FAQ

Pytania dotyczące szkolenia

 

pusty

Które szkolenie wybrać jako pierwsze?

Skoro zależy Ci na inteligencji,

… to zacznij od wczesnej nauki czytania i matematyki – niezależnie od wieku dziecka. Nauka czytania i matematyki jest bowiem pretekstem do stymulowania prawidłowego rozwoju neurologicznego. Bodźce są tak dobrane, aby stymulować rozwój połączeń nerwowych w mózgu młodego człowieka. Dzięki temu zapobiegniesz problemom z pamięcią i koncentracją, które obserwuje się u 60% młodych uczniów.

Dla rozwoju

Zatem poprzez naukę czytania i matematyki będziesz efektywnie rozwijać myślenie operacyjne, pamięć i kreatywność, a przez to także poprawisz rozwój mowy. Rozwiniesz inteligencję i zaczniesz prawidłowo wspierać wzrok i słuch. Dodatkowo będziesz trenować naturalne zdolności i zapobiegniesz dysfunkcjom takim jak dysleksja i dyskalkulia. Wystarczy tylko pół minuty dziennie. Jeśli możesz zaoferować więcej czasu, to efekty będą jeszcze lepsze. 

Wiek

Wczesną naukę czytania i matematyki rozpoczynamy niezależnie czy dziecko ma 6 dni, czy 6 tygodni, a może 6 miesięcy czy 6 lat.  Zacznij bezzwłocznie. Jest to ważne, gdyż naturalne zdolności mózgu wygasają wraz z wiekiem – jedne w wieku 6 miesięcy, inne w wieku 12 miesięcy, a kolejne w wieku 3 lat i dalej kolejne do wieku 6 lat.

Po kolei

Większość rodziców małych dzieci od tych szkoleń rozpoczyna prawidłowe wspieranie rozwoju dziecka. Dostosowaliśmy do tego tematykę i plan szkoleń.  Po tych dwóch szkoleniach najpełniej poznasz koncepcję wczesnej edukacji i wspierania rozwoju.

Jeśli przeczuwasz problemy,

… wtedy wybierz szkolenie, które najszybciej rozwiąże te problemy. Wtedy korzystniej będzie zacząć od stworzenia najlepszych warunków do prawidłowego rozwoju neurologicznego. Od nich bowiem zależą efekty w zakresie rozwoju intelektualnego.

Jeśli dziecko nieustannie się porusza, zatem obawiasz się, że nie skupi uwagi na wiedzy, którą chcesz mu przekazać, to zacznij od szkolenia “Ruch kluczem do inteligencji”.

Kiedy twoja pociecha jest niegrzeczna i nie widzisz szans na współpracę, to zacznij  od dwóch innych szkoleń: “Rozwój emocjonalny” oraz “Dieta i terapie naturalne“. 

Jeśli dziecko nie ukończyło jeszcze roku albo dopiero spodziewasz się dziecka,

… to zacznij od “Pierwszego roku życia” oraz dwóch wspomnianych już szkoleń: “Nauka czytania” oraz “Wczesna nauka matematyki”.

Najlepiej jednak,

jeśli ukończysz wszystkie szkolenia, aby mieć gruntowną wiedzę. Wtedy zmienisz sposób spostrzegania dziecka. Będziesz inaczej spędzać z dzieckiem czas, będziesz wybierać inne zabawki, a nawet inne ubrania. Będziesz samodzielnym, pewnym siebie rodzicem – i nie będzie to tylko poza. Twoja relacja z dzieckiem się pogłębi. Dziecko będzie zadbane intelektualnie, a wasza rodzina będzie żyła w pełnej harmonii.

W ilu szkoleniach wziąć udział – we wszystkich naraz czy rozłożyć na kilka miesięcy?

Wielu rodziców jest zainteresowanych kilkoma lub wszystkimi szkoleniami. Pytają wtedy, czy lepiej wziąć udział we wszystkich w ciągu kilku dni czy rozłożyć sobie na kilka miesięcy?

