tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Rozwój dziecka w pierwszym roku życia

Cena: 420 zł

 

 

 Zapraszamy do wysłania zgłoszenia


Czy wiesz, że pierwszy rok życia ma zasadnicze znaczenie dla całej przyszłości dziecka?

  • Czy wiesz, że w pierwszym roku życia kształtuje się człowiek w sensie neurologicznym?

Tymczasem kojce, chodziki, nosidełka i foteliki dla niemowląt nie ułatwiają osiągnięcia pełnej sprawności fizycznej, co rzutuje na rozwój intelektualny.

Wprawdzie otaczamy nasze dziecko ciepłem, dbając o bezpieczeństwo, czystość i odpowiednie żywienie, jednak w okresie pierwszego roku po urodzeniu najpoważniej krzywdzimy je neurologicznie, ograniczając rozwój dziecka.

Artykuły w prasie dla młodych rodziców podporządkowane są kampaniom marketingowym produktów dla dzieci. Radzą one, aby ograniczać bodźce dźwiękowe, dotykowe i ruchowe. Tymczasem malec od urodzenia potrzebuje bodźców. Inaczej mózg się nie rozwinie.

  • Czy wiesz, że jeśli nie będziesz dziecka dotykać, ono niczego nie będzie czuło, nawet bólu wbijanej igły?

Dzieci rodzą się niemalże z brakiem czucia, a dotyk się nie rozwinie, jeśli dziecko nie jest dotykane. Noworodek potrzebuje bodźców dotykowych, aby mózg nauczył się odbierać wrażenia dotykowe. Podobnie dzieje się z innymi obszarami. Uniemożliwiając kontakt z bodźcami, uniemożliwiamy dziecku rozwój.

  • Czy wiesz, że od bodźców dźwiękowych w pierwszych miesiącach życia zależy, czy człowiek w dorosłym życiu będzie lękliwy, czy towarzyski, czy będzie tolerować zmiany, czy też będzie mieć kłopoty z koncentracją?

Rodzimy się z szeregiem odruchów, jak m.in. odruch Moro, które powinny wygasnąć w pierwszych miesiącach życia. Ograniczanie bodźców dźwiękowych w pierwszym roku życia blokuje ten ważny proces i skutkuje dysfunkcjami rozwojowymi w wieku szkolnym.

  • Czy wiesz, że o sprawność manualną trzeba dbać od urodzenia?

Nie zdając sobie z tego sprawy, ograniczamy rozwój manualny. Czekamy do wieku pięciu lat, aby stwierdzić, że dziecko nie lubi rysować i malować, a rok później nie chce nauczyć się pisać. Tymczasem nie wynika to ze złej woli, tylko z problemów z rozwojem mózgu. Niestety w wieku sześciu lat jest już za późno – mózg stracił swoją plastyczność, a wprowadzenie istotnych zmian jest już niemożliwe.

  • Czy wiesz, że najłatwiej jest nauczyć dziecko pełzania zaraz po urodzeniu?

Jest wtedy najlżejsze i dysponuje szeregiem odruchów, które to ułatwiają. Niestety postępowanie rodziców uniemożliwia dziecku odkrycie tej umiejętności. Błędnie sądzimy, że nauczy się tej umiejętności później. Tymczasem z każdym dniem to zadanie jest trudniejsze.

  • Czy wiesz, że jeśli małe dziecko nie nauczy się pełzać, dwie z siedmiu struktur mózgu się nie rozwiną?

Pełzanie i raczkowanie są zasadniczymi etapami w programowaniu mózgu, etapami, podczas których dwie półkule mózgu uczą się jak współpracować. Jeśli zdrowe dziecko z jakiegokolwiek powodu nie przejdzie choćby jednej fazy, to nie będzie w pełni zdrowe i normalne, dopóki nie będzie miało okazji uzupełnienia tego brakującego etapu. Jeśli jeden z tych podstawowych etapów ulegnie skróceniu, uniemożliwiając osiągnięcie pełnej sprawności, to będą widoczne niekorzystne efekty. Skutkami niewłaściwego rozwoju są:

  • zaburzenia w uczeniu się,
  • słaba pamięć,
  • zespół nadaktywności ruchowej,
  • dysleksja (trudności w czytaniu),
  • dyspraksja (zaburzenia równowagi i koordynacji),
  • dysgrafia (zaburzenia pisania),
  • dyskalkulia (zaburzenia liczenia),
  • dysfazja (zaburzenia mowy),
  • dysnomia (zaburzenia nazywania),
  • zespół Aspergera (zaburzenia w odczytywaniu społecznych i uczuciowych sygnałów)
  • zaburzenia lękowe,
  • zaburzenia nastroju i samooceny
  • kłopoty z poruszaniem się,
  • kłopoty z utrzymywaniem właściwej pozycji ciała,
  • kłopoty z właściwym rozpoznawaniem cyfr.

Ilość dyslektyków w Polsce dochodzi w niektórych miastach do 45%, podczas gdy średnia europejska wynosi 7%. Za tę sytuację należy winić nasze nawyki, błędne przekonania, kampanie marketingowe produktów dla dzieci, brak zrozumienia potrzeb dziecka i zbytnią dbałość o bezpieczeństwo, z pełnym pominięciem potrzeb rozwojowych.

Nie pozwól, aby Twój brak wiedzy na temat potrzeb rozwojowych w pierwszym roku życia, stanął na drodze do sukcesu w szkole i życiu zawodowym.

