tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Rozwój dziecka w pierwszym roku życia

Cena: 420 zł

 

 

 Zapraszamy do wysłania zgłoszenia


Czy wiesz, że pierwszy rok życia ma zasadnicze znaczenie dla całej przyszłości?

  • Czy wiesz, że w pierwszym roku życia kształtuje się człowiek w sensie neurologicznym?

Tymczasem kojce, chodziki, nosidełka i foteliki dla niemowląt nie ułatwiają osiągnięcia pełnej sprawności fizycznej, co rzutuje na rozwój intelektualny.

Wprawdzie otaczamy nasze noworodka ciepłem, dbając o bezpieczeństwo, czystość i odpowiednie żywienie, jednak w okresie pierwszego roku po urodzeniu najpoważniej krzywdzimy je neurologicznie, ograniczając rozwój dziecka.

Artykuły w prasie dla młodych rodziców podporządkowane są kampaniom marketingowym produktów dla maluszków. Radzą one, aby ograniczać bodźce dźwiękowe, dotykowe i ruchowe. Tymczasem malec od urodzenia potrzebuje bodźców. Inaczej mózg się nie rozwinie.

  • Czy wiesz, że jeśli nie będziesz go dotykać, ono niczego nie będzie czuło, nawet bólu wbijanej igły?

Człowiek rodzi się niemalże z brakiem czucia powierzchniowego, a dotyk się nie rozwinie, jeśli niemowlę nie jest dotykane. Noworodek potrzebuje bodźców dotykowych, aby mózg nauczył się odbierać wrażenia dotykowe. Podobnie dzieje się z innymi obszarami. Uniemożliwiając kontakt z bodźcami, uniemożliwiamy rozwój.

  • Czy wiesz, że od bodźców dźwiękowych w pierwszych miesiącach życia zależy, czy człowiek w dorosłym życiu będzie lękliwy, czy towarzyski, czy będzie tolerować zmiany, czy też będzie mieć kłopoty z koncentracją?

Rodzimy się z szeregiem odruchów, jak m.in. odruch Moro, które powinny wygasnąć w pierwszych miesiącach życia. Ograniczanie bodźców dźwiękowych w pierwszym roku życia blokuje ten ważny proces i skutkuje dysfunkcjami w wieku szkolnym.

  • Czy wiesz, że o sprawność manualną trzeba dbać od urodzenia?

Nie zdając sobie z tego sprawy, ograniczamy sprawność manualną. Czekamy do wieku pięciu lat, aby stwierdzić, że przedszkolak nie lubi rysować i malować, a rok później nie chce nauczyć się pisać. Tymczasem nie wynika to ze złej woli, tylko z problemów neurologicznych. Niestety w wieku sześciu lat jest już za późno – mózg stracił swoją plastyczność, a wprowadzenie istotnych zmian jest już niemożliwe.

  • Czy wiesz, że najłatwiej jest nauczyć niemowlę pełzania zaraz po urodzeniu?

Jest wtedy najlżejsze i dysponuje szeregiem odruchów, które to ułatwiają. Niestety postępowanie rodziców uniemożliwia niemowlęciu odkrycie tej umiejętności. Błędnie sądzimy, że nauczy się tej umiejętności później. Tymczasem z każdym dniem to zadanie jest trudniejsze.

  • Czy wiesz, że jeśli niemowlę nie nauczy się pełzać, dwie z siedmiu struktur mózgu się nie rozwiną?

Pełzanie i raczkowanie są zasadniczymi etapami w programowaniu mózgu, etapami, podczas których dwie półkule mózgu uczą się jak współpracować. Jeśli zdrowe dziecko z jakiegokolwiek powodu nie przejdzie choćby jednej fazy, to nie będzie w pełni zdrowe i normalne, dopóki nie będzie miało okazji uzupełnienia tego brakującego etapu. Jeśli jeden z tych podstawowych etapów ulegnie skróceniu, uniemożliwiając osiągnięcie pełnej sprawności, to będą widoczne niekorzystne efekty. Skutkami niewłaściwego rozwoju są:

  • zaburzenia w uczeniu się,
  • słaba pamięć,
  • zespół nadaktywności ruchowej,
  • dysleksja (trudności w czytaniu),
  • dyspraksja (zaburzenia równowagi i koordynacji),
  • dysgrafia (zaburzenia pisania),
  • dyskalkulia (zaburzenia liczenia),
  • dysfazja (zaburzenia mowy),
  • dysnomia (zaburzenia nazywania),
  • zespół Aspergera (zaburzenia w odczytywaniu społecznych i uczuciowych sygnałów)
  • zaburzenia lękowe,
  • zaburzenia nastroju i samooceny
  • kłopoty z poruszaniem się,
  • kłopoty z utrzymywaniem właściwej pozycji ciała,
  • kłopoty z właściwym rozpoznawaniem cyfr.

Ilość dyslektyków w Polsce dochodzi w niektórych miastach do 45%, podczas gdy średnia europejska wynosi 7%. Za tę sytuację należy winić nasze nawyki, błędne przekonania, kampanie marketingowe produktów dla najmłodszych, brak zrozumienia potrzeb maluszka i zbytnią dbałość o bezpieczeństwo, z pełnym pominięciem potrzeb neurologicznych.

Nie pozwól, aby Twój brak wiedzy na temat potrzeb neurologicznych w pierwszym roku życia, stanął na drodze do sukcesu w szkole i życiu zawodowym.

Jeśli chcesz zacząć prawidłowo dbać o maleństwo w pierwszym roku życia i przestać blokować rozwój dziecka, już teraz zapisz się na szkolenie, na którym zdobędziesz niezbędne przygotowanie. Podczas jednodniowego szkolenia dowiesz się:

  • których obszarów ciała nie należy masować, jeśli chcemy, aby nauczyło się pełzać,
  • jak nauczyć małe pełzać i raczkować i dlaczego powinniśmy to zrobić, zanim nauczy się siedzieć,
  • jak wzmocnić ręce, aby leżenie na brzuchu, pełzanie i raczkowanie było łatwiejsze,
  • jakie sprzęty i gadżety blokują osiągniecie kluczowych umiejętności, a jakie wywołują objawy uszkodzenia mózgu,
  • jak rozwijać sprawność manualną,
  • jakich bodźców dostarczać, aby kształtować słuch, wzrok, mowę i dotyk,
  • jakie ćwiczenia wykonywać z maluszkiem, aby rozwinąć równowagę i ułatwić naukę pełzania, raczkowania i chodzenia – i to bez przytrzymywania się mebli,
  • dlaczego nie wolno trzymać maluszka za rękę podczas nauki chodzenia,
  • jakie odruchy posiada maluszek w pierwszym roku życia, po co są potrzebne, kiedy i dlaczego powinny wygasnąć i jak w tym pomóc,
  • jakich bodźców dostarczać, aby zapobiec problemom w nauce i dysfunkcjom w przyszłości.

Jednodniowe szkolenie grupowe przeznaczone jest dla przyszłych i młodych rodziców, którzy chcieliby zacząć dbać o prawidłowy rozwój dziecka.

To jedyne takie szkolenie dla młodych rodziców – ważniejsze od szkoły rodzenia.

Wiele naszych klientek twierdzi, że patrząc z perspektywy kilku miesięcy od czasu porodu, szkoła rodzenia nie nauczyła ich niczego pożytecznego. Wszelkie ćwiczenia oddechu były bezużyteczne. Ich zdaniem szkolenie dr Anety Czerskiej powinno być obowiązkową częścią każdej szkoły rodzenia. Przekonaj się, że stać Cię na najlepszą jakość.

Zajęcia prowadzi dr Aneta Czerska – autorka metody wszechstronnego stymulacji „Cudowne Dziecko”. Aby umówić się na spotkanie napisz: instytut@cudownedziecko.pl lub zadzwoń:501 184 420. Zapisz się na szkolenie już teraz. Liczba miejsc jest ograniczona.

 

Osoby, które nie mogą przyjechać na szkolenie grupowe, mogą odbyć indywidualne szkolenie online w formie skróconej. Pamiętaj jednak, że jest to forma zastępcza i nie zapewnia tak gruntownego przygotowania jak jednodniowe zajęcia grupowe.

Przygotowanie do szkolenia

Rozwój dziecka

Zależy on od bardzo wielu czynników. Na jedne masz wpływ, a na inne nie.