Niemal wszyscy uczestnicy szkoleń mają świadomość, jak ważne są pierwsze lata życia dziecka. Dlatego wielu czuje upływający czas i wie, że najlepiej byłoby, aby posiadali tą wiedzę jeszcze przed narodzinami dziecka. Z tego powodu chcieliby jak najszybciej ukończyć wszystkie szkolenia. Decydują się wtedy na wszystkie szkolenia w ramach jednej lub dwóch sesji. Towarzyszą wykładowcy od rana do wieczora przez kilka dni. Takie rozwiązanie wybierają szczególnie osoby z poza Warszawy.

Jak to możliwe?

Podczas warsztatów wykonujemy różne aktywności. Często trzeba się skupić na fragmencie wykładu, ale okresy intensywnej pracy poprzeplatane są śmiechem i pracą własną. Opracowujemy własne materiały edukacyjne, układamy harmonogram nauki, gramy, rysujemy, zgadujemy, obmyślamy strategie gier, wykonujemy ćwiczenia ruchowe itp. Teoria zawsze zilustrowana jest przykładami z życia, które bliskie są każdemu z nas. Mimo iż panuje atmosfera pełnego skupienia, to jest dużo śmiechu i humoru. Taka atmosfera sprzyja nauce. Pozwala utrzymać wszystkich uczestników szkolenia w dobrej kondycji intelektualnej przez wiele godzin. Jest to konieczne, gdyż około połowa uczestników szkoleń jest spoza Warszawy. Rodzice przyjeżdżają na kilka dni, aby wziąć udział w kilku szkoleniach – jednorazowo ponosząc koszty podróży.

A może każde osobno?

Są jednak tacy młodzi rodzice z Warszawy, którzy wpadają co miesiąc na jedno szkolenie. Ich dzieci są maleńkie, często nie mają jeszcze roku, albo mają kilkanaście miesięcy. Rodzice ci nie czują aż takiej presji czasu. Wiedzą, że niektóre szkolenia przydadzą im się, kiedy dziecko skończy dwa lata. Dlatego rozkładają sobie udział w szkoleniach na wiele miesięcy.

Jak mogę nakarmić dziecko piersią podczas szkolenia?

Przerwa

Wiele matek noworodków prosi męża, aby przyjechał z maleństwem, kiedy dziecko zgłodnieje. Kiedy mąż wyjeżdża z domu, dają wykładowczyni znak, że proszą, aby za kilkanaście minut była przerwa. Jeśli grupa uczestników jest niewielka, wtedy przerwę staramy się dostosować do potrzeb matek karmiących.

Karmienie w samochodzie

Młode mamy schodzą do męża do samochodu, aby razem z nim i dzieckiem spędzić przerwę. Ulica Elektoralna lub Orla, przy której zwykle parkujemy, są to małe, spokojne uliczki.

Laktator

Często jednak mężowie nie czują potrzeby, aby przyjechać do żony na karmienie. Jeśli wprowadziliśmy do diety dziecka pokarmy stałe, to najczęściej ojcowie wspaniale dają sobie radę – ku zaskoczeniu żon. Maleństwa bardzo dobrze śpią – często dłużej niż oczekujemy. Panowie rewelacyjnie zajmują się dziećmi, karmią je i bawią się z nimi. Wiele razy to kobiety dzwoniły nerwowo po mężów, gdyż ich bluzki były mokre od pokarmu.

Niektóre panie zostawiają w domu ściągnięty wcześniej pokarm w butelce. W przerwie używają laktatora, aby ściągnąć pokarm.

Tata dziecka uczestnikiem szkolenia

Niektórzy rodzice decydują, że w szkoleniu weźmie udział tata dziecka, a matka zostanie z maleństwem w domu.

Jestem w ciąży, a chciałabym uczestniczyć w szkoleniach.

Jeśli grupa jest mała, to kobiety w zaawansowanej ciąży otrzymują leżaki przeznaczone do komór solnych. Mogą się na nich również położyć.

Pytania dotyczące metody

pusty

Jak pomóc dziecku w wieku 7 lub 8 lat metodą Cudowne Dziecko?

