauczyciele szkolni są niewłaściwie przygotowani do zawodu, a dodatkowo kierunek pedagogiczny często wybierają nie pasjonaci, ale osoby, które nie dostały się na inne studia. Przyczyną jest brak szacunku społecznego dla tego zawodu oraz bardzo niskie zarobki.
  8. Autorzy czytanek dla dzieci nie mają cierpliwości, aby tworzyć ciekawe teksty z małej liczby liter. Ponadto piszą teksty infantylne o mamie, tacie i dzieciach, spacerach i zabawach w domu. Dla większość dzieci XXI wieku te tematy nie są pasjonujące i nie chcą uczyć się czytać.

 

Dlaczego najlepszy jest Elementarz. Proste teksty do czytania autorstwa dr Anety Czerskiej

Najlepsze czytanki dla dzieci znajdziesz w Elementarzu autorstwa dr Anety Czerskiej – pedagoga, specjalisty rozwoju dziecka, autorki metody wszechstronnej stymulacji rozwoju dziecka.

W krótkich tekstach do nauki czytania:

1. Wolno wprowadzane są kolejne litery.

To oznacza, że po wprowadzeniu kolejnej litery dziecko będzie ćwiczyć jej znajomość w kilku kolejnych tekstach, przez kilka kolejnych dni, zanim nabierze wprawy. Dopiero wtedy dodana zostanie kolejna litera.

2. Jeden znak graficzny oznacza jeden dźwięk

W pierwszych trzech częściach elementarza danemu znakowi graficznemu przyporządkowane jest tylko jedno brzmienie – najbardziej typowe, charakterystyczne.

3. Ilustracje są minimalistyczne.

Nie odwracają uwagi dziecka od tekstu. Nie zdradzają znaczenia, a jedynie zaciekawiają, a wręcz intrygują i skłaniają do przeczytania czytanki. Czasem ilustracja uzupełnia tekst, który zbudowany jest z tak małej liczby liter. Wtedy ilustracja doprecyzowuje znaczenie np. pisząc deska możemy mieć na myśli deskorolkę lub deskę do prasowania. W niektórych tekstach ilustracja tłumaczy lub definiuje wyraz, którego znaczenia może dziecko nie znać.

4. Największy nacisk kładziemy na zrozumienie.

W tym celu po każdej czytance znajduje się strona z pytaniami testowymi, które dziecko powinno przeczytać samo i postawić tik lub krzyżyk, w zależności, czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe. Inne pytania testowe pozwalają dziecku wybrać właściwe elementy z listy, na przykład wśród długiej listy obiektów dziecko wybierze tylko te, które bohater czytanki kupił lub zrobił.

5. Długość tekstu rośnie, choć niemal niezauważalnie.

Pierwsze czytanki złożone są z zaledwie 30 wyrazów, ale dwa miesiące później dziecko będzie w stanie czytać teksty 10 razy dłuższe. Wystarczy codziennie pozwolić dziecku na przeczytanie jednej czytanki i pytań do niej. To zaledwie dwie karty pracy dziennie. To kropelka, ale ta kropla wyrzeźbi skałę. Te dwie karty pracy dziennie zbudują fantastyczne umiejętności u dziecka i ukształtują jego mózg, budując nowe połączenia.

 

Czytanki dla Zerówki do druku

Jeśli jesteś wychowawcą lub opiekunem zerówki i uczysz dzieci czytania, to będziesz zachwycona czytankami dla dzieci w tym Elementarzu.

Czytanki do nauki czytania dla dzieci pozwolą nauczycielowi na zorganizowanie odpowiednich ćwiczeń w klasie. Dodatkowo testy sprawdzające pozwolą na sprawdzenie zrozumienia. Dzieci nie muszą i nie powinny czytać na głos, ale po cichu, bo to poprawia szybkość czytania i zrozumienie. Dzięki temu w klasie będzie względna cisza, a dzieci będą pracować w jednym czasie.

Nie musisz być strażnikiem, wartownikiem, dozorcą, który pilnuje, aby dzieci nie ściągały. Uczniowie zerówki mogą pracować nad tekstem w parach lub grupach.

Pamiętaj jednak, że tekstów nie wolno kopiować. Licencja obejmuje użycie jednego pliku dla jednego dziecka. To oznacza, że dla każdego dziecka należy wykupić jeden plik. Za dostęp może zapłacić każdy rodzic z osobna lub szkoła może kupić pliki dla wszystkich uczniów w klasie.

 

Do nauki czytania

Szukając w internecie czytanek dla dzieci natrafiamy na wiele bajek o charakterze terapeutycznym. Tematem bajki jest trudne doświadczenie dziecka, z którym bohater sobie radzi. Takie bajki czytają zwykle dzieciom rodzice.

Tymczasem czytanki dla dzieci w Elementarzu to teksty do nauki czytania. Są one zabawne lub niosą ciekawą wiedzę. Z całą pewnością prezentują zasady moralne i wartości jakie reprezentuje większość rodziców i jakie chcielibyśmy przekazać naszym dzieciom.

 

Proste czytanki dla dzieci w pliku pdf

do druku

do wydruku

moja czytanka

czytamy metodą sylabową

owocna edukacja

Elementarz

promocja materiały edukacyjne dla dzieci rabat 20% zestaw do nauki czytania bity inteligencji karty do stymulacji wzroku kontrastowe
Pakiet Matematyka Dla Dzieci Zestawy materiały edukacyjne gry zabawy karty matematyczne
previous arrow
next arrow
Slider