Baza wiedzy

Matematyka dla przedszkolaka

Matematyka dla dzieci może być tak samo łatwa jak nauka mówienia, gdyż posiadają one naturalne, wrodzone zdolności matematyczne.

Matematyka dla przedszkolaka

Matematyka dla przedszkolaka może być tak samo łatwa jak nauka mówienia – im częściej maluch będzie obserwować zbiory, liczby i działania, tym szybciej odszyfruje rządzące nimi reguły. Tak samo, jak tworzy reguły języka – nikt przecież nie uczy dzieci gramatyki zanim zaczną mówić. One same stwarzają sobie reguły gramatyczne na podstawie doświadczeń – ogromnej ilości zdań, jakie mają możliwość usłyszeć.

Im wcześniej dziecko zacznie uczyć się, tym przyjemniejsza i łatwiejsza będzie dla niego nauka, a efekty bardziej spektakularne. Czy wiesz, że:

  • Matematyka dla przedszkolaka rozwija wzrok, słuch i mowę, a także kreatywność, pamięć fotograficzną i myślenie operacyjne.
  • Możesz zacząć uczyć krótko po urodzeniu.
  • Młody, niedojrzały mózg dysponuje szeregiem zdolności, które niezwykle ułatwiają naukę matematyki dla przedszkolaka.

Dlatego najłatwiej nauczyć jest algebry do trzeciego roku życia. W okresie przedszkolnym, począwszy od 3 roku życia, naturalne zdolności zaczynają wygasać, a nauka z każdym miesiącem wymaga większego zaangażowania ze strony rodzica. To dlatego nie dostrzegamy geniuszu dzieci szkolnych.

Pełną wiedzę, jak nauczyć przedszkolaka matematyki, rozwijając jego zdolności matematyczne, zyskasz tylko na szkoleniu dla rodziców.

Polecane szkolenie

Wczesna nauka matematyki

Matematyka Dla Przedszkolaka


Matematyka dla przedszkolaka

1

  • Czy wiesz, że mózgi niemowląt są wyposażone w sprawne struktury odpowiedzialne za arytmetykę elementarną i zdolność abstrakcyjnego myślenia?

Mimo iż rodzimy się z mózgiem stworzonym do obliczeń, blisko 30% dorosłych woli umyć łazienkę niż rozwiązać zadanie. Większość dzieci wolałaby natomiast zjeść brokuły.

Zdolności matematyczne posiada ponad połowa dzieci w klasie zerowej, a 1/4 jest wybitnie uzdolniona. Po ośmiu miesiącach nauki liczba wybitnie uzdolnionych uczniów spada o połowę – potwierdzają badania prof. zw. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Badając młodzież szkolną, uzdolnienia obserwuje się tylko u 8-12 procent uczniów. To oznacza, że edukacja szkolna nie rozwija zdolności matematycznych, ale je niszczy.

2

  • Czy wiesz, że dzieci przejmują lęk przed matematyką od nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej?

Potwierdziły to badania profesor psychologii S. Beilock z Uniwersytetu Chicago. Nauczycielki w pierwszej klasie przekazują pełne stresu nastawienie do przedmiotu. Tymczasem wskaźnik lęku przed matematyką mierzony wśród studentów jest najwyższy na kierunkach pedagogicznych.

3

  • Czy wiesz, dlaczego o matematyce mówi się, że jest królową nauk?

Słaba znajomość matematyki i lęk zmniejszają zainteresowanie i osiągnięcia także w przedmiotach z nią związanych, takich jak fizyka, chemia, inżynieria, biologia. Tymczasem wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów o o umysłach ścisłych, o wysokich umiejętnościach w zakresie inżynierii, matematyki, informatyki, technologii i nauki.

Jeśli o każdą pracę ubiegają się 4 osoby, to w tym samym czasie absolwent kierunku matematycznego lub technicznego otrzyma 2 oferty pracy. Z tego powodu w Japonii rezygnuje się z kierunków humanistycznych, ekonomicznych, społecznych i prawnych na wyższych uczelniach.