Z wiekiem kreatywność, pamięć fotograficzna i naturalne zdolności matematyczne, muzyczne oraz językowe każdego małego dziecka są coraz słabsze, ale nadal możemy:

  • uczyć czytania szybko i przyjemnie, poprawiając tempo czytania i zrozumienie, dlatego zapraszamy na “Naukę czytania”;
  • uczyć matematyki poprawnie, łatwo i interesująco, aby zapobiec lękowi i niechęci do matematyki, dlatego zapraszamy na “Wczesną naukę matematyki”;
  • poprawić koncentrację wygaszając odruchy z wczesnego dzieciństwa, których wygaśnięcie nieświadomie utrudniliśmy i zaniedbaliśmy, dlatego zapraszamy na “Ruch kluczem do inteligencji”;
  • stworzyć dietą najlepsze warunki neurologiczne do funkcjonowania i nauki, dlatego zapraszamy na “Dieta i terapie naturalne”;
  • stworzyć najkorzystniejsze warunki emocjonalne do nauki oraz do funkcjonowania w rodzinie i szkole, dlatego zapraszamy na “Rozwój emocjonalny”;
  • ćwiczyć kreatywność, wyobraźnię i pamięć, dlatego zapraszamy na “Rozwój kreatywności”.

Czy metoda Cudowne Dziecko pomoże uczniowi, który ma problemy z nauką czytania?

Metoda Cudowne Dziecko może być traktowana dwojako:

  • Jako jedna z metod nauki czytania – w przypadku każdego dziecka, które nie czyta płynnie i ze zrozumieniem.
  • Jako metoda stymulacji rozwoju neurologicznego mózgu i pomnażania zdolności – w przypadku każdego dziecka, którego rozwój neurologiczny jeszcze trwa, a zdolności nie zostały wygaszone.

W przypadku starszych dzieci – sześcio- i siedmioletnich, u których rozwój neurologiczny jest już prawie zakończony, metoda Cudowne Dziecko powinna być traktowana przede wszystkim jako metoda nauki czytania.

Być może jednak rozwój neurologiczny dziecka jeszcze się nie zakończył. Nawet w siódmym roku życia dzieje się w mózgu dziecka więcej, niż w ciągu całej reszty życia. Dlatego teraz warto jest pomagać i inwestować w dziecko. Przyniesie to znacznie lepsze efekty, niż jeśli zrobimy to później.

Zdolności dziecka być może nie zostały jeszcze w pełni wygaszone. Być może nadal dysponuje pamięcią fotograficzną i zdolnościami matematycznymi. Wtedy opracowana przez Doktor Czerską metoda, nie tylko ocali te zdolności, ale nawet je rozwinie.

Zatem na szkoleniu dowiesz się:

  • jak uczyć dziecko czytać, metodą Cudowne Dziecko, oraz innymi metodami,
  • czy i jak te metody mieszać oraz które metody mogą być stosowane jednocześnie i z jakim skutkiem,
  • w jaki sposób uczyć dziecko analizy i syntezy dźwiękowej: sylabowej i głoskowej, co przydaje się w nauce szkolnej,
  • jak usprawniać czytanie, aby dziecko czytało szybciej i z lepszym zrozumieniem, na każdym etapie nauki.

Dla niektórych młodych uczniów metoda Cudowne Dziecko jest jedyną metodą, którą potrafią nauczyć się czytać, gdyż jest dla nich łatwa i szybko przynosi efekty – czytanie z łatwością i przyjemnością, a przede wszystkim ze zrozumieniem.

Można uczyć czytać metodą Cudowne Dziecko, nawet jeśli dziecko

  • ma kłopoty ze skupieniem uwagi i koncentracją,
  • łatwo traci cierpliwość,
  • nie ma umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, które są niezbędne przy nauce szkolnej i składaniu głosek.

Czy metoda Cudowne Dziecko pomoże uczniowi, który ma problemy z nauką matematyki?

Im dziecko jest starsze, tym słabsze są zdolności matematyczne – szczególnie jeśli nie są rozwijane. Zdolności matematyczne są wrodzone – i to nie tylko u ludzi. Mają je także zwierzęta. Zdolności te zaczynają zanikać u statystycznego dziecka od 3 około roku życia. Nauka szkolna proces ten przyspiesza. Ale nawet gdyby zdolności matematyczne już wygasły, to nadal Twoje dziecko zasługuje, aby uczyć się matematyki łatwo i przyjemnie, a do tego ze zrozumieniem.