Jeśli chcesz zacząć prawidłowo dbać o maleństwo w pierwszym roku życia i przestać blokować rozwój dziecka, już teraz zapisz się na szkolenie, na którym zdobędziesz niezbędne przygotowanie. Podczas jednodniowego szkolenia dowiesz się:

  • których obszarów ciała dziecka nie należy masować, jeśli chcemy, aby nauczyło się pełzać,
  • jak nauczyć małe dziecko pełzać i raczkować i dlaczego powinniśmy to zrobić, zanim nauczy się siedzieć,
  • jak wzmocnić ręce, aby leżenie na brzuchu, pełzanie i raczkowanie było łatwiejsze,
  • jakie sprzęty i gadżety blokują rozwój maleństwa, a jakie wywołują objawy uszkodzenia mózgu,
  • jak rozwijać sprawność manualną,
  • jakich bodźców dostarczać, aby kształtować słuch, wzrok, mowę i dotyk,
  • jakie ćwiczenia wykonywać z dzieckiem, aby rozwinąć równowagę i ułatwić naukę pełzania, raczkowania i chodzenia – i to bez przytrzymywania się mebli,
  • dlaczego nie wolno trzymać dziecka za rękę podczas nauki chodzenia,
  • jakie odruchy posiada dziecko, po co są potrzebne, kiedy i dlaczego powinny wygasnąć i jak pomóc w tym dziecku,
  • jakich bodźców dostarczać, aby zapobiec problemom w nauce i dysfunkcjom rozwojowym w przyszłości.

Jednodniowe szkolenie grupowe przeznaczone jest dla przyszłych i młodych rodziców, którzy chcieliby zacząć dbać o prawidłowy rozwój małego dziecka.

To jedyne takie szkolenie dla rodziców najmłodszych dzieci – ważniejsze od szkoły rodzenia.

Wiele naszych klientek twierdzi, że patrząc z perspektywy kilku miesięcy od czasu porodu, szkoła rodzenia nie nauczyła ich niczego pożytecznego. Wszelkie ćwiczenia oddechu były bezużyteczne. Ich zdaniem szkolenie dr Anety Czerskiej powinno być obowiązkową częścią każdej szkoły rodzenia. Przekonaj się, że stać Cię na najlepszą jakość.

Zajęcia prowadzi dr Aneta Czerska – autorka metody wszechstronnego rozwoju „Cudowne Dziecko”. Aby umówić się na spotkanie napisz: instytut@cudownedziecko.pl lub zadzwoń: (22) 292 31 42 / 501 184 420. Zapisz się na szkolenie już teraz. Liczba miejsc jest ograniczona.

 

Osoby, które nie mogą przyjechać na szkolenie grupowe, mogą odbyć indywidualne szkolenie online w formie skróconej. Pamiętaj jednak, że jest to forma zastępcza i nie zapewnia tak gruntownego przygotowania jak jednodniowe zajęcia grupowe.

Przygotowanie do szkolenia

2 komentarze

Bożena6 marca 2017 at 01:52Reply

Kilka miesięcy temu uczestniczyłam w szkoleniu „Rozwój dziecka w pierwszym roku życia”, podczas którego dowiedziałam się wielu informacji, o których nigdy dotąd nie słyszałam (od żadnej matki dziecka, lekarza, położnej czy innych osób, które powinny to wiedzieć). Po szkoleniu miałam mętlik w głowie. Najbliże osoby odradzały mi stosowanie „dziwnych” poleceń zawartych w zeszycie ze szkolenia. Ja jednak wiedziałam, że mam niewiele do stracenia. Moja córka miała 5,5 miesiąca. Na to, że zacznie jeszcze pełzać była nikła szansa. Po dwóch tygodniach od szkolenia córka zaczęła pełzać, po kolejnych dwóch tygodniach zaczęła raczkować a teraz przygotowuje się do chodzenia. W międzyczasie zaczęła mówić pierwsze słowa. Córka rozwija się szybko, jest energiczna, dynamiczna, uśmiechnięta, śmiała i niczego się nie boi.
Szczerze i serdecznie polecam to szkolenie wszystkim rodzicom. Oczywiście tylko Ci, którzy zastosują się do poleceń, zauważą efekty swojej pracy.
POLECAM! 🙂

Marta5 maja 2017 at 19:39Reply

Miesiąc temu uczestniczyłam w szkoleniu, polecam bardzo wszystkim kobietom w ciąży, tak aby miały czas spokojnie sobie przemyśleć wiele rzeczy i przygotować się odpowiednio na przyjście dziecka. Ja bardzo żałuję, że nie poznałam Dr Anety Czerskiej przed narodzinami pierwszego dziecka, uniknęłabym w ten sposób wielu nieświadomie popełnianych błędów, które moim zdaniem w dzisiejszych czasach popełnia wielu Rodziców, chcąc zapewnić swojemu dziecku jak najlepszy rozwój, a nie mając wiedzy jak wiele rzeczy może blokować. Cieszę się, że na wprowadzenie zmian nie jest jeszcze za późno i mam nadzieje nadrobić zaległości, szkoda tylko że dzisiejszy przekaz od Lekarzy, Położnych i w szkołach rodzenia jest tak niewystarczający, bo to o czym dowiedziałam się na szkoleniu naprawdę nie wymaga wielkiego wysiłku ze strony Rodzica, ani dużych kosztów… a wręcz przeciwnie, pomaga wyeliminować zbędne, blokujące, a często bardzo drogie „pseudo edukacyjne” zabawki. Po szkoleniu dużo bardziej zrozumiałam też zachowanie mojego starszego Dziecka w różnych sytuacjach. Pełen profesjonalizm i wielka wyczuwalna pasja Pani dr Anety Czerskiej, powodują, że każdą minutę ze szkolenia chłonie się całym sobą. Byłam także na szkoleniu „Ruch kluczem do inteligencji”, które również gorąco polecam, a po porodzie myślę jeszcze o dwóch-trzech kolejnych, jak tylko znajdę możliwość przy dwójce maluszków :). Szczerze polecam!

Menu