4

  • Czy wiesz, że szkolne metody nauki matematyki blokują kreatywność i pamięć fotograficzną?

Geniusz nie wie, w jaki sposób wpada na rozwiązania, wynalazca nie zna swojego toku rozumowania. Tymczasem nauczyciel uczy swojego sposobu rozumowania, zabijając kreatywność i samodzielność ucznia.

Dorośli rzadko dostrzegają, że maluch może być bystrzejszy, że jest zdolny rozumieć bez tłumaczenia, tylko obserwując. Ale tak właśnie uczą się najmłodsi. Wiele obserwują, a potem sami wymyślają regułę, na której podstawie zachodzą zjawiska.

Rozwijając naturalne zdolności sprawisz, że uczenie się nigdy nie stanie się mozolnym wkuwaniem reguł, czy próbą zrozumienia toku myślenia nauczyciela. Uczenie się już na zawsze będzie lekko przychodzącą przyjemnością i radością.

5

  • Czy wiesz, że manipulowanie przedmiotami utrudnia rozumienie?

Dziecko wtedy skupia uwagę na przedmiotach, a nie na istocie problemu. Ponadto operując przedmiotami tłumaczymy działania na małych liczbach. Tymczasem nie wolno ograniczać nauki do małego zbioru liczb – na przykład do 20.

6

  • Czy wiesz, że nie wolno uczyć liczyć do 20?

Na tak małym zbiorze liczb nie widać reguł ani nie można zrozumieć działań matematycznych.

To tylko niektóre z długiej listy najpopularniejszych błędów, jakie rodzice i nauczyciele popełniają, ucząc przedszkolaki matematyki. Warto poznać je wszystkie, aby ich unikać.

Jak Nauczyć Dziecko Liczyć Matematyki Nauka Liczenia dla przedszkolaka


 

Jak nauczyć przedszkolaka matematyki?

Chcesz dowiedzieć się, jak powinna przebiegać prawidłowa wczesna nauka matematyki, aby przedszkolak szybko ją przyswoił, a jednocześnie pokochał?

Matematyka dla przedszkolaka w metodzie doktor Czerskiej „Cudowne Dziecko”:

  • rozwija słuch, mowę i wzrok,
  • stymuluje myślenie operacyjne,
  • ćwiczy pamięć fotograficzną,
  • pobudza wyobraźnię i kreatywność,
  • uczy dostrzegania szczegółów,
  • zapobiega dyskalkulii, niechęci do przedmiotu i kłopotom w nauce szkolnej.

Dzięki matematyce dla przedszkolaków w metodzie Cudowne Dziecko wykorzystasz niezwykłe, wręcz niewiarygodne matematyczne możliwości młodego umysłu, aby już nigdy później nauka szkolna nie była trudna. Pozwól dziecku wpadać na rozwiązania zadań, wymyślać wyniki, patrz, jak się bawi i ciesz się jego sukcesami. Nie musi liczyć, ale będzie wiedzieć.


matematyka dla przedszkolaka – szkolenie dla Rodziców

 

Warsztaty grupowe przeznaczone są dla rodziców małych dzieci (0-7 lat), których interesuje matematyka dla przedszkolaka, którzy chcą zdobyć wartościowe informacje na temat wczesnej edukacji i wiedzę tę wykorzystać w praktyce. Osoby, które nie mogą przyjechać do Warszawy, mogą spotkać się z doktor Czerską indywidualnie podczas szkolenia online.

Po ukończonym kursie będziesz wiedzieć:

  • dlaczego nie należy uczyć liczyć po kolei 1, 2, 3 i tak dalej,
  • z jakiego powodu nie należy zaczynać nauki liczenia od cyfr i liczb arabskich,
  • dlaczego nie wolno tłumaczyć działań dodawania i odejmowania na przedmiotach tzw. liczmanach – czyli kasztanach lub patyczkach, a jak w związku z tym opowiadać o matematyce,
  • co to jest „matematyczna poezja” oraz „język matematyczny” i dlaczego można i warto je stosować niezależnie, czy dziecko ma 4 dni czy 4 lata,
  • jak wykorzystać gry strategiczne do rozwoju kreatywności i w jakie matematyczne gry bawić się,
  • w jaki sposób różne metody nauki oddziałują na budowę mózgu i zdolności dziecka,
  • jak stworzyć harmonogram nauczania dostosowany do wieku i zainteresowań twojej pociechy, ale także do twoich możliwości czasowych,
  • jak codziennie bawić się i spędzać czas z dzieckiem w sposób dla niego interesujący (a wręcz pasjonujący), a jednocześnie korzystny dla rozwoju intelektualnego.