Nauka matematyki metodą Cudowne Dziecko jest dla młodego ucznia antidotum na lęk przed matematyką, niechęć i znudzenie.

Przyczyny problemów

Jest bardzo wiele powodów problemów młodych uczniów z matematyką w pierwszych klasach szkoły podstawowej:

  • Nauczycielki nauczania wczesnoszkolnego są humanistkami i nienawidzą matematyki. Właśnie dlatego na studiach wybrały pedagogikę, jako kierunek humanistyczny. Miały nadzieję, że już nigdy w życiu nie będą musiały zajmować się matematyką.
  • Młodzi uczniowie, którzy rozpoczynają naukę szkolną, są wrażliwi i empatyczni. Z łatwością przejmują lęk i niechęć do matematyki od „swojej Pani”.
  • Szkoła nie uczy poprzez odkrywanie, ale poprzez wykładanie wiedzy i wtłaczanie do głów. Nauczyciel przekazuje uczniom swój tok myślenia, ignorując dziecięcy sposób myślenia.
  • U małych uczniów umiejętności logicznego myślenia nadal się rozwijają. Dodatkowo mają oni problemy z koncentracją, przez co nie są w stanie przyswoić toku rozumowania nauczyciela.
  • Program nauki matematyki nie jest układany przez matematyka, a przez humanistów. Dlatego w pierwszej klasie popełnia się wszystkie możliwe błędy, jakie można popełnić ucząc maluchy matematyki. Na przykład nie wolno jest uczyć liczyć na zbiorze liczb do 20, bo na tak małym zbiorze nie można dostrzec reguł, które działają między liczbami.

Ucząc matematyki metodą Cudowne Dziecko unikniesz błędów, nawet jeśli dziecko ma 7 lub 8 lat. Pokażesz mu jak ciekawa i fascynująca jest matematyka, jak działania magicznie wiążą liczby i je zmieniają. Dzięki Twojej pomocy dziecko poczuje się wolne, a nie umęczone niewolą zamknięcia na zbiorze liczb do 20.

Na szkoleniu dla rodziców omawiamy cały zakres szkoły podstawowej:

  • dodawanie, odejmowanie, dzielenie i mnożenie na liczbach naturalnych do 150 i więcej,
  • ułamki zwykłe, ich skracanie oraz działania dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia,
  • ułamki dziesiętne, działania na nich oraz znajdywanie ich odpowiedników w ułamkach zwykłych,
  • liczby ujemne oraz działania na nich,
  • obliczanie procentu z liczby,
  • potęgowanie oraz działania na potęgach
  • pierwiastkowanie i inne trudniejsze zagadnienia.

Jak można pomóc dziecku z problemami neurologicznymi lub uszkodzeniem mózgu metodą Cudowne Dziecko?

Z myślą o dziecku z problemami neurologicznymi polecamy cztery szkolenia:

1. Naukę czytania i 2. matematyki, aby poprawić rozwój wzroku, słuchu, mowy i zadbać o rozwój intelektualny – ucząc przy tym ważnych i przydatnych w życiu umiejętności,

3. “Ruch kluczem do inteligencji”, aby uzupełnić rozwój ruchowy i manualny, wspierając w ten sposób także rozwój intelektualny,

4. “Dieta i terapie naturalne”, aby zaproponować dziecku dietę, która będzie najkorzystniejsza dla rozwoju neurologicznego i stworzy dobre podstawy do rozwoju intelektualnego, ruchowego i manualnego.

Warunki lepszego rozwoju

Metoda Cudowne Dziecko ma stwarzać dzieciom z uszkodzeniami mózgu warunki dla powrotu do zdrowia. Dotychczas z metody korzystają nie tylko rodzice dzieci zdrowych, ale także ci z dziećmi z problemami neurologicznymi o różnym stopniu nasilenia. Trudno przewidzieć efekty, gdyż zależą one od bardzo wielu czynników. Choć dzieci borykają się z bardzo różnymi problemami, to rodzice są zadowoleni z efektów.