Ale zawsze możesz poprawić i przyspieszyć rozwój, niezależnie od warunków startowych.

Rozwój dziecka jest stale zmieniającym się procesem. Można go zarówno przyspieszyć, jak i opóźnić.

Okres pierwszych sześciu lat życia ma zasadnicze znaczenie dla całej przyszłości. W tym czasie kształtuje się człowiek w sensie neurologicznym.

W pierwszym roku życia dzieje się więcej w rozwoju dziecka, niż prze kolejne pięć lat życia (kształtują się cztery z siedmiu poziomów funkcjonalnych mózgu). Choć dbamy o bezpieczeństwo i wygodę maleństwa, w tym okresie najpoważniej krzywdzimy je neurologicznie, zamiast wykorzystać ten potencjał.

Pełzanie

Czy wiesz, że dynamiczne pełzanie ruchem naprzemiennym na dystansie 50 metrów jest kluczową umiejętnością (świadczy o rozwoju dwóch z siedmiu poziomów funkcjonalnych mózgu). Jeśli Twoja pociecha osiągnęła to w wieku 2 i pół miesiąca, to świadczy o prawidłowym rozwoju neurologicznym.

Taki cel mogą zrealizować tylko te niemowlęta, które mając miesiąc przemieszczały się na dystansie 90 centymetrów.

Franio, syn Joanny, w wieku 3 tygodni umiał przejść metr, wykonując przy tym prawidłowy ruch naprzemienny.

Wzmożone napięcie mięśniowe

Jeśli podczas ciąży mało się poruszałaś lub poród odbył się przez cesarskie cięcie, albo Twoje maleństwo ulewa lub ma problemy neurologiczne, zbytnie napięcie lub wiotkość lub jakiekolwiek inne problemy ze zdrowiem, to osiągnięcie kluczowych umiejętności będzie trudne. Jeśli używasz w łóżeczku klina lub innych gadżetów, jeśli zauważasz jakąkolwiek asymetrię ciała, a maluszek niechętnie leży na brzuszku, to musisz mu pomóc. Bez Twojej pomocy nie będzie możliwy prawidłowy postęp.

Dzięki Tobie niemowlę może nauczyć się prawidłowego pełzania nawet w wieku 4 tygodni, a raczkowania w wieku 4 miesięcy – i to na dystansie 400 metrów dziennie. Będzie to świadczyło o zaliczeniu trzech z siedmiu poziomów funkcjonalnych mózgu.

Warsztaty dla młodych rodziców i kobiet w ciąży

To, że czytasz tą stronę oznacza, że jesteś rodzicem, któremu zależy na prawidłowym rozwoju i który już zdał sobie sprawę, jak ważne są pierwsze lata dla dalszych sukcesów w życiu. Dotychczas próbowałeś samodzielnie dbać o maleństwo, ale może to już czas, aby wziąć pod uwagę udział w szkoleniu.

Wybierz lub zbierz je wszystkie

Najważniejsza książka o rozwoju dziecka

Skoro nie spotkamy się na zajęciach Uniwersytetu Rodziców, to nie będę mogła Ci pokazać, jak wiele błędów popełniają autorzy autorzy tekstów dostępnych w Internecie. Kupując książkę, spróbuj jeszcze nie myśleć, na ile sposobów możesz wykorzystać zdobytą na szkoleniu wiedzę. I czasami może Ci się wydawać, że przyjście na moje szkolenie jest niełatwe, ale nie myśl o tym przy okazji, jak bardzo skutecznie możesz zacząć uczyć i rozwijać swoją pociechę, ile możesz więcej zrobić i ile więcej satysfakcji mieć ze swojej pracy

 

Kup książkę, aby przekonać się, jaki potencjał ma Twoja pociecha. Będziesz zaskoczony, jak znacząco można usprawnić funkcjonowanie mózgu we wczesnym dzieciństwie. Wczesna nauka czytania może zapobiegać dysleksji, usprawnić funkcjonowanie mózgu, rozwinąć kreatywność, pamięć i wyobraźnię oraz pomnożyć inteligencję.To jedyna publikacja naukowa o wczesnej edukacji. (w Polsce i na świecie).

 

Menu