Zajęcia prowadzi doktor Czerska – autorka metody wszechstronnego rozwoju „Cudowne Dziecko”, matematyk i pedagog, specjalista rozwoju małego dziecka.


Na czym polega matematyka dla przedszkolaka

Nauka liczenia metodą opracowaną przez doktor Czerską przebiega dwutorowo.

  • Rozwija naturalne zdolności matematyczne (tzw. subitację charakterystyczną dla człowieka i niektórych zwierząt) i rozpoznawanie liczebności zbiorów nawet do 150 elementów w mgnieniu oka.
  • Pozwala dziecku samodzielnie odszyfrowywać reguły matematyczne, kształcąc myślenie operacyjne. Dziecko uczy się matematyki samo – jedynie przez obserwacje. Dodatkowo rozwija naturalne zdolności takie jak kreatywność, wyobraźnię, pamięć fotograficzną i zdolność rozróżniania szczegółów. Dzięki temu proces nauczania jest niezwykle efektywny.

Techniki opracowane przez doktor Czerską są bardzo proste, a ogromnie efektywne. Choć metoda, jak i sama matematyka dla przedszkolaka, jest logiczna, to nie ma na celu ćwiczenia logiki, a myślenie operacyjne. To bardzo ważne, gdyż rozwijanie logiki we wczesnym dzieciństwie ma druzgocący wpływ na pamięć fotograficzną, wyobraźnię i kreatywność każdego dziecka. Dlatego nie wolno wobec przedszkolaków stosować metod szkolnych.

Wczesna nauka liczenia to kontakt z działaniami liczbowymi, geometrią i grami strategicznymi od najmłodszych lat, który przygotowuje mózg do wyznaczonych mu później zadań, zapobiega dysfunkcjom i rozwija naturalne zdolności matematyczne.


 

Sprawdź efekty wczesnej nauki matematyki dla przedszkolaka

Zobacz jakie osiągniesz efekty, jeśli będziesz rozwijać naturalne zdolności matematyczne, charakterystyczne dla każdego dziecka. Nawet jeśli dziecko ma predyspozycje do dysleksji, jak to dziecko na filmie. Nie zwlekaj! Zacznij tak szybko, jak to możliwe. Nawet jeśli dziecko ma 6 miesięcy albo 6 lat.

Uwaga

Film nie prezentuje procesu nauki matematyki dla przedszkolaka. Pokazuje on jedynie biegłość dziecka w rachunkach, mimo bardzo młodego wieku. Tymczasem w metodzie Cudowne Dziecko nie stosuje się żadnego sprawdzania., zatem takie sytuacje w ogólne nie mają miejsca. Powyższa scena została zaaranżowana tylko po to, aby pokazać efekty matematyki dla dzieci w metodzie Cudowne Dziecko.


 

Zestawy edukacyjne do nauki matematyki dla Przedszkolaków

 

Karty do mnożenia inteligencji – Zestaw 8 

Czasem słyszymy hasło: Matematyka jest wszędzie. Tak jest faktycznie. Dlaczego mrówka potrafi podnieść ciężar wielokrotnie przekraczający ciężar swojego ciała, a człowiek nie? Dlaczego płatki śniegu przyjmują kształt sześciokąta? Matematyka może być fascynująca, ale pod warunkiem, że nauczyciel potrafi o niej opowiadać w sposób pasjonujący. Ale kto potrafi pasjonująco opowiedzieć dziecku o matematyce? Właśnie Ty! Zrobisz to dzięki specjalnym kartom do mnożenia inteligencji. Od tej chwili świat liczb już nigdy nie będzie nudny. Na odwrocie każdej karty znajdziesz dziesiątki pasjonujących ciekawostek. Użyj ich, aby zaszczepić w swoim dziecku pasję do matematyki.