Choroby genetyczne

Jeśli dziecko boryka się z chorobą genetyczną, to nie mamy podstaw, aby sądzić, że wspieranie rozwoju przez wczesną edukację zmieni sytuację dziecka i poprawi jego stan. Rodzice, którzy decydują się, aby wziąć udział w szkoleniach, chcą ułatwić dziecku naukę, która jest trudna, i ułatwić funkcjonowanie w społeczeństwie. Mają świadomość, że nauka szkolna będzie prawdopodobnie niemożliwa do opanowania dla ich pociechy. Nauka czytania i matematyki metodą Cudowne Dziecko jest jedyną metodą, dostępną dla takiego dziecka.

Jakie książki warto przeczytać?

Opracowując metodę Cudowne Dziecko doktor Czerska przestudiowała ponad 500 publikacji. Wielu absolwentów szkoleń twierdzi, że przychodzi na szkolenia, aby nie czytać wszystkich tych książek. Książki te mają często charakter naukowy i są napisane niełatwym językiem.

Czasopisma

Tymczasem czasopisma dla rodziców utrzymują się z reklam, a artykuły są podporządkowane kampaniom marketingowym. Kolorowe czasopisma zarabiają niewiele, ale funkcjonują głównie dzięki reklamom. Zespół redakcyjny jest bardzo niewielki i nie są oni specjalistami w zakresie rozwoju dziecka. Ich główną umiejętnością jest pisanie tekstów w stylu poradnikowym. Taki tekst musi być krótki i zawierać wiele wskazówek. Nie trzeba uzasadniać słuszności danej porady. Wystarczy, aby było kolorowo, krótko, treściwie i ciekawie. Teksty są podporządkowane głównie reklamodawcom, którzy muszą chętnie zamieszczać reklamy i wykupywać jak największe ilości stron.

Książki

John Norcross z Uniwersytetu Scranton twierdzi, że według szacunków

95% poradników nie zostało popartych żadnymi badaniami, które potwierdzałyby skuteczność zawartych w nich porad. Niektóre bestsellery podsuwają nawet rady sprzeczne z badaniami naukowymi. Dlatego czytając podobne książki trzeba traktować je z dystansem. (Slaves to Habit, reż. Mark Starowicz, Kanada 2014).

Wiedza, którą doktor Czerska przekazuje rodzicom jest unikalna z wielu powodów. Pochodzi ona nie tylko z książek naukowych, ale także z kilkunastoletniego doświadczenia. Metoda Cudowne Dziecko jest jedyną metodą, której efekty zostały potwierdzone naukowo. Żadna inna metoda nie została zweryfikowana pod kątem efektywności w badaniach naukowych.

Lista publikacji naukowych

Jeśli więc nie przeraża cię naukowy, dość trudny język, którym napisane są publikacje naukowe, to skorzystaj z listy książek, które znajdziesz na końcu publikacji doktor Czerskiej „Czytanie dla rozwoju”. Książka jest publikacją naukowa, a więc posiada bogatą bibliografię ponad 250 publikacji. Tymczasem bibliografia pracy doktorskiej doktor Czerskiej liczy ponad 500 pozycji.

Pytania dotyczące zestawu edukacyjnego

pusty

Czy trzeba wziąć udział w szkoleniu, aby kupić zestaw do nauki czytania?

Instrukcja

W zestawie 1 do nauki czytania oraz w zestawie nr 2 jest instrukcja, która wyjaśnia, jak korzystać z zestawu. Można kupić zestawy i korzystać z nich bez udziału w szkoleniu. Jednakże rodzice nie zdają sobie bowiem sprawy, od jak wielu detali zależy sukces. Dlatego nieświadomie popełniają wiele błędów.  Szkolenie uchroni od ich popełnienia.

Czytanie książek czy “Czytanie dla rozwoju”

Zestaw nr 1 pozwala nauczyć czytać 9 książek w 9 tygodni, jednak w tym czasie nie nauczymy dziecka czytać dowolnych książek. Po 9 tygodniach rodzic nie będzie wiedział, co robić dalej i jak uczyć czytać. Nawet jeśli powieli działania zaprezentowane w zestawie, to nie rozwinie pamięci, wyobraźni, kreatywności i myślenia operacyjnego oraz jak zapobiegnie dysleksji. To dlatego, że zestawy nie prezentują całości metody, a jedynie fragment.

