tel. 22 292 31 42; kom. 501 184 420instytut@cudownedziecko.plpn-pt 8-17

Trampolina – kiedy wspiera rozwój dziecka?

Post 29 of 362

Na szkoleniu dla rodziców „Ruch kluczem do inteligencji”, które odbędzie się już w najbliższą niedzielę 4 marca, omówimy, jakich ruchów potrzebuje mózg dziecka do rozwoju i jakie gadżety mogą nam w tym pomóc.

Rozwój dziecka – od ruchu do intelektu

Kiedy dorośli wykonują ćwiczenia, motywuje ich do tego piękna sylwetka, dobre samopoczucie lub przyjemność spędzenia czasu ze znajomymi w klubie. A co motywuje dziecko?

Dziecko jest motywowane przez swój wewnętrzny instynkt, który pcha go do rozwoju.

Dlaczego niektóre dzieci są bardzo ruchliwe?

Ruchliwe dzieci szukają ruchów, których potrzebują do rozwoju. Ponieważ nie wiedzą, jakie ruchy są im potrzebne, szukają i eksperymentują. Takie dzieci często denerwują osoby dorosłe, a szczególnie te w podeszłym wieku, dla których poruszające się dziecko przeszkadza im w skupieniu i myśleniu.

Już za kilka dni poznasz, jakich ruchów potrzebuje mozg dziecka do rozwoju, a kiedy pomożesz dziecku je zrealizować, malec powinien się uspokoić i będzie wtedy w stanie spokojnie zjeść zupę lub skupić się na czynnościach niosących rozwój intelektualny.

Dlaczego inne dzieci są bardzo spokojne i mało ruchliwe?

O ile dzieci ruchliwe czują, że brak im jakiegoś rodzaju ruchu do rozwoju, poszukują i być może go znajdą, to te spokojne są w bardzo trudnej sytuacji.

Są rodzaje ruchu, które wywołują ich dyskomfort i dlatego nie chcą się poruszać. Dlatego nie mają szans pokonać tego dyskomfortu i rozwinąć swojego mózgu.

Badacze angielscy potwierdzili, że im słabszy jest rozwój ruchowy, tym więcej energii mózg przeznacza na koordynację ciała w przestrzeni i tym mniej energii i czasu może przeznaczyć na rozwój intelektualny.

Z tego powodu dzieci spokojne niezbędnie potrzebują swoich rodziców, aby ci zdiagnozowali, jakie ruchy je ograniczają i na jakim obszarze potrzebują pomocy.

Tylko mądry, wyposażony w wiedzę rodzic może uzupełnić rozwój zaniedbanych struktur i uwolnić dziecko od ograniczeń. A takie działanie przyniesie piękne owoce w rozwoju intelektualnym.

Trampolina 

Uprzedzając pytania uczestników szkolenia na temat trampoliny, zamieszczam kilka zdjęć, na których widać, jak Duńczycy umieszczają trampolinę w swoich przydomowych ogródkach.

Na szkoleniach omówimy, jakie cechy powinna spełniać trampolina, aby miała walory rozwojowe. Powiemy też, do jakich ćwiczeń na trampolinie zachęcać dzieci.

Oczywiście nie każde dziecko musi potrzebować trampoliny.  Dlatego zdradzę, jak patrzeć na dziecko, aby zauważyć, w jakich obszarach potrzebuje pomocy.

 

 

This article was written by dr Aneta Czerska

Menu