Bity Inteligencji Karty Matematyczne Do Rozwoju Inteligencji Zestaw 8 Liczby

Program komputerowy do nauki matematyki dla przedszkolaków

Wśród rodziców największą popularnością cieszy się program komputerowy, który uczy matematyki nie tylko dzieci w wieku 0-6 lat, ale może być wykorzystywany w rozwoju zdolności matematycznych u dzieci szkolnych do klasy szóstej. Programy komputerowe do wczesnej nauki czytania i matematyki są dostępne tylko dla absolwentów szkolenia dla rodziców.

Polecany produkt

Program komputerowy "Cudowna matematyka"


Karty do nauki matematyki dla przedszkolaka

Matematyczne karty do nauki liczenia mogą służyć rodzicom, którzy nie są absolwentami i nie mogą korzystać z programu komputerowego. Tymczasem absolwenci warsztatów uczą się grać z dzieckiem w najprostszą matematyczną grę karcianą, która jest również grą strategiczną i rodzinną, umilającą każde rodzinne spotkanie. Karty do nauki liczenia i prezentacji ciągów liczbowych można wykorzystywać od urodzenia, ale także z przedszkolakiem i młodym uczniem. Wspomniana gra matematyczna przeznaczona jest dla tych, którzy potrafią uszanować reguły gry – czasem będzie to dopiero w wieku 4-5 lat, a czasem już w wieku 2 lat.

161 gier i zabaw matematycznych dla przedszkolaków

161 gier i zabaw matematycznych dla dzieci w wieku 2-12 lat pozwoli Ci wprowadzać nowe pojęcia matematyczne, ćwiczyć zdobyte umiejętności i spędzać z dzieckiem czas miło i pożytecznie.

Polecany produkt

Gry i zabawy matematyczne dla dzieci

książka 161 gier i zabaw matematycznych dla dzieci w wieku 2-12 lat

Planszowe gry strategiczne dla przedszkolaka

Absolwenci szkolenia Wczesna nauka matematyki 2 poznają ponad 54 gry strategiczne, a także liczne zabawy matematyczne dla przedszkolaków. Dowiadują się, jak grać z dzieckiem, aby z łatwością odkrywało ono strategię gry i robiło to z korzyścią dla rozwoju matematycznego rozumowania.

W zestawie Gry strategiczne rodzice znajdą 50 plansz do prostych gier strategicznych, które są stworzone z myślą o przedszkolakach i młodych uczniach, ale będą też pasjonującą rozrywką dla rodziców.

Gry strategiczne dla dzieci: przedszkolaków i uczniów


 

Matematyka dla przedszkolaka – gry i zabawy

 

Brakuje Ci pomysłów na zabawy, które

  • nauczą liczyć, a nie wymieniać kolejno liczby,
  • rozbudzą zainteresowanie liczbami i światem,
  • rozwiną zdolności liczbowe,
  • zapobiegną dyskalkulii i niechęci do matematyki?

Zanim skorzystasz z poniższych  pomysły na zabawy matematyczne, warto zdać sobie sprawę, że zabawy te najczęściej bazują na dotychczasowej wiedzy i często mają charakter sprawdzający – dzięki nim można zaobserwować, co maluch już umie. Wcześniej jednak trzeba go „napełnić” wiedzą.

 

Zanim zaczniesz bawić się matematyką dla przedszkolaka

Prawie każda zabawa sprawdza umiejętności i wiedzę dziecka. Zatem najpierw trzeba przedszkolaka nauczyć matematyki, aby później móc na tej wiedzy bazować, bawiąc się lub grając. Zazwyczaj rodzice chcieliby bawiąc się uczyć dziecko. Zatem wymyślają dziesiątki różnych zabaw, aby nauczyć dziecko tej samej umiejętności, np. liczenia do 10.  Różnorodne zabawy mają ukryć fakt, że rodzic ponownie przekazuje tą samą wiedzę. Inaczej byłoby to dla dziecka bardzo nudne.