Nauka czytania nie musi być tak pracochłonna

Próba powielenia nauki ukazanej w zestawach okazuje się być zbyt pracochłonna. Dopiero na szkoleniu prezentowane są techniki nie wymagające tak wiele czasu i pracy.

Metodę nauki czytania opracowaną przez dr Czerską można poznać tylko na szkoleniu. Dopiero stosując działania omówione na szkoleniu, można pomnożyć inteligencję dziecka wykorzystując do tego naukę czytania, która jest niejako skutkiem ubocznym właściwej stymulacji mózgu. Z tego powodu polecamy wzięcie udziału w szkoleniach.

Czy można zdekompletować pakiet Bitów inteligencji?

Każdy zestaw Bitów inteligencji został pomyślany jako osobny produkt i może być użyty osobno, w oderwaniu od innych zestawów. Można zatem uczyć dziecko ras psów, nie ucząc nazw państw i informacji o państwach. Jednakże zestawy wzajemnie się uzupełniają, a informacje w nich zawarte celowo się zazębiają.

Dlaczego informacje zazębiają się?

Bity inteligencji mogą być traktowane jako sprawne narzędzie do przekazania dziecku informacji – najważniejszych informacji o danym obiekcie. Dodatkowo budowa kart umożliwia stworzenie sprawnej, interesującej prezentacji. Jednakże takie wykorzystanie kart spłyca faktyczne możliwości tego narzędzia.

Ważne jest jak

Bity inteligencji powinny służyć do pomnażania inteligencji małego dziecka. Przekazanie dziecku kilkuset czy kilku tysięcy informacji może pomnożyć jego inteligencję, tylko pod warunkiem, że będą one specjalnie opracowane i dobrane.
Jak się to dzieje i jak powinny być dobrane informacje, co dokładnie pragniemy osiągnąć prezentując Bity inteligencji – to tematy, które omawiamy na szkoleniu „Mnożenie inteligencji”.Tajnikom przygotowywania i używania Bitów inteligencji poświęcamy około 2,5 godziny.

Zagadnienia te nie są omówione na stronie internetowej, m.in. ze względu na nieuczciwą konkurencję, która kopiuje produkty dr Czerskiej. Jednakże nieuczciwi autorzy pomocy edukacyjnych są mało skrupulatni i nie oddają szczegółów. Nie rozumieją zamysłu Autorki, dlatego podróbki nie posiadają takich walorów edukacyjnych, jak oryginalne zestawy.

Które zestawy uzupełniają się i współpracują w pomnażaniu inteligencji dziecka

Zestaw 2 „Ptaki miejskie” jest powiązany z zestawem 4 „Polska i jej sąsiedzi”. Zestawy 4 i 5 „Polska i jej sąsiedzie” i „Kraje europejskie” są powiązane z zestawami 6 i 7 „Psy rasowe – część 1” i „Psy rasowe – część 2”. Z tego powodu odradzamy zdekompletowanie pakietu Bitów inteligencji.

Zainteresowania dziecka – co oznaczają

Jeśli obawiasz się, że dziecko nie będzie zainteresowane daną tematyką, to warto to zmienić. Dlatego weź udział w szkoleniu i dowiedź się, co sprawia, że jedne tematy dziecko obdarza swoim zainteresowaniem, a inne nie.

Pozornie ta decyzja należy do dziecka. Najczęściej jednak to rodzice odpowiedzialni są za te preferencje. I zazwyczaj narzucamy je nieświadomie. Nie oznacza to oczywiście, że jest to złe.

Nawet jeśli nie jesteś świadomy tego, jak wpływasz na wybory swojego dziecka, ale jednocześnie poszerzasz jego zainteresowania, to wszystko w porządku. Jeśli jednak nieświadomie ograniczasz swoją pociechę, warto zrozumieć ten proces i stosować go tylko z korzyścią dla dziecka. Spotkajmy się zatem na szkoleniu “Mnożenie inteligencji”.