Aktualności

Wolny rozwój mowy i nie tylko – co zrobić?

Wolny rozwój mowy, trudności z budowaniem pola wspólnej uwagi z rodzicami, problemy z zasypianiem u dziecka półtorarocznego. Co robić?

Wolny rozwój mowy i nie tylko – co zrobić?

Dzisiaj poprosiła o pomoc pani Paulina, mama 19-miesięcznego dziecka, którego rozwój przebiega bardzo wolno. Mamę niepokoi wolny rozwój mowy, ale także trudności z budowaniem pola wspólnej uwagi z rodzicami. Zastanawia się, czy diagnozować dziecko w kierunku zaburzeń rozwoju, czy czekać.

Pani Paulina napisała:

Mam synka 19 msc. Rozwija się bardzo wolno . Od zawsze puszczaliśmy mu bajki nie zdając sobie sprawy, że to może zaszkodzić. Jest bardzo szybki i zwinny, natomiast mówi tylko sylaby lub ciągi sylab. Ma trudności z budowaniem pola wspólnej uwagi z rodzicami. Utrzymuje kontakt wzrokowy , obserwuje dorosłych i dzieci . Naśladuje czynności domowe i pielęgnacyjne . Wyłączyliśmy ekrany w domu dwa tygodnie temu i zaczął lepiej zasypiać . Na razie tylko zasypiać bo budzi się wciąż 2-3 razy w nocy . Nie wiem co jeszcze mamy robić . Czy diagnozować w kierunku zaburzeń rozwoju czy czekać?

Wolny rozwój mowy Rozwój Dziecka 19 Miesięcy

 

Znalezienie problemów w rozwoju jest pierwszym krokiem do ich rozwiązania

Czy czekać?

Już teraz szuka Pani sposobów na poprawę rozwoju dziecka.

Wyłączenie ekranów jest bardzo dobrym początkiem.

Jeśli chce Pani pomóc synowi w rozwoju, to czekanie nie jest dobrą strategią.

Im dziecko jest młodsze, tym mózg jest bardziej plastyczny, a stymulacja i wprowadzenie zmian łatwiejsze.

Trzeba jak najszybciej rozpocząć prawidłową stymulację rozwoju.

Im więcej obszarów zacznie Pani wspierać, tym lepiej.

Czy diagnozować dziecko w kierunku zaburzeń rozwoju?

Osoby, które dokonują oceny zazwyczaj nie wiedzą, jak poprawić rozwój dziecka.

Znanym specjalistą w dziedzinie stymulacji wszechstronnego rozwoju małego dziecka jest dr Aneta Czerska, autorka metody Cudowne Dziecko.

Prowadzi ona szkolenia i konsultacje dla rodziców, przekazując rodzicom całą potrzebną wiedzę do oceny, diagnozy i ułożenia harmonogramu prawidłowej stymulacji dziecka.

W ofercie Instytutu jest 11 szkoleń, z czego 10 dotyczy dziecka w wieku powyżej 18 miesiąca życia.

Rozwój mowy jako efekt rozwoju myślenia operacyjnego – jak rozpocząć prawidłową stymulację?

Jeśli chcielibyście Państwo skupić się na rozwoju mowy, to proponujemy rozwój myślenia operacyjnego, które ma ogromne znaczenie w rozwoju mowy i inteligencji.

Możemy je rozwijać przez naukę czytania i matematyki w metodzie Cudowne Dziecko.

Proponuję szkolenie “Nauka czytania” oraz “Wczesna nauka matematyki”.

Efekty przyspieszy zajęcie się obszarem ruchowym, manualnym i niewygaśniętymi odruchami. 

To jest tematem szkolenia “Ruch kluczem do inteligencji”.

Dodatkowo warto pomyśleć o szkoleniu “Dieta i terapie naturalne” oraz “Rozwój emocjonalny”.

Wiedza, zdobyta na powyższych szkoleniach, pomoże rozpocząć prawidłową stymulację rozwoju dziecka, a także pomoże w codziennych sytuacjach, jak zasypianie.

Można wybrać jedno lub kilka szkoleń.
Większość rodziców wybiera dwa Pakiety 3 szkoleń ze zniżką 20%, ale są i tacy, którzy wykupują Pakiet 10 szkoleń z rabatem 30%.