Nie łudźmy się! Dziecko rozpoznaje, że dziś rodzic liczy kwiatki, a nie wczorajsze cukierki. Ale nadal jest to dla dziecka ekstremalnie nudne. Nawet jeśli rodzic ukrywa to pod pozorem innej zabawy. To właśnie w ten sposób niszczymy naturalne zainteresowanie dziecka matematyką i masakrujemy wrodzone zdolności matematyczne.

Najpierw przekaż wiedzę, której w ogóle nie musisz sprawdzać. Tylko podczas szkolenia dla rodziców dowiesz się, jak to zrobić.

Polecane szkolenie

Wczesna nauka matematyki

Wczesna nauka matematyki 2

 


 

 

Złote zasady zabawy i wczesnej edukacji

Zanim weźmiesz udział w szkoleniu dla rodziców, aby poznać koncepcję nauki matematyki dla przedszkolaków, przeczytaj i kieruj się poniższymi zasadami:

  1. Twoja pociecha zawsze musi być wygrana – zadawaj pytania, na które będzie umiała odpowiedzieć. Jeśli jest inaczej, to jesteś złym nauczycielem.
  2. Zawsze skończ zabawę, zanim maluch będzie chciał ją skończyć – nie zanudzaj, nie przedłużaj.
  3. Zabawy powinny być interesującym dodatkiem do nauki, a nie zastępować wczesną edukację. Zabawy są jak rodzynki w cieście – cieszą nas, pod warunkiem, że nie najemy się ich pełne garście. Dlatego dwa razy w tygodniu baw się, aby Twoja pociecha rozumiała, że wiedza jest przydatna.
  4. Ucz systematycznie, ale bardzo krótko – pół minuty dziennie i to codzienne. Jeśli chcesz wiedzieć jak, przyjdź na szkolenie dla rodziców.

 


 

Zabawy matematyczne dla przedszkolaków i nie tylko

Poniższe zabawy i gry matematyczne dla przedszkolaków powinny być stosowane dopiero po kilku lub kilkunastu miesiącach nauki matematyki dla przedszkolaka. Zabawy te ie mają one waloru rozwojowego, a sprawdzający – czyli bawiąc się w poniższy sposób nie zmieniamy potencjału intelektualnego dziecka, a jedynie sprawdzamy dotychczasową wiedzę.

Tylko codzienne kilkusekundowe sesje nauki matematyki dla dzieci w ramach wczesnej edukacji metodą Cudowne Dziecko pomnażają inteligencję, pamięć fotograficzną i myślenie operacyjne, a przez to i kreatywność.

Poniższe zabawy pomagają wykorzystać zdobyte wcześniej umiejętności, przez to zwiększają motywację do dalszej nauki.

Kreując poniższe zabawy, będziesz potrzebować matematyczne karty.

Polecany produkt

Gry i zabawy matematyczne dla dzieci


 

1. Wojna liczb

  • Z dwóch talii kart wyselekcjonuj karty z najmniejszymi liczbami. Na początku wybierz liczby, które dziecko zna. W kolejnych grach powiększaj zbiór kart, aby jak najszybciej włączyć liczby powyżej 20.
  • Potasuj karty, a następnie rozdaj je.
  • Wykładamy kolejno po jednej karcie. Pozwól dziecku je porównać. Obie karty zabiera ten gracz, który miał wyższą kartę.
  • Jeśli karty byłyby równe, należy wyłożyć kolejne i wtedy rozstrzygnąć ten pojedynek.
  • Początkowo gramy jedną rundę. Wygrywa osoba, która ma więcej kart po pierwszej rundzie.
  • Ze starszym dzieckiem możemy grać do czasu, kiedy jednej osobie zabraknie kart.
  • Zawsze graj krócej, niż dziecko chciałoby, pozostawiając uczucie niedosytu.

2. Budujemy liczbę kilku cyfrową

  • Z dwóch talii kart wybieramy karty z cyframi (1-9).
  • Losujemy dwie karty i układamy z nich liczbę dwucyfrową. Gracz czyta ją na głos. Następnie to samo robią kolejni gracze.
  • Kiedy gra stanie się łatwa, układamy liczby trzycyfrowe z trzech wylosowanych kart.

3. Układamy największą

  • Z dwóch talii kart wybieramy cyfry (liczby z zakresu 1-9).
  • Każdy gracz dostaje dwie karty.
  • Gracze układają ze swoich kart liczby dwucyfrowe.
  • Wygrywa ten gracz, który ułożył największą.
  • Ze starszymi dziećmi układamy liczby trzycyfrowe.

4. Skok  do szarfy

  • Gramy jedną talią kart.
  • Wiążemy dwumetrową wstążkę, którą układamy na podłodze, tworząc koło.
  • Karty z liczbami 1-12 tasujemy i kładziemy w kupce.
  • Każdy gracz otrzymuje jedną kartę, którą przypina spinaczem do bluzki.
  • Lider losuje kartę i głośno czyta liczbę.
  • Do szarfy wskakują te dzieci, których liczba jest wielokrotnością wyczytanej.
  • Gracz, który się pomyli, zostawia fant.

5. Pary

  • Z dwóch talii wybieramy karty z zakresu 1-10.
  • Rozkładamy je na stole w dowolnym układzie, Cyfry są niewidoczne – zwrócone są ku stołowi.
  • Gracz wybiera kolejno dwie karty. Jeśli tworzą parę, może je zabrać. Jeśli nie, odkłada je na to samo miejsce.
  • Gracze bacznie obserwują i zapamiętują miejsce kart, aby jak najszybciej zebrać jak najwięcej par.

6. Szeregi

  • Z jednej talii kart wybieramy karty, które tworzą ciąg liczbowy. Mogą to być kolejne liczby (1, 2, 3…), albo parzyste (2, 4, 6…),  czy też podzielne przez 5 (5, 10, 15 …).
  • Prezentujemy liczby kolejno od najmniejszej, a następnie z powrotem.
  • Zabawę zakończ zanim dziecko się znudzi, pozostawiając dziecko w niedosycie.

 


 

 

Inne pomysły na gry i zabawy matematyczne dla dzieci

Zabawy matematyczne dla dwulatków

  1. Ułóż karty z jednolitymi owalami – wszystkie w jednym kolorze (jak na ilustracji). Grzechotką wystukaj kilka dźwięków: jeden lub dwa, lub trzy, lub cztery. Poproś, aby wskazało na odpowiadającą liczę elementów na kartach.
  2. Z talii kart wybierz karty, które tworzą ciąg liczbowy. Mogą to być kolejne liczby (1, 2, 3…), albo parzyste (2, 4, 6…),  czy też podzielne przez 5 (5, 10, 15 …). Prezentuj liczby kolejno od najmniejszej, a następnie z powrotem.

Zabawy matematyczne dla trzylatków

  1. Na kartach narysuj liczby: 1, 2, 3, 4, … Poproś, aby ułożyło je kolejno.
  2. Na słoikach napisz lub naklej cyfry. Daj garść guzików, aby do każdego pojemnika włożyło wskazaną ilość.
  3. Zagraj z dzieckiem w domino. Dokładajcie kolejno po jednym kafelku, kierując się zasadą, że przylegające kafelki muszą mieć tą samą liczbę oczek.

Zabawy matematyczne dla czterolatków

1. Rozrzuć chaotycznie na podłodze karty z liczbami. Mogą to być liczby od 1 do 20, ale również mogą to być liczby od 40 do 70. Wyobraźcie sobie, że są to kamienie, a wokół opływa je woda. Mogą żyć tam krokodyle. Więc uważaj, aby chodzić tylko po właściwych kamieniach.

  • Poproś, aby chodziło po kolejnych liczbach.
  • Poproś, aby chodziło po liczbach parzystych – na początek niech będą to kolejne liczby, a przy kolejnej zabawie mogą być dowolnie wybrane, nie kolejne. W przyszłości możesz też poprosić, aby były kolejne, ale w porządku malejącym.
  • Poproś, aby chodziło po liczbach nieparzystych. Postępuj tak samo, jak w poprzednim punkcie – tworząc w ten sposób trzy różne odmiany gry.

2. Karty z kolejnymi liczbami 1, 2, 3, 4, … ułóż kolejno na podłodze, aby tworzyły ścieżkę. Daj zapałki i poproś, aby ułożyło tyle zapałek na każdej karcie, ile wskazuje liczba.

  • Kiedy będzie to robić, poproś, aby ułożyło je w pary – o ile to możliwe. Na przykład na karcie z cyfrą 4 powstaną dwie pary, ale na karcie z cyfrą 5 jedna zapałka nie będzie miała pary.
  • Kiedy to zrobi, przesuńcie karty z liczbami nieparzystymi 1, 3, 5 na lewo, a karty z liczbami parzystymi 2, 4, 6… na prawo.
  • Powiedź , że na lewo odłożyliście te karty, gdzie zapałki nie mogły stworzyć par, dlatego te liczby nazywają się nieparzyste. Na prawo odłożyliście karty, gdzie zapałki stworzyły pary. Dlatego te liczby nazywamy nieparzystymi.

Zabawy matematyczne dla pięciolatków i sześciolatków

  1. Rzucajcie do siebie nawzajem piłeczką, wymieniając przy tym kolejne liczby parzyste. Kiedy opanujecie ciąg liczb parzystych, sięgnij po inne ciągi.
  2. Weź liczydła. Powinny być duże i niezbyt pstrokate. Wystarczy, aby każdy rząd był w jednym kolorze, albo aby każde dwa rzędy były w jednym kolorze. Odliczaj kolejno liczby, przesuwając koraliki od jednego do … może 10, może 20, a może 100. Obserwuj maluszka i zawsze skończ zabawę, zanim będzie chciał skończyć.
    Odliczaj dziesiątkami, przesuwając całe rzędy koralików.
  3. Rzucaj kostką lud dwiema kostkami i jak najszybciej zgadujcie, ile jest w sumie oczek. Później zwiększ liczbę kostek.
  4. Narysuj punkty, które po połączeniu utworzą obrazek i ponumeruj je. Poproś, aby połączyło punkty i dowiedziało się, jaki obrazek dla niego zaplanowałaś.
  5. Rummikub – na zajęciach poznasz nowe, oryginalne zasady, aby ta gra uczyła błyskawicznego liczenia w pamięci i wspierała zdolności.
  6. Tylko pięć – najprostsza karciana gra matematyczna. Aby w nią grać, maluch powinien wcześniej znać cyfrowy zapis różnych liczb i wiedzieć która z dwóch liczb jest większa, a która mniejsza. Jeśli chcesz wiedzieć jak, przyjdź na zajęcia dla rodziców.
  7. Baw się Geomagiem – magnetycznymi pałeczkami, metalowymi kuleczkami i plastikowymi panelami – budując bryły geometryczne.

czworościan matematyka dla dzieci  sześcian matematyka dla dzieci  osmioscian-szkielet400 dwunastościan foremny   dwudziestościan foremny

To, że weźmiesz udział w szkoleniu dla rodziców, sprawi, że przekonasz się, jak łatwa jest matematyka dla przedszkolaka. Poznasz też rodziców, którzy tak jak Ty, już zdali sobie sprawę, jak ważne są pierwsze lata życia dla dalszych sukcesów w szkole i w życiu zawodowym.

Możesz mieć jeszcze ostatnie wątpliwości i jednocześnie być ciekawym, w jak wielkim stopniu nasze spotkanie poprawi rozwój neurologiczny Twojej pociechy: ocali zdolności i zapobiegnie dysfunkcjom.

 

Polecane szkolenie

Wczesna nauka matematyki

Wczesna nauka matematyki 2

 

Polecane produkty

Program komputerowy "Cudowna matematyka"

Gry i zabawy matematyczne dla